Draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuw1957

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Berichten
20
Ik heb mijn adsl/mxstream via een router verdeeld naar 4 computers met kabels. Mijn wens is om in de woonkamer met een laptop een draadloze verbinding te krijgen met internet. Mijn vraag : is het mogelijk om mijn router door te verbinden met een draadloze router (eventueel met hub) zodat ik met laptop draadloos kan werken.
 
Hallo,

Nou dat gaat heel makkelijk. Gewoon een Access Point kopen ( ongeveer 50 euro ) en aansluiten op je bestaande router. Daarna nog een wireless kaartje in je laptop en klaar is kees.

Teun
 
En dat accespoint heeft een poortje van jou router nodig.
Dus dan kan de vierde pc niet meer aangesloten worden.
Ik zou dan een losse switch er tussen zetten, geen hub, is te storings gevoelig.
In jou router zit ook een switch. Voor het prijsverschil hoef je eigenlijk niet te kiezen.;)
 
Bedankt voor de reakties

Ik ben er uit. Ik wist niet dat een draadloze router ook 4 poorten voor stekkers had, dus probleem is opgelost.

Mijn volgende vraag: Er zijn bij mij al 2 routers van het merk E-tech kapot gegaan, tot nu toe heb ik met mijn sweex nog geen problemen gehad. Ik heb mijn internet gedeeld met buren en bij alle 3 mijn routers heeft van hun aansluiting altijd maar 1 van de 2 groene lampjes gebrand, bij de andere 3 aansluitingen hebben er altijd 2 gebrand. Mijn buurman heeft zijn kabel volgens mij op een hub aangesloten die 2 computers aanstuurd. Hoe komt het dat er maar 1 van de 2 lampjes branden en kan de eventuele oorzaak nadelen geven voor mijn router ??
Marco
 
Buurman een extra kabeltje laten trekken een hub op een router ben ik geen voorstander van.
Als er een 8 aderige utp kabel naar de buurman ligt dan kun je ook nog kijken of je de stekkers eraf haalt en er twee stekkers aan beide zijde opzet.
Je hebt namelijk maar vier aders nodig voor een utp aansluiting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan