Marco4
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jan 2011
- Berichten
- 89
Hallo mensen,
Wij hebben thuis een tijd geleden een UPC modem geinstalleerd. Deze heb ik via een UTP-kabel aan onze desktop gekoppeld en op de desktop heb ik de bijbehorende chello software geinstalleerd. Zonder problemen hadden we een internetverbinding, helemaal goed.
Dit ging goed tot we besloten een draadloze router (Sitecom 300N) aan te schaffen. Deze router heb ik aangesloten aan het modem van UPC. Met een UTP-kabel heb ik de router verbonden met onze desktop. Vanaf dit moment ging het mis. De desktop had wel verbinding met de router, maar geen toegang tot het internet.
Ik begon te twijfelen of de router wel goed functioneerde, dus heb ik met mijn laptop geprobeerd draadloos verbinding te maken met de router. Dit gaat perfect en ik heb internettoegang. Ook andere laptops draadloos geprobeerd, doet het ook prima.
Ik heb daarna de instellingen van de desktop nagekeken en er stond opeens ingesteld dat die via een vast IP-adres verbinding moest maken. Na deze op "automatisch" ingesteld te hebben, had ik internetverbinding. Ik dacht dat hiermee het probleem opgelost was.
Het probleem is nu dat wanneer ik de desktop opnieuw opstart, er geen verbinding met internet is. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en allerlei instellingen gecontroleerd, tot ik erachter kwam dat de netwerkadapter (netwerkkaart) uitgezet-, en daarna weer aangezet moet worden. Nu is er een internetverbinding, totdat ik de desktop weer uitzet.
Je kan begrijpen dat het heel vervelend is om steeds weer die adapter te moeten resetten, en ik begrijp eigenlijk niet waarom dit steeds moet.
Als iemand mij met dit probleem zou kunnen helpen, zou dat super zijn! :thumb:
Even wat extra informatie:
* Aansluiting: Kabel (Via UPC modem naar de router, via router naar de desktop)
* Besturingssysteem: Windows 7 64-Bit
* Router: Sitecom 300N (met draadloos geen probleem)
* Firewall: Windows Firewall en AVG
Alvast bedankt!
Wij hebben thuis een tijd geleden een UPC modem geinstalleerd. Deze heb ik via een UTP-kabel aan onze desktop gekoppeld en op de desktop heb ik de bijbehorende chello software geinstalleerd. Zonder problemen hadden we een internetverbinding, helemaal goed.
Dit ging goed tot we besloten een draadloze router (Sitecom 300N) aan te schaffen. Deze router heb ik aangesloten aan het modem van UPC. Met een UTP-kabel heb ik de router verbonden met onze desktop. Vanaf dit moment ging het mis. De desktop had wel verbinding met de router, maar geen toegang tot het internet.
Ik begon te twijfelen of de router wel goed functioneerde, dus heb ik met mijn laptop geprobeerd draadloos verbinding te maken met de router. Dit gaat perfect en ik heb internettoegang. Ook andere laptops draadloos geprobeerd, doet het ook prima.
Ik heb daarna de instellingen van de desktop nagekeken en er stond opeens ingesteld dat die via een vast IP-adres verbinding moest maken. Na deze op "automatisch" ingesteld te hebben, had ik internetverbinding. Ik dacht dat hiermee het probleem opgelost was.
Het probleem is nu dat wanneer ik de desktop opnieuw opstart, er geen verbinding met internet is. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en allerlei instellingen gecontroleerd, tot ik erachter kwam dat de netwerkadapter (netwerkkaart) uitgezet-, en daarna weer aangezet moet worden. Nu is er een internetverbinding, totdat ik de desktop weer uitzet.
Je kan begrijpen dat het heel vervelend is om steeds weer die adapter te moeten resetten, en ik begrijp eigenlijk niet waarom dit steeds moet.
Als iemand mij met dit probleem zou kunnen helpen, zou dat super zijn! :thumb:
Even wat extra informatie:
* Aansluiting: Kabel (Via UPC modem naar de router, via router naar de desktop)
* Besturingssysteem: Windows 7 64-Bit
* Router: Sitecom 300N (met draadloos geen probleem)
* Firewall: Windows Firewall en AVG
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: