Draadloos wel verbinding geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank R

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Heb sinds kort een nieuwe laptop(5237) van HP waarmee ik verbinding heb maar niet kan internetten.In de laptop zit een wireless netwerkkaart PRO/Wireless 3945 ABG Net. Tevens hangt er een draadloos modem (speedtouch 570i) bij mij in de meterkast. De Wepsleutel is ingesteld en TCP/IP is handmatig ingesteld i.o.v iemand van de helpdesk van Planet. Hierdoor kreeg de status van het draadloze netwerk "verbonden". De signaalsterkte is uitstekend. Wie kan mij hierbij helpen?

Ps. Een tweede laptop werkt uitstekend op internet met hetzelfde draadloze modem.

Weet niet of het helpt maar:

Bij Internet Explorer onder het kopje Extra->Internet-Opties

Dan op tabblad Verbindingen

Lan-Instellingen -> Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen (Aanvinken)

----

Ook kun je nog proberen om bij je Lan-Verbindingen een huis/klein-bedrijf netwerk opzetten aanklikken en dan zorgen dat je aanklikt:

Deze computer maakt verbinding met internet via een gateway of andere computer/Router

Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen stond al aangevinkt. Ook heb ik geprobeerd een Lan-Verbindingen een huis/klein-bedrijf netwerk te maken, maar ook dit levert niet het gewenste resultaat op, helaas!

Kan mij iemand hier nog mee verder helpen?

Heb je bij TCP/IP handmatig ingesteld ook de DNS server ingesteld en gateway enzo?

DNS server en standaardgateway staan beide ingevuld met hetzelfde nummer. Dit nummer gebruik ik ook om via internet in het modem te komen.

Humz vreemd, Misschien iets met je websleutel ofzo?

Zou het verder zo ook niet weten.

Sorry

Groetjes Bierens

IP: 100.0.0.201
Gateway: 10.0.0.138
DNS Server: 10.0.0.138

Deze heb ik handmatig ingesteld iom de helpdesk van de kpn. Na deze instelling kreeg de status van de draadloze netwerkverbinding: verbonden ipv geen of beperkte verbindingsmogelijkheden.

Ik zou proberen om je IP ook in te stellen op 10.0.0.2 en dus niet 100.

Weet niet of dit zal helpen, maar het is te proberen

Misschien dan toch eens proberen om het nog eens op automatisch te zetten, misschien kun je ook eens naar de instellingen van die 2de laptop kijken:

Wat voor IP-adres krijgt die toegewezen.

Omdat routers meestal in een bepaald gebied op IP's werken.

Kun je wel de router pingen enzo? (Uitvoeren ping 10.0.0.138)

Aangepast.

Status verbinding nu: Netwerkadres verkrijgen, daarna beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Wat bedoel je precies met pingen?

2e laptop verkrijgt ook automatisch een IP adres.

Laatst bewerkt:
Nee dat pingen is niet meer nodig, volgens mij heb je dus gewoon verbinding met je modem, maar ergens wordt het geblokkeert misschien een firewall ofzo aan staan die niet helemaal goed ingesteld staat?

Heb zowel de windows firewall, alsmede de norton firewall uitgezet: geen resultaat, status blijft hetzelfde.

Frank R zei:
Heb zowel de windows firewall, alsmede de norton firewall uitgezet: geen resultaat, status blijft hetzelfde.

Zelfs Microsoft geeft het advies om niet meer dan één Firewall te gebruiken (tegelijk) laat dus die van Windows uitstaan en gebruik alleen de Norton firewall. Verder is het meestal het beste om met aanmelden van een nieuwe computer eerst je modem te resetten. (computer uit). De beste volgorde is dit: computers uit, modem en eventuele losse draaloze Router uit. Draai ook even de internetkabel van het modem los. Wacht 20 tot 30 seconden. Draai de internetkabel vast aan het modem, start het modem eerst op en wacht totdat hij het volledig doet, daarna de eventuele losse router (als het een modem en draadloze router in één apparaat is dan is er waarschijnlijk maar één opstartknop). Wacht tot alles voor 100% is opgestart en doe dan de computer aan en als het goed is krijgt deze nu wel automatisch het juiste IP adres toegewezen en werkt Internet wel.

Groet, Hans

Ik heb gedaan wat je zei met als resultaat dat ik op beide laptops niet meer op internet kon. Gelukkig had ik er nog een modem 580i liggen met installatie cd. Deze heb ik op mijn nieuwe laptop geinstalleerd. Nu werkt dus internet wel!

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan