draadloze internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwpollewop

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hoi ik heb een draadloze router gekocht de sitecom mimo xr.
oke had hem beveiligd gekregen yes. maar web. Een tijdje later erop eraf erop eraf.
Zie ik dat ie ineens weer sitecome heet en onbeveiligd netwerk. Nu is me dat al twee keer gebeurd heb hem nu wpa beveiligd. Maar weet iemand hoe het komt dat ie dan ineens onbeveiligd is? Er zit geen boekje bij niks hoe je dat allemaal moet doen. Dus zo goed mogelijk geprobeerd.

Oke dat was 1 en dan een vraagje. We hebben 4 computers aan een draad en komen dus een te kort want moeten er vijf.
Heb 2 laptops die gaan nu draadloos. Voor die ene hebben we ook usb stick gekocht.
anderhalve dag perfecte verbinding en vanavond bam weg. herkent apparaat niet meer.
Wij denken hij is stuk. Dus die gaat terug. Nu denken wij aan een switx achter de router te hangen heb begrepen dat dat lukt. Maar neemt ie dan ook gewoon het ip adres over?

groetjes yvonne

Haal de router even van de stroom, druk op het reset-knopje en stel alles rustig opnieuw in? Goed lezen wat overal staat, je ziet snel iets over het hoofd. Natuurlijk alleen resetten als je alle gegevens bij de hand hebt, anders ben je verder van huis.

Succes

Ben je ook instellingen kwijt of alleen de draadloze instellingen? (mijn oude Speedtouch was ook met regelmaat dement).

Nu denken wij aan een switx achter de router te hangen heb begrepen dat dat lukt. Maar neemt ie dan ook gewoon het ip adres over?
Een switch heeft geen IP adres (kán wel, maar de gemiddelde thuis-switch niet).

draadloos internetten

hoi nou ik heb hem beide keren gereset. En beide keren was ie ineens spontaan eruit.
De draadloze router. Ik heb alleen een draadloze. Maar voorlopig werkt ie weer.
Was in de media markt en daar vertelde iemand dat ie ook steeds dat probleem had.
Moet het even afwachten. Maar hij zei dat je ook hulp kunt vragen bij de routerfabrikant zelf waarom dit steeds gebeurd. Dus als het weer gebeurd ga ik dat maar doen.

Tevens had ik draadloze usb stick gekocht. Die heeft precies anderhalve dag gewerkt en toen kaput.

Ik heb hem teruggebracht en inderdaad een switz gekocht en deze achter mijn draadloze router gezet. En de computer op de poort van de switch. Tot nu toe werkt het prima.
Hoefde er niks voor te doen.
Ik wacht even af en bij volgende problemen kom ik weer. Ik had de draadloze router nou via wpa beveiligd en eerst 2x via wep. Dus kijken of deze manier beter gaat.
Vast weer bedankt voor jullie reactie

Groetjes yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan