Draadloze instabiliteit tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijkv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Beste,

Sinds een maand zijn wij overgestapt naar het tele2paket "super snel internet (20MBit)".
Om van dit paket gebruik te kunnen maken moesten we de modem van tele 2 gebruiken die we in de meterkast moeten zetten. Dat kan ik goed begrijpen.
Maar: sinds het gebruik van deze modem is het draadloze internet instabiel: enkele keren per dag valt het internet er uit (of de draadloze verbinding verbreekt) , maar het lampje dsl blijft gewoon branden op de modem.
Bij tele2 zien ze dan ook geen instabiliteit. Het ligt dus aan de draadloze verbinding in huis. (het testen met een kabel door de kamer toont dit aan).

Maar nu zit ik met het punt: een kabel trekken door de muur, naar boven is niet mogelijk. De gele buizen zitten overvol met televisie, telefonie etc. Dus het moet uiteindelijk echt draadloos gebeuren.
Tele2 heb ik al meerdere malen gebeld (laat zeggen zo'n 20 keer). Iedere keer proberen ze een andere kanaal op te zetten, maar dat mag niet baten.

Nu is het natuurlijk de vraag: wat is het probleem? Ik heb 2 computers in huis die draadloos internet nodig hebben. De een een vista, draadloze verbinding gebeurt met de software van windows. De ander een xp home, draadloze verbinding met sitecom.

Opnieuw verbinding maken met de modem helpt vaak, maar dit is nogal omslachtig. Doel is dus een goedwerkende draadloze internet verbinding. Heeft iemand een idee wat hier het probleem is en wat ik er aan kan doen? Is de modem kapot?
Tele2 weet geen raad en zegt dat wij een bedrade verbinding moeten aanleggen. Dat gaat dus niet. Bij de oude modem (een linksys) met het versatel family paket liep het draadloze gedeelte wel gewoon goed.

Graag hoor ik wat ik op dit moment het beste kan doen om tot een oplossing te komen.

Mvg, Lodewijk

Laatst bewerkt:
hallo,
even over dat gedeelte dsl als jij die checkt staat op de draadloze router het lampje van
wlan nog aan?? zoniet is of het antennetje van de draadloze router kapot of de draadloze router zelf.

MVG Jordi

Edit: heb je een echte modem of een lan router??(modem is met zon kleine aansluiting)

Laatst bewerkt:
probeer je wireless netwerk in de router op kanaal 11 te zetten(Channel 11)
(Waarom kanaal 11?? Omdat dat meestal de beste resultaten geeft)

algemeen bekend dat davolinks problemen heeft met hun wifi. pak maar eens een laptop, zet hem binnen 2meter van de modem, en je zal zien dat deze problemen opgelost zijn.
Denk erom, boilers, televisies en radios storen altijd gigantisch met draadloze signalen, evenals wasmachines en koelkasten e.d.
Als dit allen er niet tussen zit, en je met een laptopje direct naast de modem deze problemen niet ervaart, resteren er nog 3 oplossingen:
1. TOCH kabels trekken (denk erom, alleen poort 1+2 hebben lan, 3+4 zijn voor tv)
2. Op poort 1 van de modem een routertje ofzo gooien van Belkin (I Simply Love Belkin Wireless!!!) en dan het wireless in de DV2020 uit gooien en op die van Belkin verder gaan.
3. Belkin Modem + Router aanschaffen (indien je ook nog eens telefonie op je modem hebt, dan de Draytek 2200VG VoIP router1FXS) en ****** hebben aan de ondersteuning van Tele2 die je dan niet meer hebt.

Hoi !

Je zegt niet op welke verdieping die PC's staan, maar:

Ik heb vele netwerken mogen aanleggen en in principe bij een etage-woning de draadloze modem/router altijd op de 1ste verdieping gezet, ook al zegt de provider dat het niet werkt.

Wil/moet je toch van de (voor draadloos zeer ongunstige) meterkast gebruik maken, dan zul je een nieuwe Linksys o.i.d. die N-netwerken aan kan moeten aanschaffen. of een z.g. range-extender: bijv. http://www.telecomwereld.nl/n0000082.htm

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan