draadloze netwerkverbinding melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0188

Banned
Lid geworden
23 dec 2012
hallo menssen daar zijn we weer met de dell latitude d800.
gisteren deed alles het nu na het afsluiten en opnieuw willen opstarten de volgende melding:

draadloze netwerkverbinding onder aan met een rood kruis?

De schakelaar van Wifi wel op aan staan?

Anders even kijken of je de Wifi divice niet het uitgeschakeld?

Eventueel FN toets gebruiken.

hallo de wifi staat aan het is bij mij de fn/f2 toets

dank u voor de snelle reactie

geen verbinding staat er met het rode kruis er door en op de wifi icoon draadloos verbinding niet beschikbaar,raar altijd gedaan.

Laatst bewerkt:
heb je al helemaal verbinding verbroken en opnieuw geprobeerd verbinding te maken?
wifi werkt wel op je telefoon??

Niet heel toevallig dat je per ongeluk je draadloze netwerkkaart hebt uitgeschakeld?
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen kun je kijken of deze aan staat.
Klinkt typisch als een probleem waar het wifi "schuifje" per ongeluk is verschoven, zoals hierboven al door meerdere mensen word gezegd.

wat een gedoe telefoon werkt wel en alles heeft altijd gewerkt,staat ook aan geen verbinding is de melding rourwe en modem al zonder stroom gezet en op nieuw opgestart zonder resultaat.

heb je het schuifje op je laptop al gecontroleerd? 99% van deze problemen komen door zon vervelend schuifje
Kijk anders even bij apparaatbeheer of je wifi adapter er nog wel tussen staat. Misschien is die wel stuk.

Eerste wat ík zou doen is: Kijk in Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters, die wifi kaart nog wel gestart staat. Indien niet, dan de driver opnieuw installeren. Analoog aan die bedrade netwerkkaart die ik gisteren voor je gefixt heb.

Indien daar géén probleem wordt genoemd, ga naar Netwerkverbindingen: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Kijk wat daar de status is van de draadloze verbinding. Staat die goed (dus niet uitgeschakeld etc.), dan erop de draadloze netwerkverbinding rechtsklikken en kijken bij Draadloze netwerkverbindingen.
PS: Ik ga er dan wel vanuit dat je niet een hulpprogramma van de driver-maker gebruikt om verbinding met draadloze netwerken te maken.

Tijs.

dank u mannen ik ga het even proberen en de wifi staat aan fn/f2
snap er niks van gisteren deed alles het gewoon en nu opnieuw opgestart met dit probleem.......

status is lan verbinding rood kruis
1394 verbinding verbonden met fire wal 1394 netwerkkaart
draadloze netwerk verbinding niet verbonden met fire wal dell draadloze 1350 wlan mini pci kaart

als ik rechtsklik op draadloze netwerk verbinding dan herstel doe krijg ik de volgende melding:
volgende actie kan niet worden voltooid verbinding met draadloos netwerk maken.

Laatst bewerkt:
Dan in Apparaatbeheer rechtsklikken op de draadloze netwerkadapter en kiezen voor "Installatie ongedaan maken".
Dan de laptop herstarten en kijken of hij weer automatisch teruggekomen/geïnstalleerd is en of het probleem met verbinding maken is opgelost.

Is het dan nóg niet opgelost, dan zou het kunnen zijn dat de wifi kaart kapot is.

Tijs.

??? Wat is er onduidelijk aan rechtsklikken op je draadloze apparaat, die onder Netwerkadapters staat, en te kiezen voor "Installatie ongedaan maken"?

Tijs.

is gedaan opnieuw opgestart nu de melding nieuwe hardware gevonden maar omdat ik geen verbinding heb lukt het niet .
moet ik er even een kabel aan sluiten dan laptop/router om hem binnen te halen?

Onder normale omstandigheden wordt gewoon dezelfde driver geïnstalleerd die al op de laptop stond...
Natuurlijk kun je 'm ook downloaden, op de laptop uitpakken en dan installeren: link

Tijs.

alles weer bekabeld ge instaleerd op de laptop,opnieuw opgestart en weer de melding :

geen verbinding............

Vooraan dus.

Begin:
- Router aan uit 30 sec wachten.

- Update driver ( up to date maken )
- Schakel je Wireless in ( netwerk kabel eruit )
- Kijk bij beheer van je devices of de wifi device is ingeschakeld

- Schakel anders wifi in met FN toets, eventueel ook de schakelaar aan de voorkant van de laptop.

Als het dan niet werkt. Dan klopt er iets niet wat je zegt want als er een rood kruis staat is je wifi gewoon niet ingeschakeld van je laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan