Draadloze usb Muis werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

groggle

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Dag allemaal,

Na alles wat iik wist geprobeert te hebben, ben ik hier uitgekomen.
Nou is het zo dat ik net een setje van silvercrest heb gehaald, een toetsenbord en een muis, beide draadloos.
Het toetsenbord werkt perfect, maar krijg de muis niet aan de praat :S

Drivers geinstalleerd, oude driver verwijdert, pc al tig keer opnieuw opgestart enz. nz.

Het betreft de silvercrest mts2218-m.
Hoop dat iemand mij kan helpen hierbij.

De oude muis, als ik die in de poort laat zitten werkt wel, maar de nieuwe draadloze niet.
Als ik PC opstart met de oude muis niet in de poort werkt geen van allen.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast heel erg bedankt!

gr, Jarenko

Hoi,

Misschien een domme opmerking maar zijn de batterijen vol zo ja vergeet dit antwoord.

Modag

Ja, de batterijen zijn net nieuw.
Lasertje onder de muis brand ook rood.

Hoi,

Kon even niets vinden over deze muis maar is dit een usb muis en de oude een ps 2 muis ?

Modag

Hoi,

Kon even niets vinden over deze muis maar is dit een usb muis en de oude een ps 2 muis ?

Modag

Ja, iig als ik het geod begrijp, het verschil ertussen.
Ik had hem aan de originele aansluiting, dus dat rare groene stekkertje.

Nu heb ik hem via de usb.
Het toetsenbord doet het wel nu, maar de muis niet...
Heb nu de pc gestart met de oude originele muis erin, en die doet het wel.

Als ik pc opstart zonder die muis erin doet geeen van beiden het...

Hoi,

Als je de driver etc. goed hebt geinstalleerd en met dat groene stekkertje op de ps 2 aansluiting hebt aangesloten wat ik wel van je begrijp dan zou hij moeten werken ik ben bang dat de muis even terug moet naar de winkel om een nieuwe te proberen.

Modag

Hoi,

Als je de driver etc. goed hebt geinstalleerd en met dat groene stekkertje op de ps 2 aansluiting hebt aangesloten wat ik wel van je begrijp dan zou hij moeten werken ik ben bang dat de muis even terug moet naar de winkel om een nieuwe te proberen.

Modag

Er zit bij deze muis geen groene stekker.
De nieuwe is een draardloze, welke zou moeten werken door de ontvanger in de usb poort.
Ik gaf alleen even aan dat ik nu mijn oude heb aangesloten door middel van dat groende stekkertje...

Als ik rechtsonderin taakbalk kijk, zie ik een pictogram van de muis staan, hie dubbelklik ik op, en kan dan alles veranderen van de instellingen, het vreemde is dat hij het plaatje weergeeft van mijn nieuwe muis...

In configuratie scherm geeft hij aan dat er software voor een ps2 muis is geinstalleerd, heb de software verwijdert, de pc opnieuw opgestart, maar herkent geen enkele muis dan.nogmaals c opnieuw opgestart, met oude muis in ps2 poort, en dan doet hij het wel.
Al is de scrollfunctie nu uitgeschakeld...

Hoop dat het zou iets duidelijker is.

Bedankt voor je snelle hulp tot nu toe!

Zit er op de muis als ook op de ontvanger niet een knopje wat ingedrukt dient te worden? Was wel zo bij mijn oude setje in ieder geval.

Eerst de knop op de ontvanger daarna die op de muis.

Zit er op de muis als ook op de ontvanger niet een knopje wat ingedrukt dient te worden? Was wel zo bij mijn oude setje in ieder geval.

Eerst de knop op de ontvanger daarna die op de muis.

Neej, zit er niet op, al naaar gekeken.....

Hoi,

Ik zou nog even in de bios kijken of daar een optie staat voor de muis ps2 of usb.

Modag

Heb eventjes in bios gekeken, enige wat ik kon vinden was dat USB legacy mouse support disabled was...

Heb hem op enabled gezet, maar nog steeds niets geen verandering...

Enig idee wat het dan kan zijn?

gr,

Hoi,

Niks te danken, maar misschien is dit nog een optie is er nog iemand met een notebook of pc bij je in de buurt dan zou je hem daar nog even kunnen proberen.

Modag

Hoi,

Niks te danken, maar misschien is dit nog een optie is er nog iemand met een notebook of pc bij je in de buurt dan zou je hem daar nog even kunnen proberen.

Modag

Het styomme is dat mijn broertje net hie ris.
En me thet verhaal aankomt dat hij ooit alleen d emuis kocht, en dat die ook niet wilde werken...

Snap er niets meer van...

Hoi,

Ik begrijp eigenlijk weinig van je laatste antwoord heeft je broertje ook een pc?

modag

Hoi,

Ik begrijp eigenlijk weinig van je laatste antwoord heeft je broertje ook een pc?

modag

Ja, sorry voor typefouten enz....

Hij heeft ook een pc, en heeft ook deze draadloze muis gekocht, kreeg hem niet aan het werk....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan