draadloos via kabel en laptop??? hoe doe ik dit toch??

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Berichten
398
hoi,

Ik heb deze week een nieuwe laptop gekocht.
Ik heb er een draadloze router en usb netwerkstick bijgekocht.
toen ik dit spul geinstalleerd had, had ik heel even verbinding met m'n router en kon ik naar 192.168.0.1 surfen en de instelling van m'n router (paswoord, etc...) aanpassen.

Ik had toen even verbinding, maar viel meteen weer weg. zo ging het een aantal keer.

ik heb de usb stick dan opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik GEEN verbinding meer met m'n router. bij m'n icoontje staat steeds "draadloze verbinding niet beschikbaar".

ik krijg het van geen kanten meer aan de praat (ben dan ook geen expert wat betreft wifi).

op m'n router brandden eerst de lichtjes power, wan en wlan.
nu enkel nog power en wan.
heb de router ook al eens gereset, maar kan nog steeds niet verbinden met m'n laptop???

toevallig gaat het hier over een TOPCOM WBR 611 met bijhorende usb stick.
blijkbaar ben ik dan ook niet de enige die last heeft met dit toestel.

er zit ook een pcmcia kaart bij, maar heb zo geen slot in m'n laptop, LOL.

Ik maak gebruik van een telenet verbinding.
iemand enig idee hoe ik weer verbinding kan krijgen met m'n router?
moet ik iets doen met m'n telenet modem?
met m'n router?

ik heb van de site van topcom de meest recente driver gehaald en deze voor de usb stick gebruikt, maar helaas...

na 7 keer opnieuw proberen geef ik de moed op!!

wie weet raad? zodat ik toch op m'n gemak in de tuin kan gaan zitten met de laptop?

alvast bedankt
Geert :( :(
 
zoals ik kon lezen uit de documentatie van je router, kun je alleen verbinding maken als de router de WLAN status lampje aanstaat. Misschien heb je dit per ongeluk uitgezet toen je via 192.168.0.1 in de router kwam.

Lees de documentatie door en geef je router een hard-reset (cold boot).
Hiermee word de router weer naar fabrieksinstellingen ingesteld. Vervolgens bekijk je de beschikbare draadloze netwerken als je op het verbindingsicoon van je draadloze USB-stick klikt.
Met de standaard fabrieksinstellingen moet je de optie, 'ook als het netwerk niet beveiligd is verbinding maken' aanvinken en verbinding maken.

Nu moet je inderdaad de setup-wizard van je router doorlopen via 192.168.0.1. Let hierbij goed op wat je aan en uitzet, want met een beetje veranderende instellingen kan verbinding maken in het vervolg lastig worden. Zorg in ieder geval dat WLAN geactiveerd wordt!.

Nogmaals, lees goed de documentatie door en voer stap voor stap de instellingen in.
Let op: tijdens de reset van je router is het handig je usb stick even te verwijderen. In sommige gevallen kan dit het opstarten van de router storen... ;)

Laat ff weten of je eruit komt.
Suc6!
 
LOL,

heb hem al eens gereset, maar ga nu inderdaad ff proberen met de usb stick verwijderd.

ik ben er dan ook 1 keer in geslaagd om op de instelling pagina te komen van m'n router.

maar ben nog ERG onhandig met die domme touchpad van m'n laptop.

moet dringend een muisje aansluiten hier!

alvast bedankt
 
ik heb op een ander belgisch forum, mijn probleem ook gepost.

ik heb daar dan ook een screenshot geplaatst van mijn cmd.exe venster.

de kenners kunnen daar altijd eens gaan kijken en mischien zien jullie wel iets wat niet pluis zit in m'n instellingen?

zie hier: screenshot

ah, nog wat...

wat wil zeggen medium ontkoppeld? want dat staat bij m'n usb wifi stick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan