Draadloze switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KillerRu

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hallo,

Ik heb misschien een domme vraag maar iemand vertelde me dat het mogelijk is een draadloze router in te stellen als switch, waardoor je dus eigenlijk een "draadloze" switch krijgt.
Is dit mogelijk? Zoja, kunnen jullie me er dan wat meer over vertellen en eventueel uitleggen hoe dit mogelijk is?

Alvast bedankt,
Glenn

Merk en type router zou kunnen helpen.
Als bridge instellen maar of je dat de lan poorten kunt gebruiken.................

Die heb ik al lang niet meer :P Is al wel een ouder toestel. Alvast bedankt!

Even ter verduidelijking, ik heb dus al een router, beneden staan. Die geeft internet door naar een poort hierboven. Maar geen draadloos? Dus als ik hier boven de Level one aansluit moet ik dus gewoon de DHCP uitschakelen?

Mvg

@Lange Pier: Daar staat niets concreets over hoe een draadloze router om te bouwen naar (draadloze) switch/accesspoint.
@KillerRu: Je kunt wellicht beter even hier kijken, waarbij je "Experiabox" vervangt door "de router beneden" en "Linksys" vervangt door "LevelOne router".

Tijs.

Ik kan even niet volgen, bij stap 1 moet je al de Lynksis loskoppelen van de Expiriabox? Maar hoe krijgt deze dan nog verbinding door?

Mvg

@KillRu: Zie verderop in de instructie wanneer die weer aangekoppeld moet worden. Dat is pas ná het uitschakelen van DHCP server, UPnP, firewall, het toekennen van een nieuw ip-adres in de reeks van de router die ervóór staat etc.
@Lange Pier: Ik heb het daar echt niet gezien. Zag daar alleen het uitschakelen van de DHCP functionaliteit, meer niet. Misschien verwees jij specifiek naar deze sectie:
Enable Wire-less Access Point - Enable this if you want to use Wireless Access Point function. If disabled, no Wireless stations can use the Access Point func-tion, and all connections must be made via the wired LAN.
, maar dat is gewoon het in- of uitschakelen van de wifi-functionaliteit. Misschien kun je citeren waar jij in die handleiding de instructie gevonden had?

Tijs.

Ik geraak echt niet op de Level one... Ik doe het dan met andere toestellen natuurlijk maar volg wel de stappen...

Die level one is toch dhcp server? dus de pc's die je (bedraad of draadloos) ermee laat verbinden krijgen een ip-adres? Indien ja, dan zul je in de handleiding moeten kijken hoe je de configuratie van die LevelOne kunt bereiken (ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord).
Evt. kan het een probleem zijn met je webbrowser. Probeer dan ook andere webbrowsers, bijv. Opera.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan