Draadloze printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je rechtsklikt op de printer in het overzicht printers in configuratiescherm, kun je dan de mogelijkheid "Printer online gebruiken" aanklikken? Zo ja, dit dus aanklikken.
 
Laatst bewerkt:
Neen, dit kan ik niet kiezen.

Wel enkele andere keuzes

naamloosez.png



maar nergens krijg ik de mogelijkheid om die printer naar online gebruiken te veranderen.

Ik gebruik win 7 professional
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, je printer is draadloos aangesloten op je netwerk.
Jouw pc is met een kabel aan je router verbonden en je kunt printen via je netwerk.
Je vrouw heeft een laptopje en heeft een draadloze verbinding, daarop heb je de printerdrivers geinstalleerd en je hebt éénmaal kunnen printen vanaf de laptop direkt op de printer.
Je hebt niet de printer op jouw pc gedeeld.
 
Ik heb wel op mijn pc gekozen om deze printer te delen toen ik hem voor 't eerst installeerde. Toen koos ik ook voor draadloos gebruiken want ik wilde de printer de netwerkconfiguratie van mijn pc laten overnemen.

Daarna heb ik mijn printer en pc met usb verbonden daar ik ook datzelfde probleem had, 1 keer afrukken gelukt, na heropstarten niet meer!
 
Laatst bewerkt:
Je moet de printer niet op delen zetten maar echt de printer op de laptop van je vrouw installeren. Zet voor alle zekerheid je pc uit, deinstalleer de printerdrivers bij de laptop, verwijder de poorten en start de installatie geheel opnieuw, je tcp-ip poort die je voor je printer gaat gebruiken dan instellen zodat het afdrukken zeker niet via jouw pc gaat lopen want dan werkt het inderdaad niet als die uitstaat.

Ik ga er ook maar vanuit dat afDrukken ook maar 1x gelukt is.
 
OOOOeeeeeps, :eek:
zo'n typfout.

Is dus wel degelijk AFDRUKKEN ;)

Dus alles deïnstalleren op laptop en gewoon weer installeren, op vaste pc printer NIET delen!

Zo iets?

Zal dit morgen uitvoeren.

Bedankt voor uw tijd :thumb:
 
Ja, klopt. De printer hoef je niet te delen, iedere pc stuurt de printer zelf aan zonder via andere pc's te moeten gaan.
Kijk ik nu op een schermprint van de laptop van je vrouw of van jouw pc, de printer staat daar als online aangevinkt.
 
Dit is van mijn vrouw haar laptop, hij staat idd aangevinkt maar als je met je muis erop staat toont hij dat de status offline is
 
Hoi,

ik heb alles herinstalleerd.

Goed en slecht nieuws,

goed = op mijn pc kan ik nu blijvend draadloos printen.
Slecht = mijn vrouw haar laptop toont weeral dat printer offline is. Afdrukken gaat dus niet (alleen direkt na installatie was testpagina afdrukken wel gelukt). Er staat nogthans een groen vinkje bij de printer.
Ook als mijn pc aanstaat lukt het niet vanop de laptop.

In router staat printer op static!

what now, Help :shocked:
 
Alle ip's gecheckt? Staat er op de laptop nog iets in de printerque (printertje rechtsonder in de taakbalk?)

Probeer bij geavanceerde eigenschappen printer eens rechtstreeks naar printer sturen aan te klikken.
 
Laatst bewerkt:
1.Alle ip's gecheckt? => Affirmative
2.Staat er op de laptop nog iets in de printerque (printertje rechtsonder in de taakbalk?)
=> Nope
3.Probeer bij geavanceerde eigenschappen printer eens rechtstreeks naar printer sturen aan te klikken. => Is niet echt een meerwaarde, geen positief resultaat.

Pffff.... wat een toestanden zeg!:(
 
Tja, dan stopt bij mij zo ongeveer ook de oplossing op afstand. Wellicht nog iemand anders een oplossing? Ik peins nog wel even verder want het kan niet moeilijk zijn maar als je de pc niet voor je hebt is het altijd lastiger :)
 
Beste Riess,

alvast bedankt voor alles, ik heb zonet een mailtje gestuurd naar " de dienst na verkoop van hp", misschien kunnen die mannen mij daar verder helpen. Iendien zij dit kunnen dan post ik de oplossing hier.

Vriendelijke groet,
captainsparrow. :thumb:
 
Hallo iedereen,

na een mail van HP zelf heb ik via hun website 2 diagnostische tools gedownload.
Eentje om een diagnose vh netwerk te maken, een andere voor de printer.
Deze laatste zag dat printer offline bleef en kon dit zomaar terug online zetten (dit kon ik echter zelf niet).
Enfin, probleem opgelost.
Ik moet zeggen, goede dienst na verkoop van HP!

Allen bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Captainsparrow :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan