Volgens mij praat je over verschillende waarden. De snelheid van je WLAN moet volgens mij 54mbps zijn, dat is zijn de waarden die je noemt als 36, 24 en 5,5.
Verder zie ik ook 200, 800, 600kb enzo staan. Daarmee bedoel je volgens mij download-waarden van het internet. Per site kan het verschillen wat de snelheid is. Probeer om een vergelijk te maken dus vanaf een bekabelde en draadloze pc te downloaden van dezelfde website (wel na elkaar testen, niet tegelijk). De download-waarden staan niet in verhouding tot je draadloze snelheid. WLAN is 54mbps, bij 1 aangesloten pc 22,5mbps full-duplex (in theorie). Als je een 8mbit adsl-verbinding hebt, houdt dit in dat je ongeveer met 1mbps (in theorie, effectief vaak 800kbps) zou kunnen downloaden. Als je WLAN dus op 5,5mb draait, zou je full-duplex 2,75mbps moeten halen, wat nog altijd meer is dan de snelheid van je adsl. Wel kan het downloaden trager gaan, doordat de verbinding slecht is (packet-loss).
Controleer eerst eens of het beter gaat als je de laptop dichtbij de sitecom gebruikt (zo'n 5 meter afstand). Doet hij het dan wel goed?
Verder zijn er enorm veel zaken die kunnen storen op je wlan. Metaal, tv, magnetische straling (boxen), warmtewerend glas, enz. enz.
Je kunt eens proberen om een ander kanaal instellen (op de sitecom, je pc gaat automatisch mee).
Verder is het erg belangrijk dat je de beveiliging goed instelt. Als er namelijk iemand anders ver bij de sitecom vandaan (met slecht bereik) probeert aan te melden op jouw wlan, gaat jouw snelheid ook naar beneden, ook al zit je zelf dicht in de buurt.
Wat voor beveiliging gebruik je momenteel?
Succes...