draadloze netwerkverbinding heeft geen geldig ip config

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarifu

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo iedereen,

Er zijn al meerdere vragen over gesteld maar kon niks vinding in combinatie met een wifi repeater.

Ik heb een repeater gekocht omdat mijn verbinding steeds wegviel in de kamer aan het einde van mijn gang, nadat ik dit gedaan had had ik een top verbinding....
Alleen krijg ik nu de melding draadloze netwerkverbinding heeft geen geldig ip config... Zit dit nu in de router of in de repeater.

Al geprobeerd stroom er af te halen etc, maar blijft de melding houden. Ene keer doet het internet het wel en de andere keer heb ik alleen lokaal netwerk

Wie kan mij hierbij helpen?

je geeft maar weinig info.
1/Wat is het merk en type van je Internet router en heb je er 1 of meerdere?
2/ Wat is het merk en type van repeater?
3/ Met hoeveel andere pc's/laptops zit je op deze verbinding? Indien meerdere, bestaat het probleem dan ook op de andere toestellen of alleen bij jou?
4/ Welk OS draait er op je machine? Welke antivirus
5/ Sedert wanneer is de verbinding beginnen haperen? Misschien na het installeren van bepaalde software?

Merk van de router weer ik niet precies, ben nu op mijn werk, maar is standaard modem en router in 1
icidu wifi repeater(Die je gewoon in het stopcontact steekt)
2 laptops en alle 2 de melding
Op de ene laptop vista en de andere windows 7 en allebei avg antivirus
Verbinding was al slecht, maar dat komt omdat ik dikke betonnen muren heb en er dus aan het einde van het huis slecht ontvangst was, als ik in de woonkamer ben waar de router staat is de verbinding perfect.
Repeater dus een optie en ook ingesteld, verbinding is vollop alleen sindsdien de melding. Wellicht dat het probleem dan in de repeater zit, maar heb geen idee wat er mis is.
Instellen in een simpel setupje wat jip en janneke nog zouden kunnen volgen.

Hoop dat je hier voldoende info hebt.

1/zie je andere draadloze netwerken op je laptops?
2/Wat is de kleur en het signaal van de signal- en wlan-LED op de repeater?
3/Heb je de setup via WPS of via web-browser gedaan?
en op mijn vorige vraag 5 heb je nog niet geantwoord.

ja die zie ik
groen signaal die knippert snel, houd in dat het signaal redelijk is volgens het boekje, als het signaal langzaam knippert dan is het signaal tussen de 50 en 25 % en bij snel knipperen rond de 75%, dan moest volgens de computer winkel ruim voldoende zijn.
Via ip adres moest ik inloggen en een setup moeten volgen. https://192.repeater moest ik geloof ik invullen
sinds ik de repeater heb aangesloten heb ik die melding. Slechte verbinding heb ik van het begin af aan al gehad in de kamer waar de laptop staat, in de woonkamer is het internet goed dan heb ik ook uitstekende signaal, maar omdat ik vrij dikke betonnen muren heb is het signaal hier slecht. Met die repeater is dit signaal nu perfect maar krijg ik nu die melding

schakel je laptops uit,daarna de repeater en haal daarna ook de router vd stroom af. Wacht een 30-tal seconden, schakel de router weer in, wacht 1 minuut, schakel daarna de repeater in, wacht weer 1 minuutje en schakel daarna terug de laptops in. Resulteert dit in iets?
Je legt vanuit je laptop toch verbinding met het juiste draadloze netwerk?

Ik ga dat proberen vanavond, ik laat weten of het gewerkt heeft, bedankt voor de info..
Ja zo snugger ben ik nog wel dat ik met het juiste verbinding maakt, anders heeft iemand hetzelfde ww als mij haha

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, door privéomstandigheden heb ik hier niet meer aan gedacht, maar heb gedaan wat je zei maar heeft geen resultaat. Ik dacht eventjes dat het goed was maar krijg de melding weer dat er ip conflict is.

ik zou op de laptops een vast ip-adres instellen. Je moet dan wel even controleren op je internet router welke DHCP-reeks die uitdeelt.
Vaak staat er zoiets als Lan IP-pool starting address gevolgd door number of devices/addresses of door lan IP-pool ending address. Als je een ipconfig/all op 1 vd laptops uitvoert zal er waarschijnlijk bij Default GW iets staan in de zin van 192.168.1.1 of 192.168.1.254
Als de internet router bv. adressen uitdeelt tss 192.168.1.100 en 192.168.1.200 mag het vast ip adres daar niet tss liggen. Je geeft dan bv. 192.168.1.50 aan laptop 1 en 192.168.1.60 aan laptop 2
Maar ik zou toch eens het merk en exacte type van je router willen weten?

Wat je hier allemaal neer zet snap ik niks van sorry haha, maar merk en type cisco epc925 standaard modem en route in 1 van Ziggo.. hoop dat je hiermee iets kunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan