Opgelost Draadloze bediening laat het soms afweten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik heb vorige week een "schone installatie" van Windows 11 uitgevoerd.
Omdat ik onregelmatig het probleem had, dat m'n muis en toetsenbord uitviel.
Nauwkeuriger gezegd, de cursor bevriest op het scherm, en dan ben ik genoodzaakt een restart te doen.
Muis en Toetsenbord van het merk Cherry, zijn slechts 3 maanden oud, en de batterijen heb ik vervangen.
Waar kan dit aan liggen?
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Het zou beter zijn geweest om eerst een andere muis te proberen. Het kan een mechanisch defect zijn, is het lampje schoon en zitten de batterijtjes er goed in en maakt de ontvanger goed contact in de usb aansluiting, die natuurlijk direct in de computer zit en niet in een hub? Probeer ook niet een usb front aansluiting te gebruiken waar ook een kaartlezer bij zit. Misschien kunnen er meerdere kanalen worden gekozen in beide de zenders en ontvanger, met een betere keuze of het is niet geschikt voor de USB versie die de computer heeft of er is een conflict met andere aangesloten usb apparaten of er is onvoldoende overgebleven spanning in die bepaalde groep usb aansluitingen of de driver c.q. het stuurprogramma is niet geschikt voor de versie van Windows. Kijk of er een reserve ontvanger zit in het batterijvakje en probeer deze dan ook. Anders de vraag bij de verkoper neerleggen.
 
Ja, dat was het niet.
Ik ben bezig geweest met 2 Moederborden verwisselen.
Nu heb ik de BIOS gereset, en het probleem is over.
Dank je voor je interesse.
 
Tsja, als het foutloos blijft werken is dat een goede gok geweest, moederbord verwisselen, én BIOS updaten.
Ik hoop voor je dat het foutloos blijft, simpele freezes worden veelal veroorzaakt door incompatible hardware en/of falende voeding.
Succes met dit systeem
 
Ik lees dit toch heel anders. In post 1 geeft Dukkel helemaal niet aan dat hij bezig is geweest met 2 Moederborden verwisselen. Dat had er wel moeten staan maar Dukkel doet dat wel vaker. Niet volledig aangeven waar hij mee bezig is. Het antwoord van Alfred 2 is dan op onvolledige informatie gebaseerd. Dat krijg je dan.
 
Ja, een beetje gelijk moet ok je wel geven.
Het is n.l. een heel verschil of je zelf in de problemen zit, of dat je afstandelijk naar zo'n probleem kijkt.
M.a.w. of dat je eigenlijk in paniek bent of niet.
Als je daardoor steeds weer op dezelfde problemen stuit, kun je wel eens de draad een beetje missen.
In ieder geval was de ingeving om de BIOS te resetten, de juiste.
Omdat de problemen zich steeds meer leken op te stapelen, op slot kon ik geen programma met de cursor aanraken, en de PC bevroor.
De mogelijkheid om de BIOS te resetten, zit dus duidelijk iet voor niets op elk moederbord.
Ook een ander kan hier van leren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan