draadloze netwerkverbinding en geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik heb volgens de pc (boven) wel verbinding met mijn draadloos netwerk, is zelfs "uitstekend".

Maar toch kan ik het internet niet op!

Gedaan:
IP adres toegekend als 10.0.0.10, router geeft doorgang aan 10.0.0.4 tot 10.0.0.15
Dus lijkt me dat dat goed is.
Als ik nl "automatisch" laat toewijzen blíjft ie zoeken...

ZA uitgeschakeld, XP firewall ook.

Verbinding: Nooit een verbinding kiezen.

Iemand een tip?

Standaard gateway en DNS ook al ingevult? (IP-adres modem/router).

Staat er router ingesteld op WEP?

Wanneer je dan namelijk verbinding maakt met het draadloze netwerk (zonder WEP in te stellen op de pc boven) dan krijg je wel een IP-adres maar kun je niet internetten.

Wat ook nog kan is:

Start -> Uivoeren en dan cmd intikt, in dat zwarte venster "ipconfig /all" intikken.

wat geeft de computer dan terug?

mvg

Rolator

DNS niet, weet ik niet.

ipconfig /all geeft:

hostnaam: harmenpc
primair DNS achtervoegsel:
knooppunt: onbekend
IP routering: nee
Wins proxy: nee

draadloze netwerk verbinding
DNS achtervoegsel:
fysiekadres: (cijferreeks)
DHCP: nee
IP: 10.0.0.11
subnet: 255.255.255.0
stand. gateway: 10.0.0.2

edit: WEP staat aan, maar boven heb ik desleutel ingevoerd.
Zal dus wel in dat DNS zitten?

Laatst bewerkt:
Haha, al teruglezend ging bij mij dat beroemde lampje ineerns branden...
Even gegoogled an de DNS instellingen van Zonnet gevonden. Ingevuld en... ja, het werkt!
jullie hebben me dus op het goeie spoor gezet, harstikke bedankt!!

Wel wil ik je dan nog even wat vragen: op het netwerk zitten meerdere pc's en wordt ook wel tijdelijk eens een pc aangehangen. Nooit hoef ik dan iets in te stellen, staan allemaal op Automaatisch IP en DNS instellen. Hoe kan het nou dat deze een heel afwijkend IP adres kreeg waardoor ik alles met de hand in moet stellen?

Haha, al teruglezend ging bij mij dat beroemde lampje ineerns branden...
Even gegoogled an de DNS instellingen van Zonnet gevonden. Ingevuld en... ja, het werkt!
jullie hebben me dus op het goeie spoor gezet, harstikke bedankt!!

Wel wil ik je dan nog even wat vragen: op het netwerk zitten meerdere pc's en wordt ook wel tijdelijk eens een pc aangehangen. Nooit hoef ik dan iets in te stellen, staan allemaal op Automaatisch IP en DNS instellen. Hoe kan het nou dat deze een heel afwijkend IP adres kreeg waardoor ik alles met de hand in moet stellen?

Beste mensen. Ik denk dat wat hier omschreven wordt hetzelfde is als wat ik heb, dus open ik geen nieuwe topic. Ik heb ook geen internet maar wel verbonden. Bekende gele driehoek bij mn "internet teken". Ik heb draadloos internet en heb ook de mogelijkheden hierboven gedaan maar kan er geen wijs uithalen, gewoonweg te weinig ervaring. Wat kan ik het beste doen en wat is nodig om de goede info te geven dat leid naar een oplossing?

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan