Draadloze router op Ziggo modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter keano
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik heb een Ziggo router (Cisco EPC3925) en een Netgear router (WPN 824 V2). Beide hebben dus Wifi. Netgear is met een kabel aangesloten op Ziggo.
Ziggo router staat beneden in de woonkamer en Netgear op de derde verdieping op zolder. Beide geven dus een ander signaal, de ene genaamd Draadloos 1 de ander Draadloos 2.

Als ik beneden zit met mn laptop, telefoon of noem maar op dan pakt hij Draadloos 1 (Bijvoorbeeld als ik van werk kom dan is dat de eerste herkenbare Wifi signaal). Maar als ik naar boven ga dan moet ik met mn apparaat het signaal veranderen, dus dan moet ik via instellingen naar Draadloos 2, omdat het signaal maar in sommige gevallen 20% is.

Is er een mogelijkheid om beide routers hetzelfde signaal te laten uitgeven? Zodat er dan maar 1 wifi signaal is. Of moet ik een oplossing zoeken in de apparaten dat deze omschakelen zodra een vd twee wifi signalen sterker is?

Alvast bedankt!

Ps. Ik heb hier wat gevonden, maar mijn Engels is niet zo goed dat ik het helemaal begrijp: http://www.hanselman.com/blog/Confi...thOneSSIDNetworkNameAtHomeForFreeRoaming.aspx

Hallo Keano,

Wat je moet doen is het volgende:

1. Haal de stroom van je netgear router.
2. Stel de cisco router in met je SSID (netwerk naam), wachtwoord type (WEP, WPA, WPA2), het wachtwoord (WPA2 met AES raadt ik aan i.v.m. de veiligheid) en het kanaal.
3. Zet je netgear router aan.
4. Stel precies het zelfde in als je cisco router met uitzondering op het kanaal, deze MOET anders zijn dan je cisco router.
5. (optie) Schakel de DHCP uit om bestanden etc. te delen met het andere apparatuur in je huis.

Ik hoop dat het lukt. Eventueel zou ik ook even bij je langs kunnen komen als het niet gaat werken. Zit zelf op school in Almelo.

MVG sentmen.

Hallo Keano,

Wat je moet doen is het volgende:

1. Haal de stroom van je netgear router.
2. Stel de cisco router in met je SSID (netwerk naam), wachtwoord type (WEP, WPA, WPA2), het wachtwoord (WPA2 met AES raadt ik aan i.v.m. de veiligheid) en het kanaal.
3. Zet je netgear router aan.
4. Stel precies het zelfde in als je cisco router met uitzondering op het kanaal, deze MOET anders zijn dan je cisco router.
5. (optie) Schakel de DHCP uit om bestanden etc. te delen met het andere apparatuur in je huis.

Ik hoop dat het lukt. Eventueel zou ik ook even bij je langs kunnen komen als het niet gaat werken. Zit zelf op school in Almelo.

MVG sentmen.

Thanks, is gelukt!

Maar waar moet ik DHCP aan of uit zetten? Welke router? En hoe bedoel je bestanden delen? Dat ik met een laptop in een map kan van mijn pc zoiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan