draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvanstroe

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Ik heb een packerd bell Easynote R4345 ik draai op windows xp pro.
Het probleem wat ik heb is met het wachtwoord die van mij bestaat uit 10 tekens maar als ik deze invoer doet hij het niet.Als ik kijk wat er dan staat zie ik maar achttekens wat kan ik hier aan doen.Ik heb de drivers en dergelijke al gedaan en weet ik veel wat meer maar hij doet het niet.
In de laptop zit Realtek RTL8180L wireless Lan (mini-)PCI NIC
Of is er een progamma die ik ook kan gebruiken?????

Wie zou mij hiermee kunnen helpen AUB

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er kunnen meerdere oorzaken zijn.
Als het om een wachtwoord voor draadloos internet gaat, zou je in de setup van de router kunnen kijken om wat voor 'soort' encryptie het gaat WEP, WPA of WPA2.
Dit moet je onder XP zelf instellen.

Het vreemde vindt ik wel dat mijn zoon en vrouw ook een laptop hebben en ook met Xp draaien en geen problemen mee hebben.Daar hen ik ook alles er nieuw opgezet????.We hebben een thomson 941270 van kpn de nieuwe zwarte omdat de oude kapot was volgens de monteur

Modedit: Gaarne niet onnodig quoten, dank je wel !

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan best zo wezen, maar waar het vanveelen om gaat is wat er ingesteld staat en of jouw draadloze netwerkkaart daar (technisch) wel mee overweg kan.

Voorbeeld: Stel er staat WPA2 beveiliging ingesteld op je nieuwe router, maar je draadloze netwerkkaart ondersteunt alleen WEP, dan zul je de encryptiecode van de router NIET kunnen invullen.
Dus de draadloze instellingen op de router zijn voor iedereen gelijk, maar misschien niet (de mogelijkheden van) de draadloze netwerkkaart in ieders computer/laptop!

Het zou dus kunnen zijn dat je een ander (=lager) beveiligingsniveau moet gaan instellen in de router óf voor jouw computer/laptop een andere draadloze netwerkkaart kopen die wél overweg kan met de draadloze instellingen/mogelijkheden van je router.
Stel dat je draadloze netwerkkaart (technisch) wél overweg kan met de instellingen van de router dan zou mogelijk kunnen helpen:
a. Installatie van Service Pack 2 of Service Pack 3 op jouw computer (als je dat ondertussen nog niet gedaan had). Dit heeft alleen positieve invloed als je geen hulpprogramma van de netwerkkaart-fabrikant gebruikt om verbinding te maken, dus gebruik maakt van de 'Windows-manier' (Windows Zero Configuration (WZC) genoemd).
b. Installatie van nieuwere drivers van de netwerkkaart-fabrikant, inclusief de installatie van het hulpprogramma dat erbij geleverd is voor het maken van draadloze verbindingen. Dan dat hulpprogramma gebruiken om verbinding te maken (dus niet de WZC die ik in a. genoemd heb).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toevoeging: De drivers van Packard Bell (voor jouw notebook: link) zijn geen drivers die ook zo'n hulpprogramma in zich hebben.

Realtek driver: hier; Download en gebruik "Auto installation program(support Win98/WinME/Win2K/WinXP) driver ver.1.63, UI ver.3.12". De Realtek driver heeft wél zo'n hulpprogramma, dus zou in ieder geval al meer kans moeten bieden dan de driver die je vanuit PackardBell beschikbaar hebt gekregen.

Als ik op de website van Realtek kijk én op Google lijk je uitsluitend een draadloze netwerkkaart te hebben die 802.11b netwerken ondersteunt.

Dat zou dan betekenen dat het probleem ook (nog) daarin kan zitten, dat je op je nieuwe router een 802.11g of 802.11n netwerk hebt ingericht, maar dat je draadloze netwerkkaart bepaald niet meespeelt daarin. Als ik me goed herinner zijn 802.11g netwerken compatible met 802.11b netwerken, maar 100% zeker ben ik daar niet van. In ieder geval is het een zwaar verouderde draadloze netwerkkaart die je nu in je laptop hebt zitten.

Samenvattend: Kijk na wat voor netwerk er is ingesteld. Is dat een 802.11g netwerk dan zou je wellicht verbinding kunnen maken m.b.v. het hulpprogramma in de Realtek driver, maar persoonlijk zou ik een nieuwe draadloze netwerkkaart gaan aanschaffen die overweg kan met alle netwerk- en encryptie-instellingen die mogelijk zijn in je nieuwe router.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben even naar de winkel geweest en die man heeft voor mij alle orginele drivers op de laptop gezet en ginstaleert.En het werkt nog steeds niet toch wat mis met de wifi op de laptop.

Thanks voor de reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan