draadloze internetverbinding niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolali

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo,

We hebben thuis verschillende computers aangesloten op hetzelfde internet. Dit functioneert prima bij de meeste computers, alleen is er een computer waar geen internetverbinding tot stand komt.
Op deze computer is een Netgear WG111v2 (Wireless 2.0 adapter) geinstalleerd voor het ontvangen van het draadloze netwerk. Bij mijn 'netwerkverbindingen' geeft hij het volgende aan:
- 1394-verbinding: verbonden, met firewall (1394-netwerkkaart #3)
- Draadlloze netwerkverbinding: niet verbonden, met firewall (Netgear)
- LAN-verbinding: netwerkkabel is niet aangesloten (Realtek Ethernet NIC)

Wanneer ik bij hardware/ apparatuur kijk, via mijn configuratiescherm, dan staat daar het volgende:
- Modems: RVS ISDN & RVS ISDN Girotel
- Netwerkadapters: 1394-netwerkkaart #3; NDIS WAN miniport adapter; Netgear adapter; Realtek Ethernet NIC

De computer is eerder aangesloten geweest op een ISDN netwerk. Ik vraag me af of hiervan misschien nog dingen geinstalleerd zijn, waardoor de computer nu in de war is en misschien de verkeerde dingen koppelt ofzo. Ik heb niet echt verstand van computers en al helemaal niet van draadloze netwerken, dus ik begrijp bovenstaande ook niet geheel.

Overigens heb ik wel een firewall op mijn computer en deze staat ingeschakeld. Ik heb bij de uitzonderingen gekeken en daar staat wel Netgear WG111v2 SmartWizard tussen. Is dit voldoende om verbinding te kunnen maken??

Kan iemand mij helpen?? Waar zou het probleem kunnen zitten??

Je informatie is niet volledig: Het gaat niet alleen om welke draadloze adapter je op je pc/laptop inzet maar ook om de draadloze router die je gebruikt en hoe je daarop het draadloze netwerk hebt ingesteld!

Stel dat je een 802.11n draadloos netwerk hebt ingesteld op je router, dan kun je met jouw draadloze adapter géén verbinding maken (die ondersteunt namelijk alleen 802.11b en 802.11g draadloze netwerken).

Handleiding gebruik van die Wizard waar je het over had om verbinding te maken: hier
Handleiding van de draadloze netwerkkaart: hier
Installatie-gids van de draadloze netwerkkaart: hier
Nieuwste driver-software: hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan