Draadloos tv op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

FenixStyle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Yuw,

Ik ben van plan om mij binnenkort een tv-kaart aan te schaffen zodat ik tv kan kijken op mijn laptop. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er ook draadloze systemen bestaan hiervoor? Dus dat ik op de laptop enkel een ontvanger in de PCMIA-sleuf of USB-poort moet steken, en geen kabels hoef aan te sluiten op de laptop. Op die manier kan ik overal in huis tv kijken, wat me echt wel ideaal lijkt.
Heb al wat rondgezocht op google, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Het enige wat ik vind zijn toestellen die het tv-signaal draadloos doorsturen naar een ontvanger die kan worden aangesloten op een andere tv in huis. Het zou goed kunnen dat zo'n ontvanger ook kan worden aangesloten op een tv-kaart, maarja dan zit ik weer met kabels + grote ontvanger langs mijn laptop.
Hoop dus dat er een systeem bestaat zoals ik zoek?

En moest dit niet bestaan, welke tv-tuner is dan aan te raden?! Liefst zo compact mogelijk (PCMIA of USB) zodoende dat ik niet met een aparte toestel langs mijn laptop moet zitten..

Alvast merci!

ook die zender/ontvanger oplossingen werken nog altijd maar op 1 echt kanaal - en sturen alles naar een composite bus- moet je nog altijd op je video of zo gaan zappen, want ik heb er nog geen gevonden waar een tuner inzit !

Bij de handyman en, naar ik meen, ook bij de mediamarkt, verkopen ze in-huis-tv-zendertjes en ontvangertjes voor iets van rond de 80 euro. Ik heb er ooit mee in m'n handen gestaan, maar hoe het helemaal precies werkt weet ik niet meer.
Zelf heb ik het opgelost door een mpeg-2 kaartje te kopen (ook rond de 80 euro) en op een ouwe compu (athlon van 1 GHz) debian linux te zetten. Deze broadcast de mpeg-2 stream van het kaartje met netcat over mijn thuisnetwerk. Dat kan dan ook draadloos, al heb ik het met touw liggen. Heb ik verders apache en php op die linux doos en een webinterface gemaakt om van zender te kunnen wisselen vanaf een andere compu in het netwerk.
Mijn ervaring met tv kaartjes onder windows is niet heel erg goed, die gaan toch vaak (en ik heb er behoorlijk wat geprobeerd) haperen, of na een half uurtje hangen. En de software die je er bij krijgt is vaak ook niet echt bijster goed, maar er zijn hier vast mensen die er betere ervaringen mee hebben.
Mocht dit je een leuke optie lijken kan ik het wel verders uitleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan