Draadloze internetverbinding wordt niet gevonden...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Berichten
87
Hallo allemaal,

Ik heb in huis 3 computers staan en een modem/router (2 in 1) van Linksys. De eerste computer (hoofd van het netwerk) is wired verbonden met de router en heeft dus altijd een stabiele verbinding, de tweede computer vangt het signaal van de router en heeft zo internet.

Nu zou de derde computer ook zo verbinding moeten maken, maar als ik kijk bij Beschikbare Draadloze Netwerken herkent hij niet eens één verbinding!!!!

Wat moet ik doen?

P.S.: De hoofdcomputer en de tweede computer staan op de tweede verdieping, de derde computer staat op zolder.

Groetjes,
Martijn
 
waar heb je je wireless router staan misshcien te ver vanaf de computer en plaats hem nooit in de meterkast
 
Router

Router staat gewoon in een kamer, naast de hoofd computer.

Het gekke is dat de tweede computer het wel gewoon ontvangt met als verbindingssterkte uitstekend en bij die derde computer die op zolder staat, heeft hij het signaal wel ooit een keer ontvangen met signaalsterkte goed. :confused:
 
adapter al eens opnieuw geïnstalleerd?

Dude..Dennis zei:
adapter al eens opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb met apparaatbeheer de installatie van de adapter (de ontvanger in de derde copmputer) ongedaan gemaakt, maar bij een herstart komt hij gewoon in de lijst terug, en als ik de cdrom met de drivers erin doe nadat ik hem heb weggehaald, dan opent hij niets (niet via autorun, maar ook niet handmatig) Ik hoor dan PLOEP en ik zie voor 0,30 seconden een blauw schermpje.
 
Jammer dat ik geen reacties meer krijg.

Ik kan niks verzinnen en alles wat ik probeer heeft geen effect.
 
De beste ontvangst is loodrecht op de antenne(s). Misschien kun je daar nog wat aan bijstellen. Een klein verschil in opstelling kan een groot verschil in kwaliteit geven.


Vr.Gr. Egel.
 
Egel zei:
De beste ontvangst is loodrecht op de antenne(s). Misschien kun je daar nog wat aan bijstellen. Een klein verschil in opstelling kan een groot verschil in kwaliteit geven.


Vr.Gr. Egel.


loodrecht op de antenne? Ik kan volgens mij niet het signaal echt een richting op 'sturen'
 
Even ter informatie:

Ik heb nu de adapter(ontvanger) ontkoppeld, via Apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt. En als ik dan weer de software opnieuw wil installeren (eerst moet de software worden geïnstalleerd en dan de hardware koppelen) dan krijg ik héél kort een blauw schermpje te zien en ik hoor floep. Daarna verdwijnt het weer.
 
Goed nieuws

Beste allemaal,

Ik heb goed nieuws voor iedereen die tijd in dit probleem heeft gestopt (ik het meest :p)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ik heb gister via de apparaatconfiguratie (Rechtermuisknop Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Linksys Wireless-G PCI Adapter > Geavanceerd > Network Type ) Gekeken en daar stond de b configuratie terwijl op de verpakkingen, router en andere adapter alles op g staat. Dat veranderd, had toen al 5 sec. verbinding. Maar was daarna weer weg. Heb afgesloten, ben gaan slapen. Probeerde om 17:00 vandaag weer op te starten, en ja hoor! :D Ik had verbinding met mijn netwerk.

FF gecheckt met MSN en internet en alles functioneerde prima!

Alsnog bedankt voor jullie hulp allemaal!
 
Niet dat we veel gedaan konden...:p
maar dan kun je nu rechtsonderin op vraag opgelost drukken:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan