Draadloze netwerkkaart kopen, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik heb al enkele jaren dat de internetverbinding op mijn pc niet stabiel is. Kan zo wegvallen, dan haal ik dongle eruit, plug er weer in en dan doet ie het weer. Ook snelheid is stuk minder dan via kabel. Heb al van alles geprobeerd, op laptop werkt alles gewoon prima. Alle kanalen router meerdere keren geprobeerd, maar het is gewoon niet zoals het zou moeten.

Nou ben ik maar tot de conclusie gekomen dat ik er een draadloze netwerkkaart in wil hebben, had eigenlijk al gewoon vanaf het begin gemoeten maar 't is nu eenmaal niet anders. In m'n laptop heb ik een Intel Centrino Wireless N1030 en die werkt goed, kan ik deze ook aanschaffen voor pc en vervolgens installeren. PC is overigens een Pentium Dual-Core CPU E6300 2.80 GHz.

Elk advies is van harte welkom!

router met internet aanbieder en abonnement is van ?
ook daar wil het namelijk wel eens mis gaan.
Zo krijg ik met de zyxel router een veel lagere snelheid dan met de netgear.

Router is een Sitecom WL-173, abonnement van UPC maar heb alleen met desktop problemen.

Mag ik vragen waarom je je vaste PC niet bedraad aansluit.

Je probleem kan hem in de sitecom zitten het weg vallen van draadloos internet komt vaker voor bij Sitecom maar ook bij Thompson. Dat je andere pc er geen last van heeft kan ook met type dongel te maken hebben.

Maar mijn advies zou zijn als er een optie is om een draad aan te leggen dan zou ik direct UTP gaan trekken in plaats van een dongel. UTP is en heel stuk sneller.

Een kabel door het hele huis hebben lopen wil ik vermijden, is ook op geen enkele manier goed weg te werken helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan