draadloze beveiligingscamera drukt internet verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een draadloze camera gekocht. Ik ik deze echter aan zet, dan valt mijn draadloze internet weg
Kennelijk zitten ze op hetzelfde kanaal. voor zover ik weet, kan ik de kanalen op de camera niet aanpassen.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om het kanaal van de lapop/modem aan te passen en hoe ik dat dan het beste kan doen. Ik ben geen kenner van netwerken dus ik hoop op een beetje jip en janneke taal.

Met vriendelijke groet,

Sander

Goedemorgen,

Over het algemeen moet dat wel kunnen op de modem/router, welke heb je?

Hallo Modag,

Ik heb een speedtouch. via mijn laptop heb ik al gezien dat ik het kanaal kan veranderen. Ik moet dit natuurlijk bedraad doen want als het niet werkt, kan ik er niet meer in.

Ik probeerde met een gewone utp kabel verbinding te maken met de router. Dat ging niet lukken.

Moet ik een zogenaamde crosskabel gebruiken daarvoor (geen idee wat het is maar heb het een keer gehoord). Heb je een tip op welk kanaal ik hem het beste kan zetten? Nu staat hij op kanaal 1 en moet ik op de laptop ook wat aanpassen daarvoor?

Om het kanaal in je router aan te passen heb je in principe geen kabel nodig; dit kan dmv je wifi verbinding. Wanneer je je kanaal verandert valt je wifi verbinding even weg om daarna weer actief te worden.

Wil je toch met een kabeltje je router in dan heb je genoeg aan een gewone netwerkkabel/utp-kabel.

Een cross(link)kabel is eigenlijk nodig om 2 pc's met elkaar te verbinden zonder tussenkomst van een router (dacht ik). Met jouw kabel moet het dus lukken...

Laatst bewerkt:
Hallo Snijworst,

dank voor je antwoord. Ik ga het proberen vanavond want ik ben nu op mijn werk.

Groetjes,

Sander

Het is gelukt. Bedankt voor de tips. Nu nog proberen om via internet de dvr te benaderen zodat ik mijn beelden ook vanuit een externe lokatie kan zien.

Als iemand tips heeft...

Groetjes,

Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan