Draadloze router (Kijkshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kom94

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
23
Hey,

Ik heb een vraag over een router want ik heb veel kijkshop bonnen
waar ik bijna niks mee of kan doen want zie nooit wat leuks (Kijkshop bij ons is ook al 3 jaar weg ;()
maar nu zag ik op hun site een draadloze router en aangezien ik aan 60€ kijkshop bonnen heb gehad dacht ik die wil ik
maar hoe zit het precies met routers want me kamer is op zolder en wil graag snel draadloos internet hebben op me kamer
(Liefst sneller dan lankabel) is dit mogelijk en licht het aan je modem hoe snel internet je krijg of kan dit nog sneller door de modem te vervangen met de router?
Dit is de router die ik in het oog heb:
http://www.kijkshop.nl/product/3087...ze-routers/d-link-draadlo​ze-router-dir-615/​

G,
Joey
 
De router op zich is wel leuk. Maar je kunt nooit sneller internet krijgen doormiddel van een draadloze router.
Het namelijk te maken met de aantal MB's die je bij een provider afkoopt. Wanneer dit bijvoorbeeld 10mbit is dan zul je nooit 15mbit krijgen via wlan.
Het is zelfs zo dat wanneer je gaat interneten en downloaden via een draadloos netwerk dat het zelfs nog wat trager word.
Dus op je vraag of je internet sneller word als je het modem zult vervangen, dan moet ik je hellaas teleurstellen.
 
De router op zich is wel leuk. Maar je kunt nooit sneller internet krijgen doormiddel van een draadloze router.
Het namelijk te maken met de aantal MB's die je bij een provider afkoopt. Wanneer dit bijvoorbeeld 10mbit is dan zul je nooit 15mbit krijgen via wlan.
Het is zelfs zo dat wanneer je gaat interneten en downloaden via een draadloos netwerk dat het zelfs nog wat trager word.
Dus op je vraag of je internet sneller word als je het modem zult vervangen, dan moet ik je hellaas teleurstellen.

Ja maar ik kan wel de verbinden sterker maken waardoor me internet sneller is of niet?
 
Dat zou kunnen maar dan word alleen de overdracht van bestanden sneller, en dus niet het internet.
Dit is handig wanneer je in het interne netwerk bestanden deelt.
 
Ja maar ik kan wel de verbinden sterker maken waardoor me internet sneller is of niet?

Als je nu niet de maximaal mogelijke snelheid behaald dan is dat inderdaad mogelijk.
Maar zoals gijsbertvs ook zegt, sneller dan de snelheid van de internetverbinding gaat het niet worden.
Draadloos is, naar mijn idee, nooit sneller dan een goede LAN/UTP-kabel. Zeker niet over relatief grotere afstanden. Maar als je ADSL (+- max. 20mbit) dan zal het voor de internet snelheid niet veel uitmaken aangezien die snelheid draadloos wel te behalen is met een goede router.
 
Hoi,

Je vroeg ook nog of je een snellere draadloze verbinding kan krijgen dan nu het geval is bekabeld .....
Kort en duidelijk: nee.

Nog iets: die D-link is een wireless-N router. Daar profiteer je alleen van als ook je netwerkkaart in de computer/laptop -N is. Zo niet, dan is de verbinding minder sterk en de snelheid lager. In elk geval haal je die 300 mb/s niet zoals bij de gegevens over die router staat.
 
Hoi,

Je vroeg ook nog of je een snellere draadloze verbinding kan krijgen dan nu het geval is bekabeld .....
Kort en duidelijk: nee.

Nog iets: die D-link is een wireless-N router. Daar profiteer je alleen van als ook je netwerkkaart in de computer/laptop -N is. Zo niet, dan is de verbinding minder sterk en de snelheid lager. In elk geval haal je die 300 mb/s niet zoals bij de gegevens over die router staat.

Okay had niet gelezen dat het een N router is maar daar kan me broertje van genieten XD
maar de conclusie is dus dat de verbindingsterkte niet sterker word onlangs dat ik hem dichterbij kan zetten?
 
Okay had niet gelezen dat het een N router is maar daar kan me broertje van genieten XD
maar de conclusie is dus dat de verbindingsterkte niet sterker word onlangs dat ik hem dichterbij kan zetten?
Hellaas niet.
 
Hoi,

Trouwens, je broertje profiteert helemaal niet ....
Ik ga er even van uit dat je dat zegt omdat je broertje een -N netwerkkaart heeft .... ?
Maar zodra jij met een -G netwerkkaart op het netwerk gaat, geldt dat ook voor anderen. Dus je hele netwerk schakelt terug naar het G-potocol, waarmee 'broertje' dan ook niet meer profiteert .....
 
Hoi,

Trouwens, je broertje profiteert helemaal niet ....
Ik ga er even van uit dat je dat zegt omdat je broertje een -N netwerkkaart heeft .... ?
Maar zodra jij met een -G netwerkkaart op het netwerk gaat, geldt dat ook voor anderen. Dus je hele netwerk schakelt terug naar het G-potocol, waarmee 'broertje' dan ook niet meer profiteert .....

Ow jammer dus heb niks voor niks een N ontvanger voor hem gehaald
 
Nou, niet helemaal voor niks, want zodra alle computers een -N netwerkkaart hebben doe je daar je voordeel natuurlijk mee.

Je kunt natuurlijk zelf met een kabel blijven werken tussen je pc en de nieuwe router. Dat is in elk geval sneller dan draadloos.
En als je broertje verder de enige is die gebruik maakt van die router, dan heeft hij weer wel een -N verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Als je een Kijkshop winkel in je buurt hebt, ga je 'm gewoon daar kopen, bij de Kijkshop mag je iets binnen 14 dagen terugbrengen als het niet bevalt, dan krijg je dus je geld terug en zijn gelijk je bonnen ingewisseld ;)
Ik denk overigens wel dat deze met 3 antennes een beter bereik heeft; http://www.kijkshop.nl/product/30870/4825-6126-6126/pc-en-accessoires/draadloze-routers/draadloze-routers/d-link-draadloze-router-dir-635/

Maar inderdaad een draadloos netwerk zal nooit sneller zijn dan een bekabeld netwerk.
Als je de N snelheid ook op je laptop wilt hebben kun je een Dlink draadloze USB adapter DWA-140 kopen en zo in je laptop steken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan