Draadloze mediaspeler vs draadloze mediaspeler + NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco4

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik ben thuis bezig een mediacenter van mijn woonkamer te maken.
Echter twijfel ik over een alles-in-één mediaspeler of een draadloze mediaspeler met een losse NAS (Network Attached Storage).

Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden.

Groet Marco

Er zijn ook mediaspelers die en een Nas ondersteunen en zowel lokaal kunnen werken. Of mediaspelers die zelf als Nas kunnen dienen en zo dus het WiFi gebrek niet aanwezig is tijdens het afspelen maar alleen maar tijdens het verplaatsen van content wat iets langer duurt.

De voordelen van een Nas zijn dat u hier standaard uw content kan plaatsen en het dan overal toegankelijk is. u hoeft dan niet met USB schijven of USB sticks rond te lopen.
Echter is het nadeel dat WiFi niet altijd even vlekkeloos werkt. Ik ken veel gevallen waar het uitstekend werkt en geen negatieve klachten zijn(waaronder ikzelf, toen mijn HTPC nog over WiFi liep). Maar ik ken ook veel waar dit totaal niet het geval is. denk aan storing die overal anders is of kan zijn.

In zulke situaties is een lokaal HDD weer gewenst.

Een andere oplossing is Ethernet over het lichtnet.
home.jpg

Deze is ook storings gevoelig maar minder dan WiFI blijkt uit tests. Ik heb het zelf nog nooit hoeven gebruiken dus kan hier ook geen directe uitspraak over doen. Iemand ervaring?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan