draadloos verbinding valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
hey hoi

er wordt al veel geschreven over dit soort problemen.
maar echt een situatie als de mijne kan ik niet vinden.

het gaat om laptop dat ik in beheer heb.
een ACER Aspire 1640 WLMI
pentium M 730 1.6 Ghz 533 Mhz FSB 2mb cache
60 g schijf
dvd double dualayer
512 intern geheugen
802.11b/g wireless LAN

er heeft eerst xp home op gestaan en toen kon allen het draadloos netwerk handmatig geactiveerd worden. nou dat is bets irritant voor een digibeet.

dus ik heb haar xp pro geinstalleerd.(ik had nog een mooie versie)
van PLIEK XP Lite Sp3

ik heb in middels ook alles update gedaan.

maar het probleem blijft bestaan.

wat is het probleem?

de draadloze verbinding valt vaak weg. is soms zwak maar net zo vaak is er ook een sterke verbinding en gaat het uitstekend. als ik vlak bij de draad loze router zit is het probleem het zelfde als ik op zolder zit. met dikke betonnen muren er tussen.

dus afstand is hier niet het probleem.
ik heb er geen externe firewall zitten. alleen van windows de router en uiteraad de modum zelf.

iemand suggesties?

met vriendelijke groet,

Danny koster

Verplaaatst Kabelinternet (geen ADSL) --->>> Draadloos Netwerk.

En je denkt dat het probleem bij je laptop ligt??
Zou net zo goed aan je router kunnen liggen , of door omgevings apparaten in de buurt van je router, of een stopkontact of stroomdraad te dicht bij je router.
ect ect

En je denkt dat het probleem bij je laptop ligt??
Zou net zo goed aan je router kunnen liggen , of door omgevings apparaten in de buurt van je router, of een stopkontact of stroomdraad te dicht bij je router.
ect ect

hoi

ik zelf denk niet dat het aan de laptop ligt.
ik heb de drivers gecontroleerd en dat is in orde.

op het moment kan ik niet echt controleren of de kabel ook met de bewuste router ook stabiel is. als ik mijn eigen 20mb verbinding in-plug gaat ie als een speer en is het stabiel.

de laptop is van de buurvrouw en ik heb alle gegevens om in de router te komen. maar ik kan er fysiek niet bij. (ze is op vakantie)
ik weet dat ze alles in een hoekje gestommeld heeft.

je geeft me een bijzonder goed punt, om eens over na te denken.
ik kan pas na a.s. zondag controleren op dit zo is. want dan komt ze weer terug uit gran canaria. :D (sommige hebben eenmaal meer geluk :P )

even hard op denkend.
stel dat het aan de magnetische velden van electra ligt. zou het dan werkelijk zo wisselvalig kunnen zijn., en zou het dan niet altijd even slecht moeten zijn?

je zegt ect ect... zijn er nog meer punten waar ik op moet letten.
want eerlijk gezegt. draadloos netwerk ben ik zelf nooit gek op, en heb er daardoor ook weinig kennis over.

groet,

Megablaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan