Draadloze netwerkadapter niet herkent/permanent uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlorianK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Hallo,

In mijn computer heb ik 2 harde schijven zitten; 1 met Windows 7 erop en 1 met Windows XP.
Ik was in Windows XP aan het werken toen op een gegeven moment de draadloze internetverbinding geen pakketten meer verzond/ontving. De verbinding met het netwerk bestond nog wel -gaf de pc aan.

Ik heb eerst de router gereset, maar dit verhielp het probleem niet.
Vervolgens de verbinding met het netwerk verbroken (want er bleef staan dat er nog steeds verbinding was, al had de router inmiddels al uitgestaan) en geprobeerd opnieuw verbinding te maken. Dit lukte niet.

Vervolgens in het netwerkcentrum de adapter uitgeschakeld.
Maar... Het inschakelen van de adapter lukte niet meer. Er kwam even 'inschakelen...' in beeld en vervolgens een melding dat dit niet lukte.

Computer opnieuw opgestart (in XP), en toen werd de adapter niet meer herkend. De computer kon geen stuurprogramma meer vinden voor 'PCI-apparaat'.

Vervolgens de computer opnieuw opgestart in Windows 7. En nu komt het gekke: ook in Windows 7 werd de draadloze adapter niet meer herkend!
Om toch verbinding te kunnen maken heb ik een USB-netwerkadapter aan de computer gekoppeld. Deze wordt direct herkend en geïnstalleerd, maar is volgens netwerkcentrum uitgeschakeld. En ook bij deze adapter lukt het niet om hem in te schakelen.
(rechts-klik, "inschakelen" geeft even een venster 'inschakelen', maar er gebeurt verder niks)

Wie, oh, wie heeft een vermoeden?
Technische antwoorden mogen: ik ben best computertechnisch onderlegd, dacht ik.

Met bijlage. Dit is de herkende WIFI-adapter, die niet ingeschakeld kan worden. Links in apparaatbeheer staat het PCI-apparaat dat niet herkend wordt.
mafprobleem.png

Laatst bewerkt:
Goed dat er nog niemand heeft gereageerd...
Nadat de computer +/- een uur heeft uitgestaan waren alle problemen voorbij. In zowel Win XP als in Windows 7.

Hoewel ik het nog niet kan verklaren, geldt wel "Case closed" dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan