draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eduard999

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Ik heb vanwege mijn telkens opnieuwe slome laptop voor de tigste keer opnieuw geinstalleerd, maar dit keer met problemen, kreeg na het resetten keer op keer de foutmelding ntdlr ontbreekt.

Na een paar dagen gemartel heb ik dat via deze forum kunnen oplossen.

Maar nu het volgende probleem is dat ik met geen mogelijkheid meer een ethernet verbinding kan krijgen.

Heb alle drivers via de acer site al een paar keer gedownload en geinstaleerd, maar geeft telkens aan dat er niets geinstaleerd is?!?!@#

Ga ik naar start-mijn comp- beheren toe, dan staan er onderhet kopje van netwerkadapters allemaal gele vraagtekens, wie kan mij eindelijk na veel gemartel, gestress, anger uit mijn kleine hel verlossen!!!!

Alvast bedankt om de moeite te nemen om er over na te denken

Eduard

Laatst bewerkt:
Hoi,

Meestal doe je een z.g. 'recovery' waarbij je de laptop weer terugzet naar de 'fabrieksinstellingen'.
Maar de manier waarop jij het hebt gedaan beschrijf je niet ....
Nadat je een recovery hebt gedraaid, zal je op nieuwere versies van drivers moeten controleren en updates van Windows en andere software moeten installeren.
Aangezien je kennelijk problemen hebt met je (draadloze) netwerkkaart, kloppen de drivers mogelijk niet. Wellicht heb je dus geen recovery gedaan zoals dat 'normaal' gebeurt ..... ?
Overigens is het verstandig om - nadat je je systeem weer helemaal up-to-data hebt) - een immage hiervan te maken, zodat je niet steeds vanaf 'the bottom' moet beginnen ... maar dat is natuurlijk een koe in z'n ko.... kijken op dit moment.

Hoi,

Ok dat klinkt i.d logisch, maar nee ik heb geen recovery gemaakt dus ik moet from the bottom beginnen.

En ja, hoe ik het gedaan heb?

Ik heb een ill. xp cd van de cd opgestart en zo het opnieuw geinstaleerd.

Voor de rest. zou ik niet echt weten wat voor bijzonders ik gedaan zou moeten hebben.

Heb nml niet zoveel verstand ervan, dus leek mij het makkelijkst en het simpelst om gewoon via een cd te rebooten en dan laten instaleren

gr eduard

Indien er gele vraagtekens staan betekent dit dat deze hardware neit goed werkt. ga daarom naar Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer. Normaal zou je daar al je hardware moeten zien staan en de gele vraagtekens bij elke hardware die niet goed werkt.
Rechtskliken op de hardware en eigenschappen kiezen. Hier kan je dan terug de stuurprogr installeren indien je deze op cd hebt of op je harde schijf. Indien niet, eerst goed weten en dan D/L van de betreffende site. indien je niet goed weet kijk op je driverscd die nog hebt. Maar normaal zou je die moeten hebben.
Indien je de juiste drivers hebt geinstall en nog steeds die gele vraagtekens dan mag je bijna zeker zijn dat die hardware stuk is.
Heb je geel vraagteken bij de kabel netwerkadapter en/of ook bij de draadloze???
En geef juist de naam bij welke je een geel vraagteken hebt.

Hallo, nu heb ik dat allemaal gedaan, maar steeds niets...

Hij geeft het volgende aan

* Overige app.
* Controller voor massaopslag
* Ethernet controller
* PCI Device
* USB 2.0 Camera

Bij deze geeft ie allemaal vraagtekens,

En bedenk me meteen dat geen van de usb aansluitingen werken>

Het is btw een acer aspire 3660

En heb gezocht naar cds waar de drivers opstaan, maar die heb ik niet

Eduard

Hoi,

Toch heb je kennelijk - na die 'tig' keer' - nu op een andere manier die herinstallatie uitgevoerd.
Ga nog eens goed na, wat het verschil is met de vorige keren.
Want als het al die 'andere' keren wél goed ging (dus de drivers werden geïnstalleerd) moet je op de één of andere manier een andere cd hebben gebruikt, óf - wat ook heel goed mogelijk is - de cd is beschadigd, waardoor bepaalde dll's niet goed worden geïnstalleerd.
Omdat je niet gezorgd hebt voor een goede recoverymogelijkheid, zal je dan een andere cd van Win-XP moeten gebruiken (wel inclusief het juiste sp .....), of aanschaffen. Hij is nog te bestellen, o.a. bij Computerland voor zo'n 90 euri

Hallo, nu heb ik dat allemaal gedaan, maar steeds niets...

Hij geeft het volgende aan

* Overige app.
* Controller voor massaopslag
* Ethernet controller
* PCI Device
* USB 2.0 Camera

Bij deze geeft ie allemaal vraagtekens,

En bedenk me meteen dat geen van de usb aansluitingen werken>

Het is btw een acer aspire 3660

En heb gezocht naar cds waar de drivers opstaan, maar die heb ik niet

Eduard

Wat betreft de drivers: Ga naar de site van Acer en zoek daar je Acer op. Acersite ondersteund heel goed de benodigde software en updates en zo. Je kan daar de hele rimram DLen voor je pc.
Je "controller voor massaopslag" is je usb. Die wordt steeds geinstalleerd met XP service pack 2, dus dit D/Len en installeren. Installeer ook service pack 3 dan.
Belangrijk is je ethernet controller= internetkaart te installeren, maar die zal je zeker op de acersite vinden. Zal wel een realteck zijn. Ik geloof zelfs dat zij een "autodetectie" hebben.
PCI device is waarschijnlijk een verouderde kaart, kan je modem zijn. Niet belangrijk.
Usb camera is je camera of de usb hiervan, komt later wel in orde.

Laat iets weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan