Draadloze verbinding kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Dag allemaal,

sinds een aantal maanden heb ik Ziggo. Sinds dag 1 heb ik alleen maar problemen. Aanvankelijk alleen met de TV maar nu ook met internet. Ik heb een draadloze verbinding in mijn huis waas een laptop, een vaste PC en een telefoon gebruik van maken. Gisteren belde ik over de TV (die verbonden wordt via Wifi over een andere frequentie) en zei de meneer van Ziggo dat hij ook iets vreemds zag aan mijn Wifi instellingen. Hij heeft toen mijn box terug gezet naar fabrieksinstellingen (meen ik). De TV deed het daarna nog steeds niet, maar nu doet ook ineens het draadloos internet op mijn vaste PC het niet meer. Op mijn laptop en telefoon doet hij het nog wel. Mijn telefoon heeft bij mijn vaste PC in de buurt vol bereik. Volgens Ziggo moet dit aan mijn computer liggen, omdat de rest het wel doet, maar ik heb niets veranderd aan mijn computer en sinds ik die jongen aan de lijn heb gehad werkt het niet meer.

Ik heb een PC met een losse netwerkkaart via USB. Hij ziet alle netwerken in de buurt gewoon, ook als ik een hotspot maak van mijn telefoon bijvoorbeeld. Ik heb even gezocht naar wat oplossingen, maar daarbij zie ik geen oplossing voor het probleem als hij slechts één netwerk niet meer ziet. Ik heb windows 10. Zoals ik aangaf komt de Wifi wel tot boven, want mijn telefoon doet het naast mijn PC ook gewoon. Het netwerk van de buren ontvang ik wel (vol).

Kan het inderdaad aan de instellingen van mijn PC liggen, of kan dit wel degelijk bij Ziggo of de modem liggen?

Hoi GeorgetteS

Mag ik je even vragen of jij al die WiFi verbindingen toch via modem gebruikt ... of :( ?

Heb jij wel geprobeerd eerst TV direct met UTP kabel met modem verbinden ?? krijg je beeld wel dan ?
Zo ja dan is inderdaad iets niet in orde met WiFi instellingen in je modem dus, en dit kan je zelf handmatig ook daar instellen mocht je handig blijken te zijn of als je maar weet hoe dat instellen daar moet ..
Ben jij wel eens/ ooit in je modem bij je instellingen geweest ?

Laatst bewerkt:
Computertechnisch is dit een vaag verhaal.
Het probleem is er niet minder om.

De "vaste" pc is ook draadloos verbonden.
Hij ziet alles in de buurt. Ziet hij ook jou router?
Als je je laptop naast de vaste PC zet heeft die dan wel contact met de router? Kun de de routernaam, de SSID, van je laptop ook op je vaste pc zien?

Met telefoon, bedoel je dan je mobieltje in wifi modus?

Je tv is draadloos via een andere frequentie.
TV (die verbonden wordt via Wifi over een andere frequentie)
Wat bedoel je daar mee.

Dank je voor je reactie. Met een utp kabel doet de extra box boven het idd wel. Ziggi zegt dat het signaal van 5ghz waarover het tv signaal zou gaan, zwakker is dan het 2.4ghz signaal. Maar het extra kastje staat maar een paar meter hemelsbreed van de hoofdbox. Ik ben wel eens in de instellingen geweest, maar heb niets veranderd. Ik krijg wel een nieuwe box voor boven, omdat er elkens ook vage lampjes branden, dus eerst maar dat proberen. Bekabeld wil ik niet omdat ik dan gaten moet boren door mn vloer. Kabel hangt nu door t trappengat omhoog tijdelijk.

Kostenzer, jij ook bedankt. Als ik de laptop naast de computer zet, dan doet de laptop het inderdaad wel. Wat bedoel je met de ssid van mijn laptop op mn pc zien? Ik heb verder geen draadloos netwerk tussen mn aparaten ingesteld. Alles is individueel verbonden met de "horizon box" van ziggo. Dat is het modem/router en tv kastje (voor beneden) ineen.

Oja, ik heb ook nog op aanraden van iemand van ziggo een signaal versterker gekocht die zowel 2.4 als 5 GHz versterkt. Later bleek dit volgens een ander weer helemaal geen zin te hebben, dus zonde geld ook weer. Maar ik had de versterker nooit nodig voor het wifi signaal op 2.4 GHz om gewoon te internetten boven, dus met versterkter zou hij het al helemaal moeten doen. Dat blijkt ook uit het feit dat mijn laptop de netwerknaam wel gewoon kan vinden. Bij de pc is hij gewoon uit het lijsje verdwenen en komt hij niet meer terug.

:confused: Misschien zou handig zijn als je ons vertellen wil welke modem/router is ?
Op die manier is ook beetje makkelijker misschien WiFi instellingen bij jou te begrijpen ? :(

Ik heb bijv. ook Modem-Router ( interactieve ) ZTE H369A/ of ZTE H369A Experia Box V10 bij KPN etc..

Laatst bewerkt:
Uiteraard, weet alleen niet of ik dat weet. Ik weet dat het de Horizon Box is van Ziggo. Die is in mijn woning aangesloten via (coax)kabel. Dat is dus de tv box en de modem ineen. Het heeft niet een soort merknaam zoals TP-link ofzo, het is gewoon van Ziggo. Ik kan er utp kabels achterin doen, maar het moet dus ook draadloos kunnen. De netwerknaam heb ik van Ziggo doorgekregen en volgens mij kan ik in de instellingen van de modem via de website van Ziggo. Snap je wat ik bedoel?

SSID dat zijn de namen die routers uitzenden.
Ga naar het netwerk icon. Klik daar op en dan zie alle netwerken. Dat zijn de SSID's van alle routers in de buurt.
Nu gaat het dus om die van jou. Op je laptop ben je er op ingelogd, vind je die naam ook bij je PC?

Nee de naam staat niet bij mijn PC. Op de modem heb ik nog wel gevonden Samsung model SMT-G7401/XEN

:confused: Och oke nu zie ik wat dat is ....:thumb:

Jij zou moeten nu inloggen in modem instellingen en op eigen wens WiFi instellingen doornemen ..
Zoals ook bijv. ( ! bijv. dus ... doe maar a.u.b. niet als je niet weet hoe dat moet ! ) ==>> KIJK
Maar ook op andere kant als jij niet zeker bent hoe dat doen moet, doe maar liever dan niet en laat maar zoiets aan een deskundige als je iemand in de buurt hebt ...

P.S. Voor zekerheid wil ik je voorstellen ( ALS je dat wil ! ) die mooie Ziggo-Forum ==>> KLIK

Of volg maar ook die uitvoerbare en handige van kostenzer tips ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Dank je voor je tip. Maar mijn doel was juist met dit bericht plaatsen om het kostenloos op te lossen (zoals dit forum met al vaak heeft geholpen). Dus als iemand nog ideeen heeft, graag!

Kosteloos zou nu wel via modem WiFi instellingen geregeld kunnen worden ( die WiFi instellingen nagekeken moeten daar worden ! ) ...:(
Maar ik durf je niet dat alles nu in details en stap-voor-stap door daar instellingen leiden ...( sorry ? ) ... Ik dacht dat je weet ( zoals je in #4 dat zegt ! ) hoe daar instellingen nagekeken moeten worden ..
Dat is toch mijn modem niet, en die ken ik niet echt ook op andere kant dat is veel werk, welke beste thuis eigenhandig zelf te doen is enz...

Laatst bewerkt:
GeorgetteS,
Kan me goed voorstellen dat je je op onbekend terrein moet begeven en dat je dat niet durft.
Heb je niemand in je familie, vrienden of kennissen kring die wat meer ervaring heeft?
Die kan je wellicht snel en goed helpen.

:confused: Ja zo is het :(

Ook op andere kant Ziggo-forum kost ook helemaal niets .... en daar mogen ze je wel door modem-instellingen leiden omdat juiste plek voor is :( ..
Wie weet mocht evt. wel alles in orde +/-nu met WiFi instellingen in je modem blijken, dan kan je daar ook juiste tip ( voor jouwe deze nu WiFi probleem bedoel ik ! ) i.v.m. WiFi instellingen bij of voor deze Ziggo-modem krijgen ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan