Draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Berichten
2.534
Als ik een draadloze internetverbinding wil delen met een adsl modem/router, en het modem staat beneden, gaat dat dan door 2 plafons heen, en kan ik boven gewoon internetten dan ?

Mvgr,

Gerben
 
Ligt eraan wat er nog meer tussen zit dan alleen beton. Ik bedoel storende elementen als radio's, verwarmingen, magnetrons, TV's etc. Ook het merk van je AP kan wel 's wat uitmaken. Bij mij thuis heb ik er niet zo'n probleem mee. Maar hoe verder je van AP af bent, hoe zwakker het signaal wordt (logisch) maar ook de snelheid daalt dan relatief snel. Hoewel je voor normaal internetgebruik al genoeg hebt aan 1 mB\sec, maar voor het overzetten van grotere bestanden is een snellere verbinding natuurlijk wel lekker.
 
Wat ook van belang is is of het hier om gewapend beton gaat. Dit is zo goed als ondoordringbaar voor wireless verbindingen. N
ormaal gesproken zou het best redelijk moeten gaan. Ik heb zelf een wireless verbinding met een buurman 5 huizen verderop op 5,5 Mbit zonder antennes enzo.
Ik gebruik een Linksys Befw11s4.
 
Geplaatst door maxscavenger
Wat ook van belang is is of het hier om gewapend beton gaat. Dit is zo goed als ondoordringbaar voor wireless verbindingen. N
ormaal gesproken zou het best redelijk moeten gaan. Ik heb zelf een wireless verbinding met een buurman 5 huizen verderop op 5,5 Mbit zonder antennes enzo.
Ik gebruik een Linksys Befw11s4.

Wow! da's toch snel een metertje of 50 of meer!!!!!????Ik heb met m'n Linksys wrt54g een bereik van zo'n 30 meter en een snelheid van 1mB/sec en ben daar al heel tevreden mee..............
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sidi


Wow! da's toch snel een metertje of 50 of meer!!!!!????Ik heb met m'n Linksys wrt54g een bereik van zo'n 30 meter en een snelheid van 1mB/sec en ben daar al heel tevreden mee..............

Accespoint staat bij het raam en de ontvanger 5 huizen verderop ook (wonen in maisonette flat). Wij hebben denk ik het geluk dat de signalen in een elipse verlopen en dus waarschijnlijk buitenom gaan door de open lucht.
 
Ja, ik heb zelf al in de gaten dat de opstelling van de AP een enorme invloed heeft. Woon zelf tuss'n de koe'n en heb lekker de ruimte maar heb mijn hobbykamer geïsoleerd met van dat aluminiumfolie-achtige spul. Denk dat daardoor de zendcapaciteit van m'n AP wat minder is alhoewel ik beslist niet ontevreden ben. Trouwens bij een zwak signaal wil het wel eens helpen de computer opnieuw op te starten. Als dat gebeurt is, is het signaal vaak een streepje hoger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan