draadloos werkt niet kabel wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo,

Draadloos deed het altijd, maar nu plotseling niet meer. Uiteraard vaak opnieuw opgestart en ook de router stekker er uit gehaald en er weer in gedaan. Maar er blijft een rode kruis staan. De wifi doet het wel, want met mijn mobiel en andere laptop heb ik wel verbinding.

Wat is er mis met mijn laptop?

Groeten,
Martin

a. Je heb mogelijk wifi uitgezet (per ongeluk of niet), dus dat je 'm weer aan moet zetten m.b.v. een toetscombinatie, schuifje, knopje of via software. Kijk in de handleiding na welke methode wifi aanzet.
b. Wat geeft [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
als scherm? Post dat eens in je volgende posting.
c. Doe ook een schermafdruk van Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) met de categorie Netwerkadapters opengeklikt.

Tijs.

Over punt A, ik weet niet hoe ik die moet in of uitschakelen ....

Punt B : Dan krijg ik een symbool , LAN verbinding, sitecom ec0a98 realtek PCIe FE family controller

Punt C : zie foto

help mij 1.jpg

ga naar configuratie scherm dan netwerkcentrum en dan adapter instellingen en dan zie je 2 dingen staan pak de wifi klik met je rechtermuis knop op en dan stat er inschakelen ;0

Over punt A, ik weet niet hoe ik die moet in of uitschakelen ....
Dat moet in de gebruikershandleiding van je laptop staan. Heb je die niet meer (?) dan kun je doorgaans bij de fabrikant van de laptop nog een digitaal exemplaar downloaden.
Punt B : Dan krijg ik een symbool , LAN verbinding, sitecom ec0a98 realtek PCIe FE family controller
Dat lijkt erop dat alleen een bedrade netwerkadapter actief is. Vandaar (ook) dat ik om een schermafdruk vroeg, en ook bij c.
Punt C : zie foto
Ik vroeg een schermafdruk van Apparaatbeheer met Netwerkadapters opengeklapt.

Tijs.

de oplossing is heel ver als jij geen handleiding hebt of niet kan lezen en wij niet weten over welke laptop het gaat. Gr Jan

Ik zou het idee krijgen dat de wifi adapter helemaal is uitgeschakeld (waarschijnlijk in de BIOS) óf dat de wifi adapter helemaal kapot is óf losgeschoten binnen in de laptop.

Noem merk + type laptop, misschien kunnen we de handleiding vinden.

Tijs.

deze dus
Handleidingen:
Installatie handleiding
Service manual (in het Engels)

Inschakelen van de wifi module terwijl Windows actief is gaat via de Fn-F2 toetscombinatie. Op je scherm moet verschijnen: "Draadloos gebruik ingeschakeld". Probeer dat dus eerst. (Zie pagina 13 van de Installatie handleiding).
Gebeurt er niets, sluit de laptop af. Zet 'm weer aan en druk (herhaaldelijk) de F2 toets. Kijk of je in het dan geopende System setup programma (BIOS) iets terugvindt over Wifi of WLAN of zoiets en of dat wel is ingeschakeld.

Tijs.

Bingo hij doet het weer :) super bedankt !!! ;) Nu heb ik weer WIFI FN F2 was de fout

Fijn dat het weer werkt.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Beste,

Het probleem is weer terug. Nu staat draadloos aan maar hij kan geen verbinding maken......
Zie printscreen:

help mij 4.jpg

Dit is niet hetzelfde probleem als wat je had.
Rechtsklik op "Draadloze netwerkverbinding" (meest linkse van de 3 draadloze netwerkverbindingen in je schermafdruk) en kies "Verbinden". Kijk wat er gebeurt/kijk hoever je komt etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan