Draadloze router laat zich niet herkennen/benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Hallo,

Ik heb een Sitecom wl-160 router waarvan ik de firmware wil upgraden. Router is gereset, geen beveiliging en/of password meer. Ik hang 'm met een netwerkkabel aan m'n laptop (win7, 32 bit) en probeer in te loggen met http://192.168.0.1 maar krijg geen verbinding. In het netwerkcentrum staat hij als onbekend netwerk.

Als ik de router nu draadloos benader, (netwerkkabel los dus) krijg ik moeiteloos verbinding met de router, kan ook inloggen via bovenstaand adres en met 2x admin in te voeren zit ik in de router. Ik kan nu echter niet de firmware updaten omdat tijdens dat proces de verbinding wegvalt.
Ik heb al een andere netwerkkabel geprobeerd, een andere laptop met WinXP en de netwerkkaart driver ververst.
Ohw trouwens, er hangt géén internetverbinding aan de router.

Iemand een tip wat ik nu nog kan doen? Bedankt alvast voor jullie tijd en moeite.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hamar,

Moet je niet bedraad inloggen op de router ? Anders kun je volgens mij ook geen wijzigingen aanbrengen.
Geeft ipconfig/all ook geen adressen terug?
 
Dat doe ik toch? of bedoel je met internetaansluiting?
 
Ik neem aan dat je ook verschillende poortjes op je router hebt geprobeerd met je netwerkkabel ?
Zit het IP adres van je LAN kaart in hetzelfde bereik als de IP range van je router ?
(wat is het IP adres van je LAN kaart ?)

Groeten Marcel
 
Ja , verschillende poorten geprobeerd.
Hoe kom ik aan het ip adres van mijn lan kaart en waar zie ik of dat past in mijn router IP range? En als dat niet zou kloppen is het dan logisch dat ik draadloos wel in kan loggen op de router?
 
@ Hamar,

Je geeft aan dat je draadloos in kunt loggen, maar bij mijn weten kun je alleen bedraad de instellingen wijzigen in een router.
Vandaar de vraag....
 
Remy,

Ja, dat weet ik, maar ik bedoel dat ik in mijn vraag gemeld had dat ik bedraad aangesloten ben, tussen laptop en router dan. De wan poort niet dus.
 
Je krijgt waarschijnlijk via bedraad geen ip adres toegewezen. Deze krijg je via je draadloze netwerk wel. De dhcp voor de Lan staat dus uit.

je kan zelf een ip adres aan je laptop toewijzen. Dan kun je de router wel benaderen. Als je gewoon de gegevens van de Draaloze netwerk overneemt maar dan 1 bij het ip adres op telt lukt het wel.

succes

Als je niet weet hoe je ip adres moet veranderen of waar je dat kunt vinden :

http://www.snelrennen.nl/ip/
 
Dat ga ik eens proberen. Voor de goede orde, dit is niet een router die ik gebruik voor mijn dagelijkse internetverbinding maar gewoon 'een router' van iemand anders die ik even een upgrade wil geven. Heeft dit verder geen gevolgen voor als ik straks weer mijn eigen draadloos netwerk opga?
 
om in die sitecom router te komen is 192.168.2.0 of 2.1

Nee, sorry, dat lijkt me niet Bertus.

Op de een of andere manier is het nu tot 2 x toe gelukt om bedraad in de router te komen. Op de firmware te updaten moet ik 2 files uploaden naar de router.
De eerste file gaat goed, het modem reset zich en weer geen verbinding meer, de tweede keer het ik de 2e file geupload ook dat ging goed, modem restte zich en je raad het al, weer geen verbinding meer.
Nu lukt het zowel bedraad als draadloos niet meer. Het lijkt me dat hij gewoon overleden is.......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan