Draadloos verbonden met 1 pc ipv 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik heb een probleemp(je) met mijn Belkin54g Wirless ADSL/Modem router,
Mijn netwerk is beveiligd met WPA-PSK en TKIP,
Alle PC's hebben Widows XP Professional of Windows XP Home

Mijn DRAADLOOS netwerk bestaat uit: - 3 laptops
- 2 vaste pc's
- 1 printer
- 1 philips netwerk harddisk via een utp-kabel
in de router

Vroeger werte dit allemaal prima, je kon vanaf elke pc draadloos printen, internetten en bestanden delen; en elk toestel kon elkaar zien in de werkgroep.

Maar nu is het echt een kat-en-muis spel, nu kan de ene dag pc 1 op het internet, dan kan pc2 niet enz... Zo is het elke dag wel wat, rechtsbeneden naast de klok staat zo'n computertje dat altijd verbinding maakt, als je daar op klikt staat er "netwerk adres verkrijgen" Ik heb al oneindig veel geprobeerd met: De verbinding; uitschakelen en inschakelen, herstellen, netwerk verwijderen en opnieuw wpa-key ingeven, router resetten, opnieuw configureren, alles wat je kan doen heb ik gedaan (denk ik).

Momenteel zijn de meeste pc's verbonden, met een utp-kabel. Maar dit kan NIET blijven, nu liggen er kabels van de veranda naar de living en van de living naar boven,... dit is zeer onhandig en slordig!!!

Zo, alvast bedankt om heel deze tekst te lezen, hopelijk kun je me helpen of tips geven...

Met vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Helpen kan ik je denk ik niet maar ik heb zelf onlangs zo'n zelfde probleem gehad. Ook van alles geprobeerd. Ik kreeg wel verbinding met het draadloos netwerk maar bij mij bleef hij hangen op het feit dat mijn laptop geen ip no kreeg. (Zo'n geel balletje wat maar op en neer bleef gaan) . Oorzaak bleek uiteindelijk te zijn een ip camera die ik in mijn netwerk had hangen. Door voor mij nog steeds onduidelijk reden gooit dat ding alles op z'n kop en had ik ook met 2 draadloze laptops geen verbinding meer. Moraal van dit verhaal: als je het hebt over een storing in je netwerk verbinding kan dit echt van alles zijn. Ga eens goed na wat er onlangs is veranderd ook als je denkt dat het niets met je netwerk te maken heeft....................:(

Zet de DHCP server in je router UIT.
Geef IEDER netwerk apparaat een eigen ip adres,en je problemen zijn opgelost.

Zet de DHCP server in je router UIT.
Geef IEDER netwerk apparaat een eigen ip adres,en je problemen zijn opgelost.

Hoe doe je dat?

Ik heb de optie "DHCP server On/Off", maar stel dat ik hem op 'off' zet, wat gebeurt er dan? Hoe moet ik de compurst dan verbinden???

Bijna opgelost

Ok! ik heb het gevonden, je gaat bij de eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding en daar geef je handmatig een ip adres op.

Dit werkte ongeveer 5 minuten, nu zijn alle pc's verbonden (uiteraard met elk een eigen ip) maar er kan er maar 1 van de 5 op internet!!!?????

(zucht) bovenste een ip adres beginnend met bv 192.168.xxx.xxx,waarbij de laatste drie cijfers zelf verzonnen zijn,maar niet verder als 50 van 100,dus 100,102,103
Tweede subnetmasker 255.255.255.0.
derde je gateway,dus je ip van de router 192.168.xxx.xxx
bij dns server vul je ook je ip van je router in 192.168.xxx.xxx.
Daarna alles opnieuw opstarten,dit is belangrijk

Laatst bewerkt:
wat u eerst had kunnen proberen voor dit moeilijk gedoe, is naar uitvoeren gaan, daar cmd intoetsen, dan krijg u een ms dos venster. daarin ipconfig/renew intoetsen, doe dit bij alle pc's. mocht dit niet werken, doe dan eerst ipconfig/release en vervolgens ipconfig/renew

bij mij werkt dit altijd:):thumb:

Werkt nog steeds niet!!!

Hoi,

Als ik in mijn router de DHCP server uitzet en elke pc handmatig een apart adres geef, dan geeft de status aan dat ik verbonden ben met mijn netwerk, maar dan geraak ik niet op het internet!!!

mvg.

Laatst bewerkt:
ik zou de dhcp server aanzetten, nu werkt de router als een soort access point/switch.
je moet je dhcp aanzetten en alle pc's handmatig een IP geven

als het goed is werkt dit

DHCP aan/uit...

ik zou de dhcp server aanzetten, nu werkt de router als een soort access point/switch.
je moet je dhcp aanzetten en alle pc's handmatig een IP geven

als het goed is werkt dit

Soms wert dit maar vaak niet...

Hij staat nu allesins zo geconfigureerd dhcp aan, en op laptop 1 auto ip, op laptop 2 handmatig ip, op laptop 3 handmatig ip,

laptop 1 heeft draadloos internet zonder probleem
laptop 2 is verbonden maar kan niet op internet, wel met utp-kabel
laptop 3 is verbonden kan ook niet op het net, wel met utp-kabel

UTP-KABEL moet weg!!! ik wil draadloos!

Groetjes

Laatst bewerkt:
ja,jongen ik kan niet in jouw thuis situatie kijken.
Op welk kanaal staat de router?
Zitten er meerdere straat bewoners op hetzelfde kanaal als jij???
Zit er in jouw huis een aluminium plafond.??
Waar staat de router???

Daarom heb ik op iedere etage van mijn huis bedraad internet.
Alle draden zijn in de muren ingebouwd.
Ik hoef al die draadloze zooi niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan