draadloze netwerken onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat je via een ander forumlid ook al een stuurprogramma had geïnstalleerd, moet je deze conflicteur ook verwijderen hoor.
Dat kan gewoon m.i. via Programma's en Onderdelen -> Software.

Voordat je verder gaat met installeren, zou ik nog graag willen weten welk stuurprogramma je gedownload hebt bij Medion, omdat jij hulp vroeg in post nr.18.
Tip: kopieer gewoon de link

Ik zie er maar 1, maar even om alle onduideijkheid weg te nemen.
WLAN Driver/Pilote Azure Wave AW-NU222 Wireless LAN Card
Versie: 2.01.01/1.00.05 - Win Vista 32bit/Win Vista 64bit/Win XP 32bit/Win XP Media Center
Dit is wlanwa_nu222wxpvst.exe

Laatst bewerkt:
Bij software staan recent geen updates, ik heb via een ander formlid recent ook geen stuurprogramma's gedownload of bedoel je die ik via Medion zelf heb geinstalleerd. Hoe krijg ik de hardware ID zichtbaar? Is dat via apparaatbeheer?

@Dorado: Ik had die inderdaad al binnen gehaald. Op de c schijf staat nu een map AW-NU222 met daarbinnen 2 mappen Vista en XP. Ik heb vista en als ik die map open dan staat er x64 en x86. Nu heb ik volgens mij x 32 systeem. Heb ik dan uiteindelijk wel de goeie en zo ja, wat is dan een volgende stap?

@Dorado. Hierbij de info waar je om vroeg
PC Info vs 2.0.1.5 © 2011-2013 Onsia Patrick (Emphyrio)
23-5-2013 21:35:12
Boot Status: Normal boot

==================== OS INFO ====================================

OS version : Windows Vista
Edition : Home Premium
Service Pack : 2
Build version : 6.0.6002.131072
Windows OS Bits : 32 *

Update detected : 2013-05-23 10:56:27
Update downloaded : 2013-05-20 18:34:16
Update installed : 2013-05-21 08:31:54

==================== GENERAL INFO ===============================

Windows Directory : C:\Windows
User Profile : C:\Users\Nelline
Java Version : 1.6.0_16
Antivirus : McAfee Antivirus en antispyware [Updated - Running ]
Anti Spam : Windows Defender [Updated - Not Running ]
Firewall : McAfee Firewall [Updated - Running ]

=================================================================

Log finished at 23-5-2013 21:35:12
Thanks for using PC Info...

==================== END ========================================

@Dorado. In deze map staan 3 bestanden te weten netr28U, type beveiligingscatalogus, netr28U type set-up gegevens en netr28U.sys type systeembestand. Geen van de drie bestanden reageert op dubbelklikken en als ik het via openen met doe, dan moet ik een programma zoeken via internet. Is alles wel meegekomen, denk je?

Nog een aanvulling, de eerste twee genoemde bestanden openen wel, de laatste alleen met de mededeling dat je het moet openen met een bestand via internet of uit een lijst.

Laatst bewerkt:
@nnelline

Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

• Download PC Info by Emphyrio naar je bureaublad.
  • Unzip en klik op SetupPC Info.
  • setupkz.png
  • Doorloop het installatieproces.

Dubbelklik op PC Info.
elogo_blauw.png

De scanning wordt nu ingezet...

scanning.png

Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:

• Software

Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.

nneline zei:
Op de c schijf staat nu een map AW-NU222 met daarbinnen 2 mappen Vista en XP. Ik heb vista en als ik die map open dan staat er x64 en x86. Nu heb ik volgens mij x 32 systeem
Uit je logje blijkt idd dat je een 32 bits systeem hebt. Je moet dus in de Vista map de x86 submap openen en van daaruit het setup programma uitvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
@nnelline
Waarschijnlijk heb je me verkeerd begrepen, je mag gerust met een nieuwe post reageren op een reactie van een ander hoor.
Mijn vorige opmerking is bedoeld voor het geval je na je eigen reactie opnieuw reageert en er nog niemand anders heeft gereageerd, dan kun je je vorige bericht nog aanpassen.

”nneline zei:
@Dorado. In deze map staan 3 bestanden te weten netr28U, type beveiligingscatalogus, netr28U type set-up gegevens en netr28U.sys type systeembestand. Geen van de drie bestanden reageert op dubbelklikken en als ik het via openen met doe, dan moet ik een programma zoeken via internet. Is alles wel meegekomen, denk je?

Doe het volgende: (2 mogelijkheden)

Als de wizard het inf bestand vindt:
  1. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
  2. Rechtsklik de draadloze netwerkadapter
  3. Rechtsklik en kies Stuurprogramma bijwerken.
  4. Kies Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
  5. Klik op Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer (onder het invoerveld)
  6. Als de wizard het inf bestand vindt, klik dan op OK.
  7. Klik op volgende.
  8. Volg de daaropvolgende aanwijzingen
  9. Herstart je computer.

Als de wizard niet het inf bestand vindt:
  1. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
  2. Rechtsklik de draadloze netwerkadapter
  3. Rechtsklik en kies Stuurprogramma bijwerken.
  4. Kies Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
  5. Kies c:\Medion\AW-NU222\Vista\x86
  6. Klik op volgende.
  7. Volg de daaropvolgende aanwijzingen
  8. Herstart je computer.

Hoi Dorado, en weer biedt het blijkbaar niet de oplossing. Ik heb bij netwerkadapaters 3 dingen staan (zie eerder bericht) en bij alle drie heb ik stap 1 en 2 uitgevoerd. Bij de isatap krijg ik deze mededeling:
Hij vindt wel een stuurprogramma, maar er treed dan een fout op tijdens installatie daarvan. Hij werkt niet goed omdat hij het stuurprogramma niet goed kan laden (code 31) en raad me aan naar de fabrikant te gaan.

Kijk eens of deze FixIt een helpende hand biedt...

Hoi, ook deze fixit geeft aan dat er stuurprogramma's voor de twee isataps geinstalleerd moeten worden en gaat dan aan de slag. Maar nu is weer de uitkomst dat hij de reparatie niet heeft kunnen uitvoeren. Verder vroeg hij ook of ik de automatische update van stuurprogramma's wilde repareren, maar dat heb ik niet gedaan. Dat heeft toch te maken met de eerdere tip die je mij gaf om geen automatische update aan te zetten?

Rechtsklik de draadloze netwerkadapter → Kies Installatie ongedaan maken. Herhaal dit evt. totdat er een geel kruisje staat.
Voer nu weer de stappen uit gegeven in post #26

bedoel je met de draadloze adapters de twee isatap adapters? Die andere is volgens mij mijn LAN verbinding, die werkt wel.

Hoi, de twee isataps staan niet meer in de lijst van netwerkadapters en na het opnieuw opstarten van de computer vind hij nog steeds geen draadloos netwerk. pffffff het is wel een gebed zonder end, bedankt in ieder geval voor al je geduld. Weet je nog wat anders?

Als je nu in Apparaatbeheer kijkt, zie je dan géén gele kruisjes meer staan? Dat is nl. stap 1...

Kijk hier & hier eens om de instellingen voor de draadloze verbindingen in te stellen.

Laatst bewerkt:
Ok, kijk die artikelen eens goed door.
Vergeet ook niet dat als een Wifiknop in de uitstand staat, je ook geen draadloos internetwerk kan vinden, omdat verbinding überhaupt onmogelijk is...

hoi, ik heb geen laptop, maar een computerkast. De Fn knop heb ik niet op mijn toetsenbord en welke artikelen bedoel je?

hoi, ik kom gewoon niet verder. Als ik op netwercentrum klik dan zou daar moeten staan draadloos netwerk beheren, maar die staat al niet eens bij mijn taken. Wel verbinding of netwerk instellen. Daar kan je dan op verbinding met internet maken, maar dan zegt hij da tik al verbonden ben (via mijn lan verbinding) Kortom ik kom niet verder.............

Pfff.
Dat betekent m.i. dat het stuurprogramma van de draadloze netwerkkaart nog steeds niet werkt. Als deze herkend zou worden, zouden de tips wel werken...
Download eens Speccy. Installeer het & klik op Netwerk & kijk bij Adapterlijst.
Zie je een bedrade en draadloze netwerkadapter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan