Draadloze verbinding internet xp pc doet vaag...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franciska

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
Het volgende is aan de hand...

Al een aantal weken ben ik lekker aan het draadloos internetten op mijn laptop met xp.
Ik heb een wifi verbinding met een router, nou ja had.

De vista laptop hebben we totaal geen problemen verder (niet dath et aan xp of vista zal liggen), maar nu heeft de xp laptop ineens 'kuren' met internet.
Met vista laptop heb ik normale verbinding
xp laptop kon eerst de draadloze verbindingen niet eens 'zien', maar later wel.
probeer steeds te verbinden met het netwerk, er zit nog steeds dezelfde ww sleutel op als twee weken geleden toen ie het die twee weken lang prima deed en er is verder helemaal niets veranderd aan de router instellingen.
verbinding maken met het netwerk wil dus totaal neit.
heb al geprobeerd om gewoon de draadloze netwerkkaart te verwijderen en opnieuw te installeren via apparaatbeheer: werkt niet.
via netwerkverbindingen problemen oplossen: werkt niet, melding neem contact op met netwerkbeheerder.
hij ziet de draadloze internetverbinding dus wel, maar wil niet verbinding ermee maken (blijft hangen?)

ik begrijp er helemaal niets van, er is niets veranderd en de andere laptop werkt gewoon wel 'normaal' hierop.

heeft iemand een oplossing?

edit: kan het zijn dat het 'm aan de update van AVG ligt?

Laatst bewerkt:
Controleer eens of je access point slechts op een kanaal tussen 1 en 11 uitzend, en niet per ongeluk op kanalen 12 of 13.

In Europa zijn dan wel kanalen 1 t/m 13 toegestaan, maar vele budget laptops kunnen slechts kanalen 1 t/m 11 aan en ze geven geen fout.

Controleer eens of je access point slechts op een kanaal tussen 1 en 11 uitzend, en niet per ongeluk op kanalen 12 of 13.

In Europa zijn dan wel kanalen 1 t/m 13 toegestaan, maar vele budget laptops kunnen slechts kanalen 1 t/m 11 aan en ze geven geen fout.

dat is wel erg handig om te weten...
ik weet niet hoe de kanalen toen stonden, maar met vista pc wou het wel en xp wou het niet.
inmiddels de router een keer gereset, antivirus update terug gezet en alles werkte weer naar behoren.
Daarna wou de vista laptop weer niet, router gereset en alles deed het weer.
Heb toen niet gecontroleerd op welk kanaal ie toen stond, dat ga ik de volgende keer zeker doen, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan