Draadloze router of access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike511

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Hoi,

op dit moment heb ik Zyxel ADSL modem met 1 ethernet aansluiting. Op deze aansluiting heb ik een switch hangen en op die switch zijn mijn computer en VOIP telefoon aangesloten. Aangezien dit zonder problemen werkt heeft mijn modem blijkbaar ook een ingebouwde router.

Ik zou ook graag een draadloos netwerk hebben. Nu is mijn vraag of ik beter een Wireless Access Point kan kopen of een Wireless router. Zelf heb ik al een paar routers gezien waar je ook een printer aan kan hangen of een harde schijf die je via internet kan benaderen. Dat lijkt me wel handig, maar ik weet niet of het verstandig is. De één zegt dat je beter de router kunt kopen, omdat de prijs niet hoger is dan de prijs van een Access Point. De ander zegt echter dat het plaatsen van een router achter een andere router vragen om problemen is. Kan iemand mij vertellen hoe dit nu precies zit?

Met vriendelijke groet, Michel.

De meeste routers kan je gebruiken als een switch door de interne DHCP uitteschakelen en de uplink niet te gebruiken. Dan heb je feitelijk een accespoint + een aantal vaste netwerkpoorten extra.

Ik zou dan ook een router kopen voor de volgende redenen:

1 - goedkoper
2 - veelzijdiger apparaat
3 - een router kan ook als accespoint functioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan