Draadloze printer wordt niet meer gevonden sinds nieuwe Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonzwart

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
44
Sinds de aansluiting van een nieuwe router (geleverd door nwe provider) de Sitecom WLR4100 X4N300, kan ik vanaf mijn MacBook niet meer printer naar de draadloze printer HP Officejet Pro 8500. Het gekke is dat ik op de printer wel met succes het netwerk heb gevonden met de Wizard draadloze installatie. Een printopdracht geeft de melding: Printer niet aangesloten
printer.png.
Heeft iemand hier een verklaring en een oplossing voor?
Bij voorbaat dank!
 
Heb je de printer al uit gedaan en opnieuw opgestart? Dat wil nog weleens helpen, als hij opnieuw in het netwerk is gezet.
 
Draadloze printer wordt niet meer gevonden

JA helaas, ik heb alles al een keer uit en aan gezet!
 
Zet eerst je dhcp lease op max. Zo blijft t ip altijd tzelfde.
Ook moet je op je router even alle dingen opzetten als imgp, upnp, etc.. (Ik weet dat dit niet hiervoor wordt gebruikt. Maar als het dan nog niet werkt ligt het iig niet daaraan :D)
 
Draadloze printer wordt niet meer gevonden

Zet eerst je dhcp lease op max. Zo blijft t ip altijd tzelfde.
Ook moet je op je router even alle dingen opzetten als imgp, upnp, etc..
Dat is een beetje te technisch voor mij als leek! Kun je ook zeggen hoe en waar je dat doet?
 
heb je al eens nieuwe printer toevoegen gedaan, de "oude" printer heeft immers andere netwerk instellingen
 
Draadloze printer wordt niet meer gevonden

Een nieuwe printer toevoegen lukt niet als die niet in het netwerk te vinden is; dat is juist het probleem!
De communicatie tussen router en printer lijkt op éénrichting verkeer: de printer vindt de router maar andersom niet! Zodoende kan ik ook vanuit mijn MacBook geen nieuwe printer toevoegen.
 
Staat in de router/modem wel het juiste IP adres van de printer?
Verwijder alles eens wat in de router staat aangeven van de printer en begin eens helemaal overnieuw. Ik denk dat dat het beste is.
 
Draadloze printer wordt niet meer gevonden

Staat in de router/modem wel het juiste IP adres van de printer?
Verwijder alles eens wat in de router staat aangeven van de printer en begin eens helemaal overnieuw
Ik vermoed ook dat daar iets niet goed staat; ik kan via de browser wel in de router-instellingen komen maar weet echt niet waar dat printer-IP-adres kan worden ingesteld.Bij welk tabblad moet ik dat doen?
 
Dat weet ik ook zo even niet natuurlijk. Ik heb niet zo'n router en ik kan achter mijn pctje de dingen niet zien.
Je hebt toch wel een handleiding, of zoek even een handleiding op internet. Die zullen er heus wel zijn.

Het IP van de printer haal je via de printer op, normaal gesproken bij installatie. Dus met draadje aan je pc hangen, kijken in het netwerk welk ip adres (of het staat als je een venstertje hebt op je printer, je weet wel, dan doorloop je de installatie en dan zie je het ip adres verschijnen. Daarom zeg ik, begin eens helemaal overnieuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan