Draadloze router stopt downloaden na aantal seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ss13

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
7
Beste computerfanaten,

Na eeuwig gegooglet te hebben heb ik besloten om hier maar eens hulp te zoeken. Alvast excuses voor de geïmproviseerde computertaal.

Mijn probleem luidt als volgt:
Ik heb een verbinding die voor mij ruim snel genoeg is. Tot nu toe heb ik altijd gewoon een simpele draad-router gebruikt, zo'n eentje van ong. 20 euro bij de Mediamarkt.
Nooit problemen gehad, alles liep soepel.
Recentelijk besloot ik een draadloze router aan te sluiten en sindsdien merk ik dat het downloaden/bufferen van bijvoorbeeld youtubefilmpjes na ongeveer 2-3 seconden stopt. De pagina herladen werkt soms, maar ook niet altijd. Het downloaden van een liedje op iTunes vereist ook constant pauzeren en starten van de download. Deze modem heeft ook ingangen voor draden, dit ook geprobeerd maar precies hetzelfde probleem. U zult begrijpen dat dit erg vermoeiend en frustrerend is.

Ik realiseer me dat ik weinig details heb gegeven, maar ik hoop toch dat dit probleem wellicht vaker bij anderen is voorgekomen en iemand hier een oplossing voor heeft.

Bijvoorbaat dank,
S.
 
ss13. Goedemorgen. Oke natuurlijk willen helpers je helpen. Nog wat aanvullend. a.u.b.

1. Welk systeem heb je windows 7, Vista XP of nog anders.?

2. Welke router heb je Merk Type.?

3. Heb je al op virussen gescand.?

4. Heb je de juiste (laatste) JAVA versie.? Klik hier, heb ik java

Om alvast even te proberen, opstarten via F8, dus in de Veilige Modus met netwerkondersteuning. Hoe vergaat het je dan. Verschil?
 
Excuus voor de late reactie.

Om uw vragen te beantwoorden:
1. Wij hebben een desktop in huis die Windows 7 draait, met kabel aangesloten aan de router. Een laptop die ook Windows 7 draait, draadloos aangesloten op het netwerk. En een MacBook Pro, draadloos aangesloten op het netwerk. Het probleem doet zich voor bij elk van deze systemen, ongeacht of deze met of zonder draad is aangesloten op het netwerk.

2. Het gaat hier om een "Wireless-G" 2.4GHz 54Mpbs Broadband router van LINKSYS. Hij is wel redelijk oud. Ik kan u eventueel een plaatje geven mocht dit helpen.

3. Virussen blijken na scannen op beide windows systemen niet aanwezig te zijn.

4. Alle systemen zijn up to date met de nieuwste java updates.

Indien nodig ben ik bereid om u met zoveel informatie te verschaffen als nodig is. Alvast bedankt!
 
Lees hier eens door. Klik

En windows 7 heeft zelf hulp programma's aan boord. Kijk even in je help.

Klik op help en ondersteuning en type daar eens draadloos in. Een hele waslijst komt naar boven en windows kan vaak zelf detecteren en het probleem oplossen. Dat is het handige van windows 7.

Probeer eers eens. ;)
 
Nog een workarround Linksys. Onderin beginnen bij 1 lees eerst eens rustig door. Schrijf op wat je doet wachtwoorden e.d.

Klikje.

Hier linkie zelf. Leuk muziekje erbij. Klik

Sorry moet een paar uurtjes gaan sporten....

Hier nog meer ondersteuning.

En wat lange pier zei lees ik nu... :(
 
Laatst bewerkt:
Toevallig, de router op het plaatje op pagina 2 van de tweede link is precies dezelfde als die ik heb. Echter zie ik niet helemaal hoe dit mijn probleem oplost.

Ik heb dus wel verbinding, sites openen en dergelijken geen probleem, maar als er iets gedownload of gebufferd moet worden stopt het downloaden dus na enkele seconden.
Of bedoelt u dat ik via een windows systeem de router zo kan configureren dat het probleem opgelost wordt?
 
De firmware van de router is de software waarop die draait, of de laatste versie is geïnstalleerd, dat was de vraag.
 
Oke, ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet zou weten. Kan ik dat op een of andere manier checken? Ik weet hoe ik de instellingen kan wijzigen, maar dat er software voor is wist ik niet.
 
Nogmaals bedankt voor de hulp,

ik ben naar de site van de firmware gegaan, heb het model nummer in gevoerd en het bestandje gedownload. Dit bestandje is echter een .bin bestand, ik kan het niet openen en weet nu niet echt wat ik er mee aan moet.
 
Kun je vanuit de router doen, zie je gelijk of je niet deze hebt, dan heeft het miss zin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan