draadloze usb muis op ps/2 aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Ik heb een Logitech cordless mouse met usb, en een verloopblokje van usb naar ps/2. In de usb aansluiting doet ie het, maar in de ps/2 niet. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?

bvd

Poekie

Lijkt mij heel erg moeilijk. Want de drivers zitten waarschijnlijk in de muis zelf. Deze installeren wel via USB maar niet via PS/2.

Heb je al op de site van de fabrikant gekeken wat die aangeeft bij Help of iets dergelijks.

Succes.

Hmmm... de pc start niet meer op met de usb muis. Komt niet verder dan het Compaq logo. Kan zelfs niet in het bios komen:confused:
@ Gregyor: Dat verloopblokje van usb naar ps/2, dat doet toch vermoeden dat het mogelijk moet zijn, of niet?

Poekie

De verlooppluggen PS2/USB werken vaak niet met toetsenborden, meestal wel met een standaard muis.

Bron is mijn eigen bestand "wetenswaardigheden p.c." en is wrsch afkomstig van ergens en iemand op dit forum of het beginnersweb.

Geeft de link van Gregyor -site fabrikant muis- niet meer info hierover?

Maar ik heb een usb-ps/2 verloopstuk. Op de Logitech site kan ik niets vinden:confused:

Poekie

Hallo

Indien dit verloopstuk geleverd was bij keyb./muis , dan zijn die er uiteraard mee compatibel .

Dus moet het in theorie lukken.

Indien je twijfelt aan de ps2 poorten v/d betrokken p.c. , dan zou ik eens een gewoon ps2 keyboard/muis gebruiken als "test"

Het probleem van niet in de b.i.o.s. geraken zou ik persoonlijk zo snel mogelijk proberen op te lossen , al was het maar om eventueel "ooit" een extra f.d.d. of c.d. r.o.m. lezer te kunnen installeren.

Vluchtig "googlen" leverde dit op :

http://www.burningvoid.com/iaq/compaq-bios.html

Peter

Hoi,

Sorry dat ik ietwat laat reageer.
Ik heb een aantal vragen:
Je geeft aan dat je een cordless mouse hebt, dus heb je er waarschijnlijk een kastje aan je PC en tussen je muis? Dit kastje sluit je aan via je USB naar PS2 naar pc?
In dit kastje zitten de drivers voor je muis die de usb poort wel herkent maar de ps2 poort niet.

Wat je wel kan proberen is het volgende:
ga naar logitech en zoek je muis, onderaan zie je ook nog een icoontje met daaronder other, dan zie je er nog meer. En Download de drivers.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan