Draadloze switch/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hoi,

Ik heb op dit moment een netwerkje tussen 2 computers en kabelinternet. Dit kabelinternet is gedeelt, via de serverpc.

Nu is het binnenkort de bedoeling dat het een draadloos netwerk gaat worden met een router. Zodat ik (de serverpc eigenaar) lekker aan mijn pc kan sleutelen/ modden, zonder dat de rest van het gezin weer eens moet wachten met internetten totdat mijn pc weer in elkaar zit... :D Het is ook de bedoeling dat er een laptop (draadloos) op aangesloten kan gaan worden. Aangezien dit een vrij grote investering is, dacht ik aan dit apparaat.

Hierdoor kan ik dus het bestaande netwerk vervangen en kan de andere pc onafhankelijk van mijn pc op internet (en tegelijk). Als het goed is kan dit dus in het begin via een gewone UTP kabel. En kan dit later uitgebreid worden met draadloze netwerkkaarten. zodat er geen kabels meer nodig zijn.

Mijn vragen:
- Heeft iemand enig idee hoe ver zo'n draadloos netwerk reikt?
- Zijn al mijn veronderstellingen juist?
- Is er een betere router/ oplossing?

P.s. Ik ben niet zo'n netwerk wizzkid...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Draadloze oplossingen

Opgelet!! De prestaties van draadloze componenten is sterk afhankelijk van de omgeving. Onzichtbare metalen constructies in bijvoorbeeld de muren kunnen zorgen voor storing waardoor het bereik drastisch afneemt. RouterShop/NetwerkShop geeft geen garanties over de prestaties van draadloze componenten

Dat begrijp ik... Maar ik heb even naar jouw link van de routershop gekeken, en snap meestal niet wat er allemaal ondersteund wordt bij de verschillende routers.
Wat ik dus eigenlijk zoek is:

Een:
- switch/hub
- router
- Met de mogelijkheid om er zowel kabels als draadloze pc's op aan te sluiten en het internet te kunnen delen, onafhankelijk van elkaar...
En dan het liefst ook nog een beetje makkelijk in te stellen...

Ik kan prima hobbieen met mijn pc, maar in netwerken heb ik me nooit zo verdiept. :rolleyes:

Zowel kabels en draadloos, zou ik zo niet weten of zoiets bestaat. Bel die gasten van de routershop even, dan krijg je advies.

Die E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch die ze hebben is goed en goedkoop:

E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch Euro 48,79incl Euro 41,00 excl

Dit is geen MODEM maar een Router.
NIET geschikt icm met motorola modem voor de kabel!!

Ondersteunt geen L2TP!!

Ondersteunt nu ook Upnp!

Geschikt voor alle ADSL abonnementen.
Zeer eenvoudig te installeren.

1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
DMZ
Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
Eenvoudig te configureren via web browser of meegeleverd programma
PPoE, PPTP/VPN
NAT (Network Address Translation)
DHCP client voor de WAN poort
Multicast forwarding (IP/TV en andere)
Virtual Private Network (VPN) Access Control
Virtual Server (Local Server Mapping)
Visual Computer
Filteren van websites en blokkeren van websites

Ingebouwd:

Web Server

DHCP-server for LAN

Switch met 4 poorten (10/100Mbps)

Firewall, zeer uitgebreide configuratiemogelijkheden

WAN poort ondersteunt
RTSP

NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)

Static Routing Table

Geplaatst door NZ1900
Zowel kabels en draadloos, zou ik zo niet weten of zoiets bestaat. Bel die gasten van de routershop even, dan krijg je advies.

Ja dat bestaat, ik heb eens bij klanten een draadloze router (3com) met 4 UTP aansluitingen geïnstalleerd.

De afstand is zoals NZ1900 afhankelijk van de omgeving, maar hiervoor zijn dan ook weer Access points te verkrijgen om het signaal te versterken. Helaas zijn deze niet goedkoop.

Zorg er in ieder geval voor dat je een router met WEP encryptie neemt zodat buitenstaanders niet van jou internetverbinding kunnen profiteren.

Mvg.

Yep op deze router kun je 4 computers via UTP kabel verbinden. Alleen jammer dat er wat weinig informatie over de specificaties van de router bijstaat.

Geplaatst door basvdK
Wil encryptie zeggen dat het WEP encryptie is?

Ja dit is WEP encryptie. (om zeker te zijn heb ik ff de handleiding gedownload)

Let wel op, WEP encryptie staat standaard op disabled.

Mvg.

Wederom bedankt! Ik weet genoeg, nu nog uitvinden of het een sitecom of een linksys wordt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan