Draadloze hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardeschijf

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

In mijn draadloze netwerk maak ik gebruik van een netwerk hardeschijf welk aangesloten is op draadloze router, de HD is dus draadloos te bereiken. In Windows XP werkte dit altijd erg goed, dubbel klikken op de hardeschijf in deze computer wachtwoord invoeren en klaar.
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop met Windows Vista. De hardeschijf draadloos benaderen gaat nu niet echt lekker meer. Nadat ik een netwerkverbinding tot stand heb gebracht in 'computer' en de laptop opnieuw opstart kan ik mij niet meer aanmelden, ik krijg geen specifieke foutmelding, maar het aanmeld scherm komt steeds terug.
Ik kan nu pas opnieuw verbinding maken als ik verbinding verbreek (rechter muisknop). Dan dien ik opnieuw een verbinding te maken via de button netwerkverbinding maken. Allemaal erg omslachtig dus.

Is er iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!

Even een paar belanrijke gegevens nodig.
  • Welke router heb je?
  • Welke netwerk harde schijf (NAS) heb je?
Wat je in de tussentijd kunt proberen:
  • Heb je al geprobeerd poorten te forwarden?
Dit hangt af van je router/NAS dus vandaar dat ik die wil weten ;).

Groeten :)

Als router heb ik de Sitecom WL -153 en als NAS de CHD3net van Grab'nGo.

Heb geen idee hoe en welke poorten ik moet forwarden. Heb dit namelijk ook niet gedaan bij m'n andere laptop die XP heeft. Dit werkt namelijk normaal zeg maar.

Groetjes,

Deze instellingen moeten eventueel in de router worden aangepast. Ik zou eens wat informatie opzoeken hoe deze geregeld moeten worden. Het kan wel eens zo zijn dat de router deze poorten open moet hebben.

Ik ga eens zoeken :)

Dank je voor de snelle reactie.

Mocht je iets gevonden hebben zou dat super zijn. Ik dacht namelijk, ik neem de instellingen gewoon letterlijk over uit XP en dan zal het wel werken, niets is minder waar helaas.

Nogmaals super bedankt alvast!

Dit is wat ik gevonden heb. Volgens Grab'nGo worden de beveiligingsinstellingen van Windows Vista standaard niet geinstalleerd. Vandaar dat er wat veranderd moet worden op uw pc. Dit doet u als volgt:

1. Klik op Start en typ in het zoekvak "secpol.msc" (zonder aanhalingstekens ;))
  2. Klik op "Lokaal Beleid" en kies voor "Beveiligingsopties".
  3. Klik met de rechtermuisknop op "Netwerkbeveiliging: LAN Manager-verificatie niveau" en selecteer "Eigenschappen".
  4. Wijzig de waarde "Alleen een NTLMv2-antwoord versturen" naar "LM&NTLM verzenden - gebruik NTLMv2-sessiebeveiliging indien onderhandeld" en klik op "Ok".
  5. Herstart de PC.

Nu kun je als volgt de schijf benaderen:
  1. Klik met de rechtermuisknop op "Computer" and kies "Netwerkverbinding maken...".
  2. Selecteer de stationsletter die u wilt gebruiken (bijvoorbeeld "Z:").
  3. Voer het pad in naar de map die u wilt koppelen (bijvoorbeeld "\\Storage\Public").
  4. Klik op "Andere gebruikersnaam" en voer de gebruikersnaam "Gast" (of een andere gebruikersnaam) in en het bijbehorende wachtwoord wat voor de gedeelde CH3NAS map is ingesteld.
  5. Klik op "Ok" en op "Voltooien".

Dit zou het moeten oplossen.

Succes :)

Dit is wat ik gevonden heb. Volgens Grab'nGo worden de beveiligingsinstellingen van Windows Vista standaard niet geinstalleerd. Vandaar dat er wat veranderd moet worden op uw pc. Dit doet u als volgt:

1. Klik op Start en typ in het zoekvak "secpol.msc" (zonder aanhalingstekens ;))

1. Thanx! Maar het eerste lukt al niet. Hij kent deze zoekopdracht niet. Ik heb Vista Home Premium. Heb intussen gezien dat dat bij deze versie schijnt te horen. Ik heb dan ook geprobeerd om bij lokaal beleid te komen maar daar kom ik (vooralsnog niet) Ik ga nog even verder zoeken hoe ik dat wel kan doen. Mocht u het weten, dan hoor ik dat graag.

Wat u ook kunt proberen is om de zoekopdracht in te vullen bij Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Uitvoeren.

Ik heb nog even verder gezocht: zo kun je het veranderen in het register. LET OP! Maak eerst een back-up van het register!

1. Kies Start en typ "regedit" (zonder aanhalingstekens ;)) en druk op Enter
  2. Kies Bestand > Exporteren en sla het register op ergens op de PC als een backup
  3. Ga nu naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
  4. Zoek nu naar de sleutel: "lmcompatibilitylevel" en klik hier dubbel op
  5. Verander de waarde in 1 en klik op "Ok"
  6. Start de PC opnieuw op en ga verder met het tweede deel van het stappenplan ;)

Super! Ga het proberen!
Met tweede deel bedoel je het benaderen van de schijf neem ik aan?

Echt super!

Graag gedaan :D, altijd fijn als iets werkt waar het voor gemaakt is ;).

Ik heb nog even verder gezocht: zo kun je het veranderen in het register. LET OP! Maak eerst een back-up van het register!

1. Kies Start en typ "regedit" (zonder aanhalingstekens ;)) en druk op Enter
  2. Kies Bestand > Exporteren en sla het register op ergens op de PC als een backup
  3. Ga nu naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
  4. Zoek nu naar de sleutel: "lmcompatibilitylevel" en klik hier dubbel op
  5. Verander de waarde in 1 en klik op "Ok"
  6. Start de PC opnieuw op en ga verder met het tweede deel van het stappenplan ;)

Ik heb hetzelfde probleem. Werk met Vista Home Premium, meeste recente updates geinstalleerd. In Regedit vind ik inderdaad HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
Echter sleutel lmcompatibilitylevel is daarin niet te vinden. Volgens de site van conceptronic zou het overigend Lmcompatibilitylevel moeten luiden, ook die vind ik niet. Doe ik iets fout of is het een andere sleutel geworden? Wie o wie weet hier raad?

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem. Werk met Vista Home Premium, meeste recente updates geinstalleerd. In Regedit vind ik inderdaad HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
Echter sleutel lmcompatibilitylevel is daarin niet te vinden. Volgens de site van conceptronic zou het overigend Lmcompatibilitylevel moeten luiden, ook die vind ik niet. Doe ik iets fout of is het een andere sleutel geworden? Wie o wie weet hier raad?

Mocht het zo zijn dat u deze sleutels niet vindt, dan kunt u deze gewoon aanmaken. Uiteraard eerst een backup van het register maken ;).

Dat is de oplossing

Ik heb deze oplossing niet geprobeerd, maar twijfel er niet aan dat het werkt. Ik heb nog nogmaals het register goed doorzocht met behulp van de optie zoeken (ctrl+F) en vond toen de sleutel wel. Het werkt nu, evengoed dank voor de tip, geleerd dat een sleutel aangemaakt kan worden. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan