basvdK
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 10 mei 2002
Hoi,
Ik heb op dit moment een netwerkje tussen 2 computers en kabelinternet. Dit kabelinternet is gedeelt, via de serverpc.
Nu is het binnenkort de bedoeling dat het een draadloos netwerk gaat worden met een router. Zodat ik (de serverpc eigenaar) lekker aan mijn pc kan sleutelen/ modden, zonder dat de rest van het gezin weer eens moet wachten met internetten totdat mijn pc weer in elkaar zit...
Het is ook de bedoeling dat er een laptop (draadloos) op aangesloten kan gaan worden. Aangezien dit een vrij grote investering is, dacht ik aan dit apparaat.
Hierdoor kan ik dus het bestaande netwerk vervangen en kan de andere pc onafhankelijk van mijn pc op internet (en tegelijk). Als het goed is kan dit dus in het begin via een gewone UTP kabel. En kan dit later uitgebreid worden met draadloze netwerkkaarten. zodat er geen kabels meer nodig zijn.
Mijn vragen:
- Heeft iemand enig idee hoe ver zo'n draadloos netwerk reikt?
- Zijn al mijn veronderstellingen juist?
- Is er een betere router/ oplossing?
P.s. Ik ben niet zo'n netwerk wizzkid...
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb op dit moment een netwerkje tussen 2 computers en kabelinternet. Dit kabelinternet is gedeelt, via de serverpc.
Nu is het binnenkort de bedoeling dat het een draadloos netwerk gaat worden met een router. Zodat ik (de serverpc eigenaar) lekker aan mijn pc kan sleutelen/ modden, zonder dat de rest van het gezin weer eens moet wachten met internetten totdat mijn pc weer in elkaar zit...

Hierdoor kan ik dus het bestaande netwerk vervangen en kan de andere pc onafhankelijk van mijn pc op internet (en tegelijk). Als het goed is kan dit dus in het begin via een gewone UTP kabel. En kan dit later uitgebreid worden met draadloze netwerkkaarten. zodat er geen kabels meer nodig zijn.
Mijn vragen:
- Heeft iemand enig idee hoe ver zo'n draadloos netwerk reikt?
- Zijn al mijn veronderstellingen juist?
- Is er een betere router/ oplossing?
P.s. Ik ben niet zo'n netwerk wizzkid...
Alvast bedankt voor de antwoorden!