Draadloze verbinding, maar geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endomychus

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Ik heb een goede draadloze verbinding op mijn computer. Dit geeft de pc aan. Wanneer ik internet explorer open geeft hij standaard de pagina 'kan niet weergeven worden' Ook msn werkt niet. Ik snap niet waarom internet het niet doet:( Mijn firewal staat niet te hoog, alle andere instellingen staan ook goed. Een paar dagen geleden deed hij het nog wel.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Hoi,

Dat betekent, dat je 'home'-netwerk wél functioneert, maar dat de router geen verbinding heeft met het kabelmodem.
Welke provider heb je?

Je netwerkverbinding heeft een functie "Herstellen".
Al geprobeerd?

ik weet niet welke provider ik heb, ik woon in een studentenhuis en het kastje zit een verdieping onder mij. Herstellen heb ik al een paar keer geprobeerd

... eerst ff controleren dan of je 'medestudenten' wél internetverbinding hebben.
Welke plaats?

klinkt alsof je mac adres geblokkeerd is. Bij mijn sweex router kan k iemand zo instellen dat hij wel netwerk maar geen internet heeft

Tja Confictius,

Dat zou kunnen als iemand sinds die paar dagen geleden in de setup van de router heeft zitten klooien .....
Nou ja, soms wordt in een studentenhuis het internetabonnement gedeeld over de studenten ..... en als Endomychus zijn aandeel al langer niet heeft afgedragen ...... :rolleyes:

andere huisgenoten hebben ook geen verbinding maar dit heeft een andere reden, namelijk te slcht signaal.
Het heeft niks met geld te maken. Ik dacht ook al aan zoiets van dat iemand aan de hoofdinstellingen heeft lopen klooien.

Nou .... een slechte verbinding wil nog niet zeggen 'geen' verbinding en meestal is er dan nog wél internetconnectie.
Vraag welke plaats (dan is ook de provider bekend) niet beantwoord.

Is er sprake van een aparte kabelmodem en router ?
Zo ja, laat iedereen z'n pc dan uitzetten, router en kabelmodem uit.

Effe wachte .....
Eerst kabelmodem aan en wachten tot die geheel 'on line' is (geen knipperende lampjes meer - mogelijk op ééntje na)
Dán de router aan, en weer wachten tot die geheel on line is.
En dan eerst jou pc aan en kijgen of je nu wél internetconnectie hebt.

Da's hoogstwaarschijnlijk Chello ... of ADSL natuurlijk.

Bij Chello werkt mijn hiervoor aangegeven procedure meestal.
Vergeet niet alle mensen af te laten sluiten en ga zelf als eerste kijken of het lukt.
Bij ADSL werkt dit in veel gevallen ook, maar omdat niemand het WereldWijdeWeb op kan kennelijk, kan ook de telefoonverbinding niet in orde zijn.

.... ik filosofeer maar wat, maar ja overal aan denken niet waar .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan