Draadloze internetverbinding beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er ziijn 2 oplossingen:

1.je zet de routerfunctie van je Speedtouch uit en laat hem vervolgens als modem werken en de Belkin neemt de routerfunctie over.

2.Je zorgt er voor dat je Belkin in de range van de Speedtouch komt zodat ze met elkaar kunnen kommuniceren.

Optie 2 is de beste (persoonlijke mening)

Zal kijken wanneer ik eea even uitgebreid kan beschrijven hoe te handelen.

Optie twee lijkt me ook het beste, en een uitgebreide beschrijving zou ik erg op prijs stellen, want zonder kom ik er denk ik niet uit. Of je moet een beetje op weg helpen: ALs ik de Belkin (met IP-nummer 10.0.0.138) en de SpeedTouch (192.168.0.1) in één range wil brengen, dan moet ik waarschijnlijk het IP-nr van de Belkin aanpassen? Of juist dat van de SpeedTouch?

Het probleem wordt veroorzaakt door 2 routers achter elkaar.Je Speedtouch 510 is al een router en een modem en vervolgens komt de Belkin daar nog eens achter met opnieuw een routerfunctie.Je moet dus om te beginnen de dhcp functie van de Belkin uitzetten (wat anders gaat de Belkin ip nummers uitdelen in een andere range dan je Speedtouch en dat werkt niet)

Voordat je gaat beginnen is het misschien makkelijk dat je van een werkende computer even een uitdraai maakt van het commando ipconfig /all zodat je weet in welke range je interne ip nummer zit alsmede wat je subnet en gateway zijn,want die heb je straks nodig voor je draadloze computer.

Dit is een advies van Belkin zelf:

Quote:

1.First disconnect the Modem from the Computer
2.Please connect the cable from your Modem to the LAN (not WAN) port of the Router.
3.Then connect a straight-through cable between the one of the LAN port of the Router to the NIC of the Computer.
4.Logon the the router and Disable the DHCP server.
5.Log on to the router web interface at http://192.168.2.1
6.By default, the password is blank
7.Under the Wireless Section Click on Access Point Only.
8.Click on enable and provide and ip address that can be used to configure the AP.
9.Click on Apply Changes.
10.Connect the incoming LAN connection into the WAN port or any one of the LAN ports.

You will be able to go online.

Unquote

Je Belkin is nu Acces Point en Switch tegelijk.Daar komt nu dan nog bij dat het ip adres van je Belkin zou moeten wijzigen naar een ip adres in de range van de Speedtouch dus de 10.0.0.xxx maar niet het nummer van de Gateway want dan krijg je problemen met je Speedtouch.

Suc6

Een paar probleempje doen zich voor als ik dit uit wil proberen:
  1. Als ik het commando "ipconfig /all" invoer bij "uitvoeren", opent zich heel kort een DOS-box die zich weer sluit voordat ik iets kan lezen.
  2. Op mijn Belkin zit slechts één poort (LAN), dus zowel een kabel naar het modem als naar de computer, dat gaat niet lukken. Ik zou er eventueel wel een hubje tussen kunnen zetten, maar weet niet op dat hetzelfde resultaat heeft.
    [/list=1]

Je doet iets verkeert dacht ik.
Haal de kabel die naar je modem/router loopt eruit en sluit die aan op de Belkin (LAN aansluiting).
Volg dan bovenstaande stappen.

En ipconfig/all type je in de Command box, die zit onder het start menu (opdrachtpromt).

Heb ik geprobeerd, maar ik blijf helaas steken bij stap 4 / 5: ik kan niet inloggen via http://192.168.2.1

En ik heb een printscreen gemaakt van ipconfig (zie bijlage). Ik heb een paar cijfers aan het einde weggehaald (misschien wel teveel, ik wist niet precies met welke nummers kwaadwillenden iets kunnen). Toen ik deze maakte, zat het modem (de SpeedTouch) er nog aan. Of moet ik dit doen met de Belkin eraan?

Bijlagen

• ipconfig-aangepast.jpg
    ipconfig-aangepast.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 32
En hier dan een printscreen van de ipconfig met de Belkin aan m'n computer. Hier staat inderdaad bij dat de DHCP is ingeschakeld. Tips over hoe ik in kan loggen op de Belkin om dit uit te schakelen zijn welkom. Met http://192.168.2.1 lukt het helaas niet...

Bijlagen

• ipconfigbelkin.jpg
    ipconfigbelkin.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 27
Ik zal proberen nog even een dezer dagen te reageren maar heb nu te weinig tijd.Sorry.

Geeft helemaal niks, ik heb absoluut geen haast, ik ben allang blij met alle hulp die ik hier krijg aangeboden. En bovendien is het nu toch geen weer om met m'n laptop draadloos in de tuin te zitten, dus ik heb hem gewoon zo lang aan de kabel gehangen! :D

Nou we gaan een poging wagen:

De laptop zou met de volgende TCP/IP gegevens toegang moeten geven tot de Belkin:

IP adres:192.168.2.200
Subnetmask:255.255.255.0
Standaard Gateway:192.168.2.1

Deze gegevens vul je dus in als je de laptop hebt aangesloten via de netwerkkabel.
Dit doe je bij netwerkverbindingen.Vervolgens zit je in je Belkin en zul je de dhcp functie uit moeten zetten.

Kijk eens of dat lukt.

Nee, lukt helaas niet. Ik heb de ip-nrs ingevuld onder Netwerkverbindingen en dan bij LAN-verbinding (er staat ook nog een 1394-verbinding in het rijtje). Ik neem aan dat ik bij voorkeurs-DNS niets hoef in te vullen?

Vervolgens tik in de adresbalk van de browser "192.168.2.1" in om toegang tot de Belkin te krijgen, maar dat lukt niet (zie bijgaand plaatje). Doe ik iets fout, of ligt het misschien aan de Belkin?

Bijlagen

• resultaat.jpg
    resultaat.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 30
Kijk even in de handleiding van je Belkin onder welk IP nummer het apparaat te bereiken is.

Is dat 192.168.2 of .......192.168.2.254 of .......

Verder heb je het wel onder de tcp/ip gegevens ingevuld van je laptop ?
Eea aangesloten op de Speedtouch (je Belkin) ?

* het adres waarop mijn Access Point (de Belkin) te bereiken is, is volgens de handleiding: 192.168.2.1

* wat bedoel je met "heb je het wel onder de tcp/ip gegevens ingevuld van je laptop"? Ik heb de Belkin met de LAN-kabel aan de laptop gehangen, en toen de tcp/ip gegevens die jij had gegeven, ingevuld bij "LAN-verbinding" onder "Netwerkverbindingen". Ik weet niet of dat klopt, of waar ik verder nog meer dit soort gegevens in kan voeren?

* SpeedTouch en Belkin zijn niet hetzelfde (zie ook eerdere posts van deze discussie). De SpeedTouch is het modem (de niet multi-pc-variant) en de Belkin is het draadloze access point (met maar één aansluiting voor de LAN-kabel).

OK.Even terug naar het begin:

Je hebt een Speedtouch 510 modem/router met een aansluitpunt en een Belkin ?
Ik neem aan dat je de Belkin hebt aangesloten aan de Speedtouch ?
Je kunt bij netwerkgegevens onder tcp/ip gegevens een ip adres met subnetmask etc invoeren.Heb je dit gedaan bij de laptop waar je draadloos mee zou willen werken ?

Ik heb inderdaad een Belkin wireless access point met één aansluiting voor een UTP-kabel (met IP-nummer 192.168.0.1) en een SpeedTouch 510 modem (IP-nr 10.0.0.138). Die heb ik door middel van een mini-hubje aan de laptop gehangen. In deze vorm heeft de boel dus ook al gewerkt, totdat ik zag dat ik een onbeveiligde verbinding had.

Om de Belkin te configureren heb ik alles er tussen uit gehaald en de Belkin rechtstreeks met een UTP-kabel aan de laptop gehangen. En ik heb de TCP/IP instellingen inderdaad op de laptop die daaraan hangt ingesteld. En daar sta ik dus nu.

Mini-hubje ? Dat lijkt me niet wenselijk.

Het is wel de bedoeling dat je als startpunt je Speedtouch 510 neemt en vervolgens daar je Belkin inplugt.In de tussentijd wijzig je op de laptop de tcp/ip instellingen waarbij je als gateway 192.168.2.1 neemt,
en als
IP adres:192.168.2.200
Subnetmask:255.255.255.0

Vervolgens sluit je de laptop aan op je Belkin en zou je dus toegang moeten krijgen tot de Belkin.Als dat werkt dan kun je DHCP functie uitzetten.

Minihubje is er tussenuit. Ik heb de SpeedTouch en de Belkin met een UTP-kabel aan elkaar gedaan, en de TCT/IP-gegevens op de laptop aangepast. Daarna heb ik de Belkin op de laptop aangesloten. Daar moest ik wel de SpeedTouch weer voor losmaken (ze hebben beide namelijk slechts één in-/uitgang, vandaar het hubje). Dus toen zat de Belkin aan de laptop vast (en de SpeedTouch los). Inloggen op de Belkin ging niet, ik kreeg "De zoekpagina kan niet worden geopend" als melding.

De Belkin is trouwens een Belkin F5D 7130, wie weet helpt dat nog wat?

The never ending story.

Je kunt de Belkin gewoon aansluiten aan de Speedtouch en de Belkin heeft toch meer dan 1 aansluitpunt aan de achterzijde ?

Ik neem aan een power aansluitpunt,aansluitmogelijkheden voor netwerkkabels,eventueel resetknop,en een aansluitpunt Internet voor naar je Speedtouch.

Als dat niet kan dan vraag ik me af hoe het moet want je zult contact moeten hebben met je Speedtouch via je Belkin.

Hoi upsidaisy,

De Belkin heeft helaas maar één aansluitpunt aan de achterkant, daarom kan ik ook niet tegelijkertijd de SpeedTouch en m'n laptop eraan hangen (zie plaatje).

Het gaat om dit model: http://catalog.belkin.com/IWCatProd...nt_Id=1&Section_Id=&pcount=&Product_Id=136486

Op de website zie ik wel dat hij drie verschillende modes ondersteund, maar hoe je daar tussen kan wisselen kan ik niet vinden. Ik ga nog maar eens een keer de gebruiksaanwijzing goed doorspitten, kijken of ik daar nog wat in kan vinden.

Maar zelfs met één aansluiting zou het toch moeten lukken? Kan ik niet eerst de Belkin aan de laptop hangen, de DHCP functie uitzetten, en daarna verder (draadloos) configureren met de SpeedTouch erbij?

Bijlagen

• belkin.jpg
    belkin.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan