Draadloze router met snoer ingangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiccoNL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Hallo allemaal,

Ik heb reeds een PSP aangeschaft en ik er graag mee op internet spelen, alleen daarvoor heb ik draadloos internet nodig.
We hebben momenteel heel wat draad liggen voor onze kabel verbinding dus eigelijk komt de draadloze router er alleen maar als acces point voor mijn PSP.

Nu is mijn vraag;
1 Is er misschien een goedkopere, makkelijkere oplossing?
2 Zijn er draadloze routers met 3 a 4 ingangen voor niet-draadloos
3 Kan ik misschien 2 routers op 1 netwerk zetten, modem--->router--->Pc1,2,3
----->Draaloze router

En als laatste, mocht manier 3 werken graag een link naar een goedkope draadloze router, die alleen als accespoint voor de PSP word gebruikt.

MVG

Ricco

die van jou is geen router, maar een switch.
in ROUTERS zit standaard al een switch ingebouwd
wat nu jouw situatie is, is dit:

modem-->switch-->pc 1, 2, 3

makkelijkste manier is dit:

modem-->router = draadloos, -->pc 1, 2, 3,

zoals het was, alleen een draadloze functionaliteit erbij voor de psp ;)

Laatst bewerkt:
Hmm, volgens mij heb ik mijn setup een beetje verkeerd uitgelegd.
Het zit nu zo:

Modem/router(Meterkast)---Switch(1e verdieping)-->pc1,2,3

Dus ik snap het niet helemaal...:o

als je nou die switch vervangt door een router, kan je gelijk alles met je psp, en de rest van wat je tussen pc's onderling doet, blijft hetzelfde

Ik heb even op wikipedia gelezen, en de apparatuur hier nagekeken en ik heb dus beneden een kabel Modem, boven een Router met draad die met de computers in verbinding staat.

Dus eigelijk wil ik gewoon de kabels laten liggen en het draadloze gedeelte alleen voor mijn PSP. Moet ik dan een draadloze router zoeken met genoeg kabel uitgangen en die vervangen met mijn gewone router?

Ik weet niet of er wel draadloze routers zijn met zoveel uitgangen voor niet-draadloos internet.
Oja nog iets, we hebben Chello extreme dus de router moet de snelheden wel aankunnen.

Ricco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan