Draadloos verbinden niet mogelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter ptb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ptb

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Probleem + informatie:
Laptop "ziet" de Wifi verbinding en probeert in de eerste instantie ook verbinding te maken, maar dit lukt niet. Netwerk adapter geeft aan: "Verificatie proberen", gevolgd door: "Niet verbonden". De "LAN adapter" is uitgeschakeld, enkel de "Wifi adapter" staat aan. Andere apparaten in het huis, waaronder een; Anroid telefoon en andere laptop, hebben geen problemen met de verbinding. De laptop die het probleem geeft kan op andere locaties wel verbinden met Wifi.

Uitgevoerde acties:
- Laptop opnieuw opgestart
- Adapter in/uit geschakeld
- Router in/uit geschakeld
- Eigenschappen van verbinding staan goed
- Router heeft geen MAC-filter o.i.d.
- Beveiligingssleutel/type staat goed

Het zal dus waarschijnlijk iets wezen met een instelling van de laptop zelf, gezien het feit andere apparaten geen hinder ondervinden. Alle mogelijke oplossingen maar ook andere reacties op dit probleem zijn van harte welkom.

Indien mogelijk zou ik willen vragen het zo simpel mogelijk te houden, gezien mijn kennis op dit gebied. Bij voorbaat dank.

Helaas zijn er nog geen reacties geplaatst op dit vraagstuk. Zelf wou ik nog even toevoegen dat het ook niet aan de firewall van zowel mijn laptop als antivirus ligt. Deze heb ik beide uitgeschakeld, maar hierdoor dus niet het gewenste resultaat ondervonden. Met vriendelijke groet.

Tot dusver geen enkele reactie. Hopelijk brengt deze 'bump' wat goeds met zich mee. Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite het verhaal te lezen. Met vriendelijke groet.

Het ligt meestal aan het type verificatie wat benodigd is.
Heb je toevallig pas een andere router, en is je PC al wat ouder??

M.a.w: Geef eens wat merken -type op?

Beste telenerd, allereerst dank voor je reactie. Aangezien ik nu niet op de locatie ben waar zich het probleem voordoet, is het geven van de benodigde informatie op dit moment lastig. Momenteel ben ik in mijn eigen huis en ook daar lijk ik een probleem te hebben met de draadloze verbinding. Wellicht hebben deze problemen met elkaar te maken, omdat de problemen veel op elkaar lijken. Momenteel zit ik dus achter internet, maar het kan zo gebeuren dat de draadloze verbinding wegvalt waarna hij soms binnen 2 seconden weer opstart. Zelf denk ik niet dat het aan de router ligt, omdat het soms ook veel langer duurt voordat ik weer internet heb, maar de verbinding wel met volledig ontvangst in mijn lijst staat met draadloze netwerken verbindingen in Windows. De laptop die ik gebruik is nog geen half jaar oud. Het betreft een Acer Aspire 5742ZG. De router die ik gebruik is een Netgear WGR614 v9. Zoals in het andere probleem is ook hier opmerkelijk dat andere apparaten op ditzelfde netwerk geen problemen ondervinden. Thuis heb ik dus vaak wel internet, maar omdat ook deze soms wegvalt en het probleem op de andere locatie ook is dat de laptop het netwerk wel ziet, maar geen verbinding maakt, gok ik dat het met dezelfde soort instelling te maken heeft.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie en kunnen we wellicht tot een oplossing komen. Bedankt voor je tijd en moeite! Met vriendelijke groet.

Ik zie een Acer Aspire voorbij komen, dat roept bij mij al het merk "Atheros" op.
Vermoedelijk zit er een WLAN kaartje is van Atheros.
Alle problemen welke ik zelf meegemaakt heb en ook welke ik hier lees, zijn te wijten aan verouderde drivers. Vooral atheros wordt dikwijls genoemd.
De support sites van oa ACER houden de updates van deze drivers slecht bij. Zodat zelfs een update van de driver vanaf de ACER site niets verbetert. Ga je echter naar de site van de leverancier dan levert dit dikwijls wel verbetering op.

Succes!

Tja dat hangt er van af welke wlan module je in de PC hebt zitten.
Dat kun je zien bij apparaatbeheer op je PC. Onder "netwerkadapters" .
Daar staat iets van "atheros x x x x " . Ik ben benieuwd wat daar staat.

Beste telenerd, excuus voor het late antwoord. Met de link die ik een bericht voor jou heb geplaatst is het gelukt. Mijn notebook maakt weer gewoon verbinding met de router. Schijnbaar had ik een verkeerde driver geïnstalleerd voor mijn netwerkkaart. Bedankt voor je mede-zoektocht naar een oplossing voor dit probleem. Met vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan