Draadloze headset Sony BTN200 versus TV geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
155
Besturingssysteem
windows 10 pro
Hallo,

Ik heb een headset Sony BTN 200 Bluetooth, en een LCD TV Samsung LE32R8. ( de headset kocht ik voor mijn Sony tablet )

Omdat ik zelf wat hardhorend ben wil het TV geluid horen via mijn headset, zodanig dat het TV geluid aan blijft voor de anderen.:confused:

Op de TV zit alleen een headset plug aansluiting die bedoeld is voor een aansluiting van een gewone headset, maar dan valt het TV geluid weg. ( Ik heb ook een gewone headset.)

Bij mijn 2e TV een Philips 42PLF 3406H is hetzelfde probleem aanwezig.

Op beide TV 's zijn veel aansluitmogelijkheden aanwezig maar lijken niet bruikbaar voor de draadloze headset. Maar ook niet voor de gewone headset met behoud van het TV geluid.

Mijn Digitenne ontvanger heeft hiervoor ook geen mogelijkheid.

Mijn vraag is: is het mogelijk om een voorziening te kopen o.i.d waardoor ik mijn Sony headset kan gebruiken voor de Samsung TV ?


Wie kan mij op weg helpen?

Loek
 
Na uitgebreid Googelen vond ik dit: een blue tooth transmitter bijvoorbeeld de Innoxplore IX-B24 A2DP stereo blue tooth zender audio adapter dongle met 3,5mm audio jack voor E 39,-- of een portable blue tooth V2.1+EDR audio transmitter dongle met led indicator en 3,5 mm audio jack voor E 12,95. Die plug je bij beide genoemde TV's in de aanwezige jack plug .

Heeft iemand deze adapters al eens gebruikt/getest, en werken zo ook goed?

Groet, Loek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar heeft niemand op dit forum ervaring met dit onderwerp.

Daarom annuleer dit onderwerp.

Loek
 
Loek,
Volgens mij blijft het probleem bestaan zodra je een jack in een TV plugt. (Hierdoor worden de speakers uit geschakeld, wat in normaal gebruik ook gewenst is.)
Als de TV's een audio (audio out) uitgang hebben (vaak op achterzijde) zou je een appart hoofdtelefoon versterker voor jou hoofdtelefoon kunnen overwegen.
Voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Loek,
Volgens mij blijft het probleem bestaan zodra je een jack in een TV plugt. (Hierdoor worden de speakers uit geschakeld, wat in normaal gebruik ook gewenst is.)
Als de TV's een audio (audio out) uitgang hebben (vaak op achterzijde) zou je een appart hoofdtelefoon versterker voor jou hoofdtelefoon kunnen overwegen.
Voorbeeld.

Dank voor uw informatie!

Echter deze oplossing is niet geschikt voor de draadloze blue tooth koptelefoon zoals ik nu heb. ( Gratis gekregen bij de koop van een Sony tablet experia Z.)

Ik denk dat ik een andere koptelefoon moet kopen, bijvoorbeeld de Sony MDR-DS6500 of de Sennheiser RS 4200-11. Dus een zender op de TV en Home cinema aansluiten en een draadloze koptelefoon als set kopen.

Wellicht hiervoor naar de audicien i.v.m eventuele vergoeding door verzekeraar.


groet, Loek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan