Draadloze printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Hallo allemaal,

ik heb een wifi printer 3050 j610 series (all-in-one) gekocht en deze aangesloten (draadloos) op mijn vaste pc via onze router (D-link)

Nu wilt mijn vrouw daar ook gebruik van maken en afdrukken (draadloos) via deze printer.

Hoe ga ik dan te werk?

Printer is aangesloten op mijn router en ik kan met mijn vaste pc afdrukken.
Moet ik een thuisnetwerk installeren (maar dan moet er staads 1 pc aanliggen denk ik) of kan zij gewoon ook draadloos gebruik maken van die printer?

'k Ben echt niet thuis in netwerken, vandaar mijn vraag om hulp naar jullie en waarvoor alvast mijn dank!

Groetjes,
Chris.
 
Printer software installeren op de PC en daarna de aanwijzingen volgen

ron
 
als de printer is aangesloten op de router dan kan je gewoon een netwerk printer toevoegen via het ip adress :) en hoef je hem niet te delen
 
Hoi !

Tja, met 'n thuisnetwerkje is het allemaal eenvoudig, en nee: dan hoeft de andere PC niet aan te staan.

Als je het thuisnetwerk geinstalleerd hebt, kun je gewoon op de andere pC kiezen voor: Start - apparaten & printers - een printer toevoegen.

Verder volg je de aanwijzingen op het scherm.

Greetz,

Harry.
 
Ok, een thuisnetwerk installeren... tsss. Hoe ga ik in godsnaam te werk :(
Ben hier echt een leek in :eek:

Bestaat hier een tutorial over?
Of kan iemand dit stap per stap weergeven :rolleyes:

Alvast bedankt! ;)
 
Hoi !

Welk OS draai je ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Op mijn vaste pc draait windows 7 professional, op mijn vrouw haar laptop windows Xp Home.

Grtjs Chris.
 
Hoi !

Zorg er in elk geval voor dat de naam van beide PC's verschillend is, maar de naam van de werkgroep hetzelfde.

Helpt ook als je op op beide PC's met dezelfde gebruikersnaam en ww inlogt.

Verder zie: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html voor een duidelijke handleiding in het NL.

Greetz,

Harry.
 
Hallo allemaal,
het delen van de printer binnen mijn thuisnetwerk is intussen gelukt, dat dacht ik toch.
Gisteren heb ik op de laptop van mijn vrouw een nieuwe printer toegevoegd... stuurprogje geinstalleerd en alles werkte naar behoren.

Vandaag wil ik iets afrukken vanop deze zelfde laptop maar de status van de printer staat als offline? De printer zelf staat nogthans aan.

Via eigenschappen kan ik hem gelijk niet online zetten.

Wat kan ik doen?

Mvg,
captainsparrow.
 
je zou kunnen proberen om de printer een vast ip te geven of heeft die dat al ?
 
Hmm, ergens een IP adres versprongen in je netwerk. Kun je de printer op een vast IP adres zetten in het menu van de printer (niet als dat het niet zou kunnen maar of het jou lukt).
 
Hoi,

ip adres stond inderdaad als Dynamic, heb dit static gemaakt met zelfde ip adres.
Testpagina afdrukken lukte weer maar na heropstarten van printer en laptop hetzelfde probleem. Printer staat zogezegd offline ;-(

Wat do do... :confused:
 
IP van de printer staat nog steeds op static? Ip adres in je printerpoort op je laptop ook nog op het goede adres?
 
IP van de printer staat nog steeds op static? Ip adres in je printerpoort op je laptop ook nog op het goede adres?

1. Nog steeds static
2. Bij eigenschappen - Poorten van die printer zie ik 192.168.*.***
maar er staan 5 poorten met dit adres. Het 1e is identiek, de tweede heeft achter het adres _1 staan, de derde _2 en het vierde _3 en het vijfde _4 erachter.

Er staat een vinkje bij 192.168.*.***_4

is dit goed?
 
dit is niet goed :p er moet een vinkje staan bij de 1e poort in dit voorbeeld geval

vinkje bij 192.168.*.***
 
Dat er zoveel staan geeft niets, er moet er echter maar 1 staan met zowel het juiste adres als de printer erachter. Deze aanvinken, computer opnieuw opstarten en check het dan nog eens.
Werkt dat nog niet, dan geef maar eens een andere poort aan voor je printer (een van de resterende tcp/ip poorten) en weer proberen.
 
Hoi allemaal,

heb die verschillende poorten eens aangevinkt, zoals jullie omschreven, maar er is nog steeds geen positieve evolutie. Printer staat nog steeds offline.

OMG, ben ik zo dom of heb ik pech? ( 'k hoop echt dat het pech is) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan