draadloze router koppelen aan huidige router

Status
Niet open voor verdere reacties.

indiaantje

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Hoi,

Kan iemand mij in duidelijke en gewone taal uitleggen hoe ik te werk moet gaan als ik een draadloze router op mijn huidige router (van de desktop) wil aansluiten. Ik ben niet goed in deze dingen, dus graag stap voor stap in voor mij verstaanbare taal (als je begrijpt wat ik bedoel). Iedereen zegt dat kun je gemakkelijk zelf, nou, mooi niet, weet niet waar te beginnen en raadplegen van het internet is voor mij geen duidelijke uitleg.

Hoop dat iemand mij wil helpen.

Groeten,
Diana

En het is geen optie om de niet draadloze router te vervangen door de draadloze router???

Ik wil graag beide opties hebben, is dat raar? Wil het draadloze alleen voor de laptop hebben vandaar.

Dat is inderdaad raar,want met de draadloze router heb je alles wat je nodig hebt.
Een router ,een accesspoint en een switch.
wat wil je dan nog meer???

tja, beide opties............ maar blijkbaar is dat raar. Het moet wel te doen zijn, alleen heb ik nog geen voor mij duidelijke beschrijving gevonden. Ook al is het raar, zou je me toch willen helpen?

Laatst bewerkt:
Welke beide opties???
Het is ontzettend lastig om twee routers te koppelen.
Waar staat je eerste router.???

Laatst bewerkt:
Bedankt!
Huidige router is een Sweex, type weet ik niet. De draadloze router is een sitecom 150N.

Voldoende?

Ja,sweex wegdoen en sitecom voor in de plaats zetten.
Maar welke beide opties???

Maar dat heb je toch met die draadloze router!!!!!!
Het zijn allebei routers.

Heb je ook wel eens van een los accesspoint gehoord.
Kun je zo op je sweex router aansluiten.
dan heb je toch je zin. Heb je en je sweex router waar je zo aan gehecht bent en je hebt draadloos internet.

accesspoint? wat is dat in hemelsnaam? ik ben niet zo kundig (maar dat had je waarschijnlijk al wel door :(). Vertel me wat ik moet doen daarvoor. Heb ik de draadloze router dan voor niets aangeschaft? toch niet zeker......

Ja,eigenlijk wel.
Had je een accesspoint gekocht was het zo geklaart.
Maar je hebt die sweex niet nodig voor internet.
De sitecom doet precies hetzelfde,met uitzondering van het draadloze gebeuren.
Wat is jouw angst om de router om te wisselen???

ja dat is een goede, angst...... hahaha. Bang dat de internetverbinding slecht is en geregeld uitvalt. Nu hebben we daar helemaal geen problemen mee, snap je.
Maar oke, hoe te werk gaan? kwestie van inpluggen en thats it?

Niet helemaal.
Je moet de router helemaal gaan instellen.
Hoe dat moet staat in de beschrijving op de bijgeleverde cd.
Geen paniek,dit had ook gemoeten als je de sitecom op de sweex had aangesloten.
maar ik wil je een hoop tramelant besparen door geen twee routers op elkaar aan te sluiten.
Anders zat je voort permanent op helpmij te vragen.
Maar ik moet nu de hondjes uit gaan laten en naar bed gaan want het wordt ook weer vroeg dag voor mij.

Hey bedankt! Nee dat moeten we niet hebben constant op helmij hahaha. Ik ga vandaag proberen de draadloze router om te wisselen voor een accesspoint. Ik hoop dat de werkwijze duidelijk beschreven is in de taal die ik snap :D. Toch bedankt voor alle energie die je erin hebt gestoken. Ik hoop er uit te komen en me hier niet meer te hoeven vertonen.

groeten,
Diana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan