Draadloze router geinstalleerd, problemen vaste verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, ik ben gisteren weer even bezig geweest met dit probleem. Ik heb voor updates gekeken bij HP, en ook over het gehele internet. Het blijkt dat ik de nieuwste driverversie geinstalleerd heb.

Ik heb gisteren de ethernetadapter uit de hardwarelijst gehaalt, en daarna weer opnieuw de driver geinstalleerd (met Windows Hardware Gevonden). Ik had weer internet, alleen hetzelfde probleem blijft bestaan: na het opstarten van de PC heb ik geen internetverbinding meer! Na het resetten weer wel....

Heel raar dit allemaal...

Opgelost!

Het probleem is opgelost! Ik heb zonet mijn PC aangedaan, en er wordt direct verbinding met internet gemaakt!

Ik heb zonet de precieze oplossing proberen te vinden. Zodra ik mijn DNS en IP instellingen naar automatisch instelde, ging het weer mis. Er ging de hele tijd dus iets mis met het automatisch aanvragen van die gegevens.

De reden dat het de eerste keer niet lukte is mij niet duidelijk. Gisteren heb ik wel het DNS teruggezet naar automatisch, en toen weer naar het vaste adres. Ik denk dat dat geholpen heeft.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Dank aan ScorpionX voor de oplossing!
:thumb:

Samenvatting voor andere lezers:

Ik had een probleem met het internet via de UTP-kabel van de router, terwijl het draadloos het wél prima deed.
Zodra ik mijn netwerkkaart uit-, en dan weer aan zette was het probleem opgelost, tot ik mijn PC weer opnieuw opstartte. Dan had ik weer geen internetverbinding.

Exacte probleem: Er ging iets mis met het automatisch ophalen van de IP- en DNS gegevens.

Oplossing: Deze gegevens als vaste waarden instellen in je verbinding.

Hoe:

1) Ga naar Netwerkcentrum
2) Zoek het aan te sluiten netwerk en klik op Verbindingen: LAN verbindingen
3) Klik op Eigenschappen
4) Klik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) <- [In mijn geval]
5) Check of het vakje voor deze verbinding aangevinkt staat
6) Klik op Eigenschappen (als je Internet Protocol versie 4 geselecteerd hebt)
7) Open cmd (Uitvoeren -> cmd) en typ in: "ipconfig /all" (wat tussen de aanhalingstekens staat)
8) Deselecteer Automatisch laten toewijzen bij beide menu's (IP & DNS)
9) Vul de gegevens in de lijsten (alle gegevens worden aangegeven bij "ipconfig /all"
10) Druk op OK, zodat de gegevens opgeslagen worden
11) Herstart de computer!

Allen bedankt! :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan