Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

wveenstra

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
19
Ik heb een vraagje. Ik heb een draadloos AP en ik wil er graag een publieke netwerk van maken maar ik wil als ik er iemand op de netwerk inlogt dat er dan als je je broswer opstart als hoofdpagina een eigen pagina start met me de informatie. Weet iemand hoe dat moet ?
 
Dit gaat niet. Het instellen van een publiek AP betekent niet dat mensen die er gebruik van maken automatisch een bepaalde website toegediend kunnen krijgen.

Tijs.
 
Re

Ook niet als ik een computer aan aansluit met een bepaalde software?
 
Nee, want het enige dat je bereikt is het aansluiten van draadloze computers aan het draadloze netwerk, niets meer en niets minder.

Het starten van applicaties en/of websites is daar geen onderdeel van.

Tijs.
 
Niet dat ik er verstand van heb

Maar hoe zit dat dan bij Hotspots.

Daar kom ik niet verder dan het aanmeldscherm, wat ik ook probeer.
Kom er dus in zonder een sleutel, alleen de fuctionaliteit is erg beperkt.
Je kunt een sleutel kopen maar verder eigenlijk niets.

Pas na het kopen van een sleutel/abonnement kan ik verder.

Eric.:rolleyes:
 
Dit is een verschil met waar de TS het over heeft: Je initieert dan zelf een webbrowserverbinding naar (bijv.) www.google.nl. Die lukt dan niet, omdat je eerst die code moet ingeven die je kunt kopen.

Wat de TS bedoelt is dat zodra de draadloze verbinding er is, er automatisch een browser-venster opengaat met de website die hij wil laten zien.

Wél is het mogelijk om (d.m.v. het manipuleren van de Standaardgateway instellen in DHCP) álles om te leiden naar een 'server', die zal dan ook de functie van NAT-router, webserver etc. moet hebben. En dan moet die server ook nog eens alle webbrowser-aanvragen vanaf het LAN naar poort 80 (=webbrowsen) omleiden naar die 'standaardwebsite'.
Dit is dus precies anders dan met poortforwarding wordt gedaan, want daarmee worden poort 80-'bezoekers' vanaf het WAN geleid naar een interne website.
Hiermee is bovendien niet geregeld dat ná die 'standaardwebsite' er gewoon gesurfd moet kunnen worden naar websites op het Internet. Bovendien zijn ook de pc's/laptops etc. die de TS of huisgenoten op het lokale netwerk hebben niet beschermd, want het netwerk is 'open' voor iedereen.
Bovendien blijft dat (net zoals jij bij je hotspots hebt) dat je zélf als verbonden gebruiker een webbrowser moet openen en daar een webserver moet aangeven om te bezoeken.
UPC doet ongeveer zoals dit scenario: Zolang niet aangemeld met opgestuurde gegevens, dan kom je automatisch bij steeds dezelfde website uit, waar je die aanmelding kunt doen.
Groot verschil daarbij is dat de UPC-modem daarna gereset moet worden, waarna in/via de UPC-modem de verbinding 'vrij' wordt gegeven naar Internet. Dat is in dit AP-scenario niet te doen, bovendien (zie argumenten zoals boven genoemd) met de middelen en situatie van een thuisgebruiker niet (veilig/compleet/etc.) te realiseren.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan