Draadloos toevoegen aan bekabeld netwerk - geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Berichten
1
Hoi,

ik wilde draadloos internet toevoegen aan ons bekabelde netwerk thuis. Nu heb ik dat getest met een router van een vriend (Medion XG-2000) en daarmee werkte het goed. Ik heb dus zelf een router gekocht (ICIDU NI-707502) en geprobeerd goed te configureren. Nu werkt het niet, en ik krijg het niet aan de praat... Ik heb ook weinig verstand van draadloos internet.

Het zit zo, we zitten hier achter een proxy van kliksafe, en volgens een servicemedewerker van kliksafe moet de router contact maken met de modem (SMC7204BRA). Daar helpen ze me echter nauwelijks verder mee. Nu heb ik geen idee waar het aan zou kunnen liggen, dat die Medion het wel doet en die ICIDU niet. Ik heb al veel geprobeerd en ook op internet gezocht, en de instellingen van de Medion en ICIDU vergeleken, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een idee wat voor instellingen ik moet doen?

Mss ligt hier een probleem:
De instellingen in de SMC-modem zijn deze:
Protocol: Bridging (MER)
Encapsulation: LLC
VPI/VCI: 0/35

maar de router kent dat protocol niet (volgens de User Guide: supporting PPPoE, Dynamic IP, Static IP, L2TP, PPTP, BigPond Cable Internet access.). Mss heeft de Medion dit wel?

Hopelijk kun je me helpen, alvast hartelijk dank.

Groet,

GDB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan