draadloze internet adapter defect in acer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
De laatste week heb ik steeds problemen met met draadloze internet verbinding.
steeds heb ik geen verbinding meer met het modem (ander laptop, smartphones en tablet hebben wel verbinding met modem)
Het werd steeds erger tot ik helemaal geen beschikbare netwerken meer had (voorheen kon ik ook de netwerken van alle buren zien.
Geprobeerd op te lossen door een driver update, volgens acer, en ook apparaat beheer heb ik nu de laatste driver. echter geen verbinding.
Ik dacht dat ik per ongeluk de adapter heb uitgeschakeld ( via toetsen combinatie "Fn+F3) maar dat was niet het geval. het oranje lampje van de adapter brand.
In apparaatbeheer staat dat de adapter correct werkt.
Ik heb ook inSSIDer Home van Metageek gebruikt of ik andere netwerken kan vinden maar het blijft blanco.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen. software matig
Of is de adapter (hardware) helemaal defect, en moet ik die vervangen of
misschien een tijdelijk USB netwerkadapter plaatsen.
Alle ideeën zijn welkom

alvast bedankt

W7 home premium SP1 64-bit
netwerkadapter: Qualcomm Atheros AR5B97 wireless network adapter driver versie 10.0.0.270

Probeer het volgende:
In Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ):
Klap Netwerkadapters open en verwijder alle netwerkadapters m.b.v. de Del toets. Op de vraag of de driver (ook) verwijderd moet worden negatief antwoorden, dus de driver behouden.
Herstart daarna de computer. De netwerkadapter(s) zouden dan automatisch opnieuw geïnstalleerd moeten worden met de drivers die ze al hadden.
Kijk of het dan beter gaat.

Tijs.

Dank voor de tip,
Helaas mocht dit niet baten. ik krijg kort verbinding (3-4 minuten) en vervolgens valt alles weer weg.
als ik dan kijk in apparaatbeheer bij de qualcomm Atheros zie ik "dit apparaat werkt correct" maar ik heb geen enkele verbinding.
Rechts klik apparaat uitschakelen, en vervolgens weer in schakelen geeft hetzelfde resultaat:
mijn modem (en die van de buren) worden gezien en er wordt verbinding gemaakt.
Echter na een paar minuten valt alles weer weg.

Ook al geprobeerd of het probleem opgelost kan worden door een oudere versie van het stuurprogramma te installeren maar dat helpt ook niet.

Enige wat ik me (naast 'kapot') er nog bij kan voorstellen is dat het apparaat wordt uitgeschakeld via Energiebesparing.
a. In Apparaatbeheer de Eigenschappen opvragen van de draadloze netwerkkaart en in tabblad Energiebeheer alle vinkjes afzetten (beginnend met de onderste).
b. In Apparaatbeheer de Eigenschappen opvragen van de draadloze netwerkkaart en in tabblad Geavanceerd kijken of daar nog energiebesparende opties staan (bijv. over het uitschakelen van de radio of CAM) en daar dan aanpassingen in doen.
c. In powercfg.cpl de geavanceerde opties van het energiebeheerschema aanpassen, zodat er geen energiebesparing wordt uitgevoerd op de Draadloze verbinding (check het voor zowel "Accu" als "Lichtnet"/stroomadapter).

Tijs.

a: alle vinkjes staan uit
b: er zijn energie besparende opties
c: in geavanceerd staat alles op maximale prestaties,

Ik heb dan geen andere gedachte dan dat het apparaat kapot is. Mogelijk/hopelijk hebben anderen er andere ideeën/tips bij.

Tijs.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Kan ik eigenlijk gewoon een andere netwerkkaart kopen. of ben ik gebonden aan dit merk en type.

Je bent niet gebonden aan merk of type.
Wel zou ik een netwerkkaart kopen waar je (vooraf gecheckt) drivers bijgeleverd krijgt voor het besturingssysteem waar je het voor wilt gebruiken.

Tijs.

Nieuwe netwerkkaart gekocht, probleem opgelost.:)

(schrok nog wel van de prijsverschillen:eek: van 45 euro hier in NL tot 5 euro in China, voor precies hetzelfde merk en type.
heb uiteindelijk gekozen voor een bedrijf in GB, omgerekend 10 euro en binnen 4 dgn binnen)

bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan