Draadloze router geinstalleerd, problemen vaste verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco4

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hallo mensen,

Wij hebben thuis een tijd geleden een UPC modem geinstalleerd. Deze heb ik via een UTP-kabel aan onze desktop gekoppeld en op de desktop heb ik de bijbehorende chello software geinstalleerd. Zonder problemen hadden we een internetverbinding, helemaal goed.

Dit ging goed tot we besloten een draadloze router (Sitecom 300N) aan te schaffen. Deze router heb ik aangesloten aan het modem van UPC. Met een UTP-kabel heb ik de router verbonden met onze desktop. Vanaf dit moment ging het mis. De desktop had wel verbinding met de router, maar geen toegang tot het internet.

Ik begon te twijfelen of de router wel goed functioneerde, dus heb ik met mijn laptop geprobeerd draadloos verbinding te maken met de router. Dit gaat perfect en ik heb internettoegang. Ook andere laptops draadloos geprobeerd, doet het ook prima.

Ik heb daarna de instellingen van de desktop nagekeken en er stond opeens ingesteld dat die via een vast IP-adres verbinding moest maken. Na deze op "automatisch" ingesteld te hebben, had ik internetverbinding. Ik dacht dat hiermee het probleem opgelost was.

Het probleem is nu dat wanneer ik de desktop opnieuw opstart, er geen verbinding met internet is. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en allerlei instellingen gecontroleerd, tot ik erachter kwam dat de netwerkadapter (netwerkkaart) uitgezet-, en daarna weer aangezet moet worden. Nu is er een internetverbinding, totdat ik de desktop weer uitzet.

Je kan begrijpen dat het heel vervelend is om steeds weer die adapter te moeten resetten, en ik begrijp eigenlijk niet waarom dit steeds moet.

Als iemand mij met dit probleem zou kunnen helpen, zou dat super zijn! :thumb:

Even wat extra informatie:

* Aansluiting: Kabel (Via UPC modem naar de router, via router naar de desktop)
* Besturingssysteem: Windows 7 64-Bit
* Router: Sitecom 300N (met draadloos geen probleem)
* Firewall: Windows Firewall en AVG

Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt:
wanneer je internet wel werkt op je pc, doe dan eens een "ipconfig" in een commandprompt. Noteer ip, subnet, defaultgateway en dns. Stel hierna deze gegevens vast in op je netwerkkaart, herstart je computer en check of het probleem zich nog voor doet.

probeer als je geen internet heb in cmd
ipconfig/release
en daar na
ipconfig/renew
in te typen kijken of dit je probleem verhelpt

Bedankt voor de snelle reactie, helemaal goed.

Zit nu op het werk, zal het thuis direct proberen....

Ik ben gisteren aan de slag gegaan, maar helaas nog geen resultaat. Ik heb alle vaste waardes van ip, subnet, standaardgateway en dns ingevoerd. Het dns kon ik eerst niet vinden, werd gelukkig wel aangegeven bij 'ipconfig /all'. Na alles ingevuld te hebben en de PC opnieuw opgestart te hebben, had ik helaas geen internet. De adapter resetten heeft nu natuurlijk geen nut i.v.m. vast IP-adres.

Na alle nummers nog een keer gecontroleerd te hebben en de PC nogmaals opnieuw opgestart te hebben, heb ik helaas geen internet. Ik heb hierna alle instellingen weer op automatisch gezet, de adapter gereset, en het internet doet het weer op de PC. Heel vreemd.

Het viel mij ook op dat er vrij veel LAN-verbindingen in mijn 'ipconfig' lijst stonden, zo'n acht stuks. Er was uiteraard maar één verbinding die alle gegevens in het rijtje had staan, dus die heb ik gebruikt.

@lccookie1992:
Het resultaat van jouw oplossing is het IP-adres opnieuw opvragen. Dit heb ik eigenlijk hiervoor al geprobeerd door de adapter te resetten, dus dat werkt helaas niet. De PC heeft dan wel internet, maar zodra de PC opnieuw opgestart wordt blijft het probleem zich voordoen.

Ik heb het gevoel dat het netwerkbeheer bij Windows 7 een stuk minder toegankelijk is in vergelijking met Windows XP. Daar was het in ieder geval een stuk overzichtelijker... :rolleyes:

Is er misschien een andere oplossing?

Marco4

je kan systeemherstel gebruiken deze instellen tot waneer het nog wel werkte ;)

Hoezo? Het heeft nooit "gewerkt". Het probleem is dat ik steeds de adapter moet resetten voordat ik internettoegang heb. Het internet doet het prima op de PC, maar pas nadat ik de reset heb uitgevoerd.

De internetverbinding doet het goed, maar ik wil eigenlijk weten waarom ik telkens eerst mijn adapter moet resetten. Naar mijn gevoel heeft het te maken met het IP-adres, maar dat hoort te kloppen. De router blokkeert trouwens niets.

Kan iemand mij helpen? :(

raar dat
ipconfig /release en ipconfig /renew

niet werkt :S dit is namelijk bijna identiek hetzelfde...

ik zal eens kijken of ik iets kan maken voor je ondertussen is iedereen vrij je vraag te beantwoorden

raar dat
ipconfig /release en ipconfig /renew

niet werkt :S dit is namelijk bijna identiek hetzelfde...

Dat werkt wel, maar het doet precies hetzelfde als dat ik de adapter reset. Het is, net zoals het resetten, een tijdelijke oplossing. Wat ik eigenlijk zoek is een volledige oplossing... :p

heb wat voor je gemaakt/gevonden

typ eens in cmd
netsh interface set interface "Local Area Connection" DISABLED
en daarna
netsh interface set interface "Local Area Connection" ENABLE

xD zij dat dan dan moet je even een batch scriptje laten mee opstarten xD dan is dat probleem verholpen :P

open iets waar je in kan typen (word wordpad kladblok)

zet dit er in
ipconfig /release
ipconfig /renew

sla het bestand op als bijvoorbeeld internet.bat

plaats dit bestand in start --> alleprogramma,s --> opstarten

dit is een tijdelijke oplossing maar werkt wel

p.s je krijg wel even 2 a 3 sec een zwart scherm in beeld die je internet reset

Laatst bewerkt:
heb wat voor je gemaakt/gevonden

typ eens in cmd
netsh interface set interface "Local Area Connection" DISABLED
en daarna
netsh interface set interface "Local Area Connection" ENABLE

Doet dat niet hetzelfde als een reset? De verbinding verbreken, daarna weer een verbinding maken om een nieuw IP-adres op te vragen...

Ik zal het vanavond wel even proberen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd: waarom denk je dat dit gaat werken?

En over dat batch bestandje: Ik wil graag het probleem oplossen, niet een quick fix elke keer als ik de computer opstart. Ik ben benieuwd waarom dit gebeurt. Dat vind ik misschien nog wel belangrijker dan een oplossing... :D

Bedankt voor alle reacties! :thumb:

Laatst bewerkt:
xD zij dat dan dan moet je even een batch scriptje laten mee opstarten xD dan is dat probleem verholpen :P

open iets waar je in kan typen (word wordpad kladblok)

zet dit er in
ipconfig /release
ipconfig /renew

sla het bestand op als bijvoorbeeld internet.bat

plaats dit bestand in start --> alleprogramma,s --> opstarten

dit is een tijdelijke oplossing maar werkt wel

p.s je krijg wel even 2 a 3 sec een zwart scherm in beeld die je internet reset

goeie! dat zou ik ook doen!

het is niet echt een mooie oplossing maar het werkt wel :P
mischien kan het ook met vbs ;) dat zie je namelijk niet ik kijk nog even rond
:) thx voor de reactie

Wel geinig bedacht met dat batch bestandje! :p
moest wel lachen. :D

batch power :D

daar kan je zo leuk mee prutsen dat het bijna leuk is :P

Laatst bewerkt:
vbs lukt me niet :P dan blijf je cmd zien en dat is niet mooi

als je cmd niet wil zien zoals mij :) dan moet je een 2e batch maken die de 1e geminimaliseerd opend

als je jezelf stoort aan het zwarte blokje op je taakbalk dan kan je taskkill explore.exe doen :P en daarna natuurlijk weer taskstart explore.exe

in het laatste geval start je computer 5sec minder snel op

Maar er moet toch een reden zijn waarom de PC het internet niet goed pakt zodra je de PC opstart? Ik ben vreselijk benieuwd wat die reden is.... :confused:

Als iemand dat weet, zou diegene echt puur baas zijn!

heb je al eens gekeken of er een driver update is van je netwerkkaart? misschien is het een bug die tegenwoordig al opgelost is.

heb je al eens gekeken of er een driver update is van je netwerkkaart? misschien is het een bug die tegenwoordig al opgelost is.

Ik hou regelmatig mijn drivers in de gaten, maar de laatste 2/3 maanden niet echt... maar toen ik de router er nog niet tussen had, had ik ook nooit een probleem...

Ik zal vanavond even op de HP website kijken, kijken of ze een nieuwe update hebben, zal trouwens hetzelfde doen met de router.

Duimen! :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan