draadloos verbinding ineens langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoihoi ik heb een vraagje. mijn draadloze verbinding in eens een stuk trager. ik haal nog maar snelheid van 200kb ipv 800.
ga ik bij verbindingen kijken staat er 5,5mbps is dit wel goed?:confused:

alvast bedankt gr mike:thumb:

Bijlagen

• snelheid.JPG
    snelheid.JPG
    29,5 KB · Weergaven: 88
heb je een beveiligde verbinding? Misschien zit één van je buren (al dan niet met opzet) mee te surfen op jou verbinding

Ik heb 400 staan!

Al gescand op virussen en spyware?
Nog programma`s de laatste tijd geinstalleerd?

Vaak wil resetten van het boeltje wel eens helpen!

he heb de verbinding keer gereset op de computer zelf nu heb ik weer 600 kb das wel redelijk. als ik bij status kijk verspring iedere keer de mbps van 36 naar 24 dan weer hoger klopt dit wel.

hoe kan ik eventueel zien als me buren mee surfen op mijn verbinding? heb een sitecom router

hoe kan ik eventueel zien als me buren mee surfen op mijn verbinding? heb een sitecom router
Zitten er lampjes op de Sitecom die de status aangeven? Houd deze eens in de gaten wanneer deze knipperen of niet.
Voor de rest zou je kunnen proberen de laatste drivers te installeren van de netwerkkaart of de laatste firmware te flashen van je Sitecom, maar probeer eerst eens een ander kanaal te kiezen, dat wil soms ook nog wel een helpen.

he oke bedankt voor de hulp

gr mike:thumb:

hoihoi was ik weer:confused:

het probleem is nog niet opgelost.

draadloos teminste. de snelheid op de gewone computer met bekabeling werken wel goed op snelheid alleen de draadloze laptop niet. de snelheid blijft inzakken ondanks dat we op de andere computers niet bezig zijn.

ik heb een site com wl-114 router update's kan ik niet vinden maar weet niet of het daar wel aan ligt.

wie weet weer raad

Volgens mij praat je over verschillende waarden. De snelheid van je WLAN moet volgens mij 54mbps zijn, dat is zijn de waarden die je noemt als 36, 24 en 5,5.
Verder zie ik ook 200, 800, 600kb enzo staan. Daarmee bedoel je volgens mij download-waarden van het internet. Per site kan het verschillen wat de snelheid is. Probeer om een vergelijk te maken dus vanaf een bekabelde en draadloze pc te downloaden van dezelfde website (wel na elkaar testen, niet tegelijk). De download-waarden staan niet in verhouding tot je draadloze snelheid. WLAN is 54mbps, bij 1 aangesloten pc 22,5mbps full-duplex (in theorie). Als je een 8mbit adsl-verbinding hebt, houdt dit in dat je ongeveer met 1mbps (in theorie, effectief vaak 800kbps) zou kunnen downloaden. Als je WLAN dus op 5,5mb draait, zou je full-duplex 2,75mbps moeten halen, wat nog altijd meer is dan de snelheid van je adsl. Wel kan het downloaden trager gaan, doordat de verbinding slecht is (packet-loss).

Controleer eerst eens of het beter gaat als je de laptop dichtbij de sitecom gebruikt (zo'n 5 meter afstand). Doet hij het dan wel goed?
Verder zijn er enorm veel zaken die kunnen storen op je wlan. Metaal, tv, magnetische straling (boxen), warmtewerend glas, enz. enz.

Je kunt eens proberen om een ander kanaal instellen (op de sitecom, je pc gaat automatisch mee).

Verder is het erg belangrijk dat je de beveiliging goed instelt. Als er namelijk iemand anders ver bij de sitecom vandaan (met slecht bereik) probeert aan te melden op jouw wlan, gaat jouw snelheid ook naar beneden, ook al zit je zelf dicht in de buurt.
Wat voor beveiliging gebruik je momenteel?

Succes...

hoi hoi heb het geprobeert met site's waar ik iets vanaf download of via payserver ook de zelfde dingen donwloaden. vaste pc haal ik 800kb ps en op de laptop tussen de 81 en 244kb ps op alle bij de momenten staat 1 van de 2 comps uit. meerdere comp hebben we niet aan gesloten. de laptop staat nu al zn 3 meter van de router vandaan dus daar zou het ook niet echt aan kunnen liggen. bereik is uitstekent zegt hij.

ik heb web scriptie iets anders an niet dus.

maar blijf het vreemd vinden waarom die snelheid zo schommelt als je zo goed ontvangst heb:)

ik hoor nog wel

:o sorry zal ik zo eens proberen jullie horen nog. maakt het nog uit welk kanaal ik ga?

Nee, standaard staan de meeste op 6, probeer dan bijvoorbeeld 2 of 10, als er maar een beetje verschil in zit.
In sommige AccessPoints zitten ook nog instellingen voor de sterkte van het signaal.
Heb je enig idee wanneer het begonnen is? Toevallig iets aangepast, verplaatst of zoiets?

hoi nee ik heb niks aan gepast of iets. heb net 3 dagen een nieuwe laptop gehaald die router had ik al maar zodoende dat ik er dus achter kwam haha. ik ga hem even op ander kanaal proberen

jullie horen zo nog

nou heb hem van 11 naar kanaal 2 gezet. het werkt al stuk beter snelheid zit nu gemiddelt rond de 630kb ps en heeft 1keer inzakking gehad naar 100kb ps en steeg toen weer dus.het is nog wel geen strake lijn van 800kb psmaar goed misschien komt dat wel omdat je draadloos zit?

ik hoor nog wel

ps heb te hard gejuigt.
ik heb nu dalingen naar bijn 30kb ps en dan kruipt die heel langzaam weer omhoog odanks dat ik de laptop met rust.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zit er in de buurt iemand met een draadloos netwerk op het kanaal waar jij ook op zat.

Het beste is verder om je beveiliging op minimaal WPA in te stellen (als je accesspoint en laptop dit ondersteunen). Laptop zal wel, die had je toch net nieuw?
Verder hoef je in principe geen mac-filtering en/of ssid-broadcast-disable in te stellen. Daarmee werkt het vaak juist minder goed, en het kost tegenwoordig (bijna) geen extra moeite meer voor een hacker om daar doorheen te komen.

Ook kun je in 'Apparaatbeheer' (rechtermuisknop 'Deze Computer', 'Beheren', 'Apparaatbeheer') je wlan-kaart opzoeken (op je laptop natuurlijk). In de Eigenschappen daarvan heb je vaak een tabblad 'Geavanceerd' of 'Advanced' zitten, waar je 'Verzendenergie', 'Transmit Power', 'Power Management' en/ of 'Energiebeheer' of een mix van die 4 hebt staan. Door alle schuifjes op maximaal te zetten, kun je soms ook je bereik nog wat vergroten.

Kijk ook in de router voor eventuele wlan-power opties.

Als het dan nog niet goed loopt, moet je eens een AP van een vriend/ buurman lenen en kijken of het daarmee wel goed gaat. Die kun je dan misschien zowel thuis (zelfde locatie ivm evt omgevings-invloeden) als bij die persoon proberen en kijken of dat verschil maakt.

Zo weer een heel verhaal. Ik ga er vandoor.

Succes en gegroet. Ik hoor wel of het gelukt is.

hoihoi.

wpa zit niet bij mij in de router:confused:

dat van in apparaatbeheer bij de draadloze netwerk kaart kan ik verder niks vinden:(

ik zal morgen eens even een andere laptop lenen om tekijken

jullie horen nog en tips zijn altijd welkom

Waarom staat er bij jou niet een netwerknaam zoals bij mij wel het geval is...? Als je FireFox gebruikt, installeer dan eens de add-on Bandwith Meter. Wat geeft die aan op het moment dat je verbinding langzaam is?

Bijlagen

• netnaam.jpg
    netnaam.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 75
  • speedtest.jpg
    speedtest.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 70
he ik heb wel een naam bij mij staan hoor:D

en nee ik gebruik IE 7

Status
Niet open voor verdere reacties.